Če v starem mestnem središču Idrije prevladujejo tipične meščanske hiše, lahko rečemo, da je arhitekturni slog na območju avtobusne postaje in šole nekoliko drugačen.

Mateja P.
Blagovnica Foto: Hikuk


Pot temu »industrijskemu slogu« je tlakovala tudi blagovnica, ki jo bomo danes podrobneje spoznali.
Blagovnica v Idriji je nastala po načrtih arhitekta Petra Kerševana, ki je leta 1971 zanje prejel tudi nagrado Prešernovega sklada za arhitekturo. Kerševan se je opiral na modernistično misel, da mora industrijska arhitektura najti svoje oblike v funkciji. Moderna zasnova narekuje tudi asketski izbor materialov in daje večji pomen svetlobi.
Pritličje je bilo zasnovano kot transparenten, svetel prostor, ki vabi obiskovalca, naj vstopi. Pri tem naj omenimo, da so bile spodnje izložbe v začetku odprte in so omogočale pogled v notranjost. Arhitektov cilj je bil, da je dnevna svetloba prisotna v vseh razstavnih prostorih. Da bi dosegel čim bolj optimalno dnevno osvetlitev, je razčlenil etaže in oblikoval samosvoje polkrožne vrhnje svetlobnike nad prvo etažo ter velik izrez v sredini stavbe s svetlobnikom na strehi, skozi katerega svetloba pada vse do pritličja. Konstrukcija stavbe je armirano betonski skelet, obložen z aluminijasto visečo fasado in stropovi. Promenada pešcev ob robu objekta je prekrita s širokimi napušči, ki v svoji členitvi sledijo zavoju ceste in tako mehko zaključijo zgradbo.
Oblika stavbe je navdihnila tudi naslednje gradnje na tem območju in ne glede na to, ali spadamo v skupino, ki ji je ta slog všeč, ali v tisto, ki nad njim ni najbolj navdušena, se verjetno lahko strinjamo, da je bila blagovnica v času izgradnje zelo napredna in tudi nekakšen fenomen, saj smo z njo v Idriji pridobili za tisti čas pravo redkost – tekoče stopnice, ki pa jih danes v stavbi žal ni več.
 
(Vir: Arhitektov bilten)

PR: Občina Idrija