Toli, košček triglavskega ledenika, je na olimpijsko prizorišče stopil v družbi predstavnikov kitajskega in ukrajinskega olimpijskega komiteja Sergeya Bubke in Yang Ning.



Toli, košček triglavskega ledenika, je na olimpijsko prizorišče stopil v družbi predstavnikov kitajskega in  ukrajinskega olimpijskega komiteja Sergeya Bubke in Yang Ning. Olimpijski komite Slovenije in Pivovarna  Laško Union sta s taljenjem ledu v mestu Chongli na izviren način opozorila svetovno športno javnost na  problematiko segrevanja ozračja. 

Misija: Triglavski ledenik v Peking, del večje okoljevarstvene pobude znamke Laško “Beli vrhovi”, je včeraj dosegla enega od vrhuncev, ko se je v hotelu Parkfleet v olimpijskem naselju Thaiwoo pričel taliti Toli,  popotniški košček ledu s Triglavskega ledenika. V posebni vitrini in v umetno ustvarjenih okoliščinah se bo  triglavski olimpijski led v naslednjih dneh počasi spreminjal v vodo. Dogodka se je kljub pogojem organizatorja  iger udeležilo kar nekaj mednarodnih olimpijskih delegatov in aktualnih ter nekdanjih olimpijcev. Kljub  neformalni naravi dogodka je bil njegov namen jasen - svet se segreva prehitro, širša športna družina s partnerji  in pokrovitelji pa igra v ozaveščanju o nujnosti sprememb odločilno vlogo.  

Misija: Triglavski ledenik v Peking je uspešno približala problematiko okoljskega segrevanja širši javnosti, a za zaščito naravnih danosti in družbe bodo pomembna dejanja. Osrednji dogodek ledeniške misije je v Pekingu potekal v  nedeljskih popoldanskih urah v hotelu Thaiwoo Olympic Resort v mestu Chongli. Olimpijski komite Slovenije je dogodek  pripravil v sodelovanju z organizatorjem iger, kljub strogim omejitvam pa se je dogodka udeležilo kar nekaj olimpijskih  delegatov. Med uvodnimi govorniki je navzoče nagovorila Yang Ning, podpredsednica kitajskega olimpijskega  komiteja, kot član MOK pa se je dogodka udeležil še predsednik ukrajinskega komiteja - večkratni svetovni prvak in  olimpijski prvak v skoku ob palici - Sergey Bubka. Projekt, ki je pritegnil kar nekaj partnerskih komitejev, so na dogodku  podprli še predstavniki norveškega, švedskega, nemškega ter grškega olimpijskega komiteja.  

»Danes smo s tem simbolnim dejanjem pokazali, da lahko olimpijski duh seže tudi krepko čez meje športnih aren. Ta  ledenik je prepotoval četrtino planeta, preživel vrsto nepričakovanih zapletov in to v času, ko je prehajanje po svetu vse 
prej kot samoumevno. Nihče ni točno vedel, kakšna pot ga čaka in ali bo uspešna, smo pa vsi verjeli, da nam bo podvig  uspel. Zdaj se Toli počasi tali pred očmi sveta in opozarja na največji problem naše generacije. A zanimivo, rešitev za  ta problem je enaka - kljub temu, da je pot zahtevna, dolga in bo polna nepričakovanih zasukov, moramo verjeti, da jo  bomo skupaj kot družba, kot človeštvo, prehodili«, je na dogodku z navzočimi delil Bogdan Gabrovec, predsednik  OKS

Toli je v hotelu, kjer je dogodek potekal, postavljen na poseben podij v kristalni posodi, ki so ga pripravili v Steklarni  Rogaška. V hladilni vitrini, ki drži temperaturo le nekoliko nad lediščem, se bo legendarni olimpijski led tekom naslednjih  dni stalil v vodo. Na ta način simbolično prikazuje pojav umika ledenikov, ki v alpski regiji izginjajo z rekordno hitrostjo.  Triglavski ledenik je danes tehnično le še ledeniška zaplata in glede na trende, lego in nadmorsko višino sodi med  ledenike, ki bi lahko izginili najhitreje.  

Trajnost in skrb za planet morata postati vtkani v naše razmišljanje 

Misija: Triglavski ledenik v Peking je v zadnjem mesecu odmevala v slovenskem medijskem okolju. A kljub temu, da je  Toli svojo zgodbo uspešno izpričal v olimpijski areni, se skrb za bele vrhove Slovenije tukaj ne konča. Zooullis Mina, generalni direktor Pivovarne Laško Union: »Pot od Triglava do Pekinga je brez dvoma enkraten  podvig in le razveseli lahko dejstvo, da ga je spremljala tako široka javnost. V Pivovarni Laško Union smo ponosni, da  naše znamke ob 200-letni zgodovini, prispevajo tudi k lepši prihodnosti Slovenije in širše regije. “Misija: Triglavski  ledenik v Peking” je le del trajnostnih aktivnosti, ki jih bo znamka Laško izvajala v prihajajočih letih. V pobudi “Beli vrhovi”  bodo sledile še mnoge, saj mora skrb za okolje postati del našega razmišljanja in delovanja.« 

Skozi široko podporo slovenske športne javnosti, smo zbrali kar nekaj mnenj zimskih športnikov in vse bolj konsolidirano  mnenje postaja, da zime res več niso, to kar so bile. Zadnji v seriji ambasadorjev projekta, nekdanji olimpijec in  skakalec Jernej Damjan, je še pred odhodom v Peking z nami delil: »Pri skokih si še nekako predstavljamo izvedbo  brez snega, saj del treningov poteka na skakalnih napravah tudi ko te niso zasnežene. A za marsikatere discipline to  ne velja. Za zimske športe potrebujemo zimo. Trend naraščanja temperatur je jasen. Menim, da je zaustavitev rasti  temperature naše poslanstvo in odgovornost. Ta planet smo podedovali in ga bomo predali naprej, pomembno pa je, v  kakšnem stanju. Vsak, prav vsak lahko prispeva k temu cilju pa če je korak še tako majhen.« 

Pivovarna Laško Union in OKS bosta v sklepnem delu projekta po olimpijskih igrah speljala še vrsto zabavno izobraževalnih aktivnosti, s katerimi želita dolgoročno ohraniti zavedanje ljudi o pomenu ledenikov za slovensko  visokogorje, naše življenje in ne nazadnje zimske športe. V aprilu bodo projektni partnerji Misije: Triglavski ledenik v  Peking začeli z akcijo sajenja 13.000 dreves s ciljem razogljičenja večkratnika količine izpustov CO2, ki bodo nastali z  organizacijo in izvedbo projekta. 

Projekt Misija: Triglavski ledenik v Peking lahko spremljate na YouTube kanalu in družbenih omrežjih blagovne znamke Laško in OKS. Želite biti del  misije? Naredite svoj olimpijski korak! 

Kontakta za medije 

Alenka Rozman, vodja komuniciranja v Pivovarni Laško Union, +386 (0)31 545 555, alenka.rozman@heineken.com2 
Miha Pavšek, vodja raziskovalne skupine 'Misija: Triglavski ledenik v Peking' in asistent specialist v Geografskem inštitutu Antona Melika ZRC SAZU,  +386 (0)1 470 63 61, miha.pavsek@zrc-sazu.si 

O projektu 

Projekt Misija: Triglavski ledenik v Peking nastaja pod pobudo Pivovarne Laško Union v soorganizaciji z Olimpijskim komitejem Slovenije - Združenje športnih zvez. Častna ambasadorja projekta sta predsednik Republike Slovenije, Borut Pahor in knez Albert II Monaški. Projekt poteka s podporo več vladnih in nevladnih organizacij, gospodarskih  partnerjev, slovenskih olimpijcev in športnih legend ter drugih podpornikov. Namenjen je ozaveščanju o globalnem segrevanju, njegovih uničujočih posledicah za okolje in obstoj  zimskih športov s ciljem aktiviranja več kot 20.000 posameznikov k majhnim spremembam navad v svojih življenjih za ohranitev planeta. V sklopu projekta bo v sodelovanju z  Geografskim inštitutom Antona Melika ZRC SAZU izvedena dodatna neodvisna raziskava Triglavskega ledenika, ki bo nadgradila spoznanja tekoče raziskave v okviru projekta  Preučevanje slovenskih ledenikov, del vzorčnega ledu pa bo prepotoval 13.000 km dolgo pot iz Mojstrane do Pekinga. S postopnim taljenjem kosa ledu v ledeniško vodo projekt  simbolno opozarja na globalni problem segrevanja ozračja. Aktivnosti projekta so zasnovane skladno z navodili Centra za energetsko učinkovitost na Institutu Jožef Stefan s ciljem  izvedbe ogljično nevtralne osveščevalne kampanje, ki vključuje sajenje dreves z namenom nevtralizacije ogljičnega odtisa. Projekt je del dolgoročne pobude 'Beli vrhovi', pod  katero si blagovna znamka Laško s projektnimi partnerji prizadeva za ohranjanje gorskih habitatov in deluje na področju naravovarstva v slovenskih alpskih in predalpskih območjih. 

Več na: https://ledenik.olympic.si/. 

Olimpijski pozdrav! 

PR: OKS