Generali še naprej spodbuja in nagrajuje izstopajoče trajnostne prakse malih in srednje velikih podjetij

 Gospodarstvo,   Torek, 8. april 2025   GENERALI zavarovalnica d.d.

8. 4. 2025 - Ljubljana – Zavarovalnica Generali tudi v letu 2025 z natečajem SME EnterPRIZE nagrajuje najboljše trajnostne poslovne prakse malih in srednje velikih podjetij. Gre za pobudo Skupine Generali, namenjeno spodbujanju in javni razpravi o pomenu trajnostnega poslovanja. Natečaj je v poslovni javnosti zelo dobro sprejet, kar potrjujejo pozitivne izkušnje doslej sodelujočih, zlasti dosedanjih zmagovalcev, ki so se lahko predstavili tudi mednarodni javnosti v Bruslju. V Generaliju prijave zbirajo od 8. aprila do 3. junija 2025, na spletnem naslovu www.generali.si/sme-enterprize.

Mala in srednje velika podjetja svoje primere trajnostnih poslovnih praks in trajnostnih poslovnih modelov tudi letos lahko prijavijo v dveh kategorijah: pozitiven vpliv na okolje* in pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost**. Zmagovalec posamezne kategorije bo prejel finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni pa paket poslovnih zavarovanj v vrednosti 2.500 EUR.

O najboljših v vsaki kategoriji bo odločila žirija, ki jo sestavljajo priznani strokovnjaki iz akademske sfere, podjetniki ter predstavniki medijev in Generalija. Letošnjo slovensko žirijo sestavljajo red. prof. dr. Vesna Žabkar, redna profesorica na katedri za trženje Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, Barbara Pavlin, novinarka pri časniku Finance, Špela Kržišnik Mesarić, vodja strateškega marketinga CER, Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice, in Borut Završan, direktor prodaje Generali zavarovalnice. Žiriji bo predsedoval Ram Dušić Hren, ustanovitelj Brighter Communication. Med zmagovalci v posamezni kategoriji pa bo mednarodna žirija Skupine Generali izbrala najboljše podjetje, ki bo postalo slovenski junak trajnosti in na zaključnem dogodku v Bruslju dobilo priložnost predstaviti se širši evropski poslovni javnosti.

Izkušnje s sodelovanjem v natečaju SME EnterPRIZE dosedanji zmagovalci opisujejo kot izjemno pozitivne. Natečaj so namreč prepoznali kot edinstveno priložnost za predstavitev svojih trajnostnih rešitev širši poslovni javnosti. Dobrodošel je vpogled v trajnostne prakse drugih podjetij in primerjava z najboljšimi. Udeležba na natečaju podjetjem omogoči tudi dodatno prepoznavnost, dostop do mreže strokovnjakov in novih poslovnih priložnosti. Nagrade, priznanja in pohvale pa vsem pomenijo dodatno spodbudo in motivacijo za razvoj novih trajnostnih praks ter potrditev dosedanjega dela na tem področju.

Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice d. d.:  »V Generaliju tudi z novim strateškim načrtom spodbujanja odličnosti ostajamo zavezani trajnostnemu poslovanju. Prizadevamo si za zelen in pravičen prehod, saj se zavedamo odgovornosti, ki jo kot vseživljenjski partner nosimo do naših strank, družbe in planeta. Že tretje leto zapored prek natečaja SME EnterPRIZE spodbujamo mala in srednje velika podjetja, da z nami in z javnostjo delijo svoja trajnostna prizadevanja ter nagrajujemo njihove družbeno odgovorne poslovne prakse. Odziv na našo pobudo je vsako leto boljši in priča o tem, da je natečaj za podjetja neprecenljiva izkušnja, ki navdihuje in hkrati utrjuje njihovo nadaljnjo pot k trajnostnemu razvoju in boljši prihodnosti za vse.«

Na dosedanjih dveh natečajih sta naziva junak trajnosti pridobili podjetji Lumar in Pribinovina, ki je nedavno v Bruslju sodelovala na slovesni podelitvi nagrad najboljšim desetim evropskim podjetjem. »Sodelovanje v natečaju nam je prineslo zavedanje, kdo smo in kaj smo ustvarili. To na domačih tleh pogosto pozabiš, saj se boriš z vsemi vetrovi in mnogimi ovirami. Zavarovalnica Generali nam je ob tem pomagala, da smo lahko stopili na evropski oder in lahko povedali svojo zgodbo. Stopili smo lahko v mreže, v katere sicer ne bi mogli, vzpostavili kontakte, ki nam lahko prinesejo bodoče poslovne uspehe. Srečali smo se tudi z drugimi podjetji in njihovimi zgodbami, s katerimi se lahko povežemo in naredimo nekaj dobrega za ta svet,« je o dobri izkušnji z natečajem povedala Lili Milošević, strokovna vodja na socialni kmetiji Korenika, ki je tudi glavna blagovna znamka podjetja Pribinovina.

Natečaj, ki lahko za vsa podjetja pomeni spodbudo za razvoj novih trajnostnih praks ter s tem še uspešnejše soustvarjanje odgovornejše prihodnosti, bo odprt do 3. junija 2025.

Postopek prijave je enostaven, več informacij najdete na: www.generali.si/sme-enterprize

* Pozitiven vpliv na okolje: projekti za zmanjšanje porabe energije, recikliranje in sanacija surovin, prakse krožnega gospodarstva; nove proizvodne metode, ki ustvarjajo manj odpadkov ali ponovno uporabljajo materiale, uporaba novih vrst materialov; razvoj tehnologij za varčevanje z energijo, zmanjševanje emisij CO2,  izogibanje nepotrebno zavrženim živilom; sprejemanje novih kmetijskih praks s poudarkom na boljši zaščiti biotske raznovrstnosti in tal, …
**Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost: projekti, ki se nanašajo na skrb za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, varnost in izobraževanje na delovnem mestu, programi, ki zagotavljajo enake zaposlitvene možnosti itd.; doprinos v organizacije ali projekte skupnosti, prostovoljstvo zaposlenih; zaposlovanje oz. opolnomočenje prikrajšanih ljudi, vključevanje invalidov v skupnost, zaposlovanje lokalnih delavcev in dobaviteljev; vključevanje skupnosti v okoliščinah, ko ima poslovanje negativen vpliv na skupnost; podpora razvoju, ki ga vodi skupnost; financiranje učnih programov za lokalne prebivalce ali programov za izpopolnjevanje ali prekvalifikacijo lokalnih delavcev,  

VIR: SI21