Slovenija je najhitrejša in cenovno najbolj konkurenčna vstopna točka za tuje blago z Bližnjega in Daljnega vzhoda v srednjo in jugovzhodno Evropo.

München, 12. maja - Slovenija je najhitrejša in cenovno najbolj konkurenčna vstopna točka za tuje blago z Bližnjega in Daljnega vzhoda v srednjo in jugovzhodno Evropo. Obseg transporta se bo v prihodnjih letih še povečeval, zato mora Slovenija še izboljšati svojo infrastrukturo, je bilo slišati na predstavitvi slovenske logistike na logističnem sejmu v Münchnu.
 
Podjetniki in predstavniki države so s predstavitvijo na sejmu Logistika, ki se je začel torek, končuje pa se danes, zelo zadovoljni, saj je bil interes za Slovenijo izredno velik. Nekateri logisti so poleg starih poslovnih vezi stkali že nove.
Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport:
Zelo sem zadovoljen s predstavitvijo Slovenije na sejmu Logistika, ne le s predstavitvijo 15 podjetij, ki so sem prišla pod okriljem Javne agencije Spirit, ampak tudi s predstavitvijo vseh slovenskih podjetij, tudi Slovenskih železnic. Zanimanje za Slovenijo je ogromno, saj imamo številne konkurenčne prednosti. Tu gre predvsem za strateško lego in Luko Koper. Velika udeležba tujih partnerjev na našem paviljonu je dokaz, da je Slovenija zanimiva za gospodarski segmentu, ki mu rečemo transport in logistika. V okviru obiska v Nemčiji sem s srečal tudi z nemškim zveznim ministrom za transport in digitalizacijo Volkerjem Wissingom in bavarskim gospodarskim ministrom Hubertom Aiwangerjem, s katerima sem izmenjal mnenja s področja umeščanja v prostor zaradi povečanja transporta in logistike in prestrukturiranja industrije. Države EU morajo več vlagati v infrastrukturo in v nove izdelke, če se želimo prestrukturirati industrijo. Če bomo to delali skupaj, na ravni EU, kar pomeni tudi vračanje industrije v EU, lahko unija na dolgi rok zmaga. V nasprotnem primeru bomo imeli velike težave.
Boštjan Napast, predsednik uprave Luke Koper:
Tokratni sejem je po več letih prvi pravi trenutek, da se logistika znova predstavi, saj nas je v zadnjih letih pandemija covid-19 razdelila. Glede na velik odziv na dogodku, ki ga je Luka Koper organizirala na slovenskem paviljonu, lahko ocenimo, da smo se prav odločili. Zelo smo zadovoljni, da so bili na dogodku vsi, ki so ključni za delovanje Luke Koper. Tu gre za pristaniško skupnost, špediterje, agente, železniške operaterje in druge, ki pripomorejo k temu, da lahko Luka Koper nudi kakovosten servis. Luka Koper so naša vrata v svet, ne le okno, saj povezuje Daljni vzhod s centralno Evropo, priložnosti za nadgradnjo poslovanja pa je še veliko.
Robert Sever, direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije:
Letos se slovenska logistika na münchenskem sejmu predstavlja četrtič zapored. Odzivi so dobri. Predstavljamo predvsem slovensko logistiko kot celoto in transportno pot skozi Luko Koper za oskrbo centralne in jugovzhodne Evrope. Zanimanje partnerjev je po treh letih premora zaradi pandemije covida-19 dobro. Zato se bo slovenska logistika na sejmu predstavljala tudi čez dve leti.
Milan Slokar, predstavnik transportnega podjetja Slokar in predsednik Sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri Gospodarski zbornici Slovenije:
Izredno smo zadovoljni, ker smo po štirih letih ponovno na sejmu logistike v Münchnu. Javna agencija Spirit nam je pripravila odlično izhodišče, da se Slovenija predstavi kot logistika v celoti, pri čemer smo vsi, tako Gospodarska zbornica Slovenije kot Obrtna zbornica Slovenije odlično sodelovali. Skupaj smo obiskali tudi druge partnerje, ki se predstavljajo na sejmu in se že dogovarjamo za nadaljnje sodelovanje.
Franc Seršen, direktor podjetja Seršen in podpredsednik Sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije:
Tudi predstavniki OZS smo s predstavitvijo na sejmu zelo zadovoljni, za to se posebej zahvaljujemo agenciji Spirit in gospodarskemu ministrstvu, ki sta tako dobro predstavitev omogočila. Upam, da bomo še večkrat skupaj sodelovali, tudi na tem sejmu, ki je zelo pomemben za logistiko in transport. Na samem sejmu je izredno veliko zanimanje tujih partnerjev za sodelovanje z Luko Koper, ker je velik potencial prav zaradi njene geografske strateške lege.
Čedomir Bojanič, direktor podjetja Fining:
Slovenska delegacija na sejmu nastopa skupaj že tretjič. V preteklosti smo operaterji nastopali vsak po svoje, nato smo ugotovili, da je bolj smiselno, da nastopamo skupaj, s čimer dejansko predstavljamo Slovenijo kot logistično vstopno točko za vzhodno Evropo. Od samega sejma pričakujemo dvig prepoznavnosti Slovenije v srednjeevropskem prostoru in na tretjih trgih, s čimer bi povečali pretovor.

VIR: STAkrog