Simon Cetin, partner in ustanovitelj družbe iPROM, je na septembrskem mesečnem srečanju Društva za marketing Slovenije na temo trendov razvoja Web 3.0 predstavil svojo vizijo in poglede na nadaljnji razvoj spleta.

Pojasnil je, zakaj je razumevanje novih pravil in trendov v oglaševalski industrije danes ključno za učinkovit trženjski nastop ter konkurenčno prednost blagovnih znamk v prihodnosti.

Po besedah Simona Cetina (iPROM) smo danes v obdobju velike transformacije, ker so se podjetja začela zavedati pomena podatkov. Te trenutno še obvladujejo platformna podjetja, kot so Meta, Alphabet in druga t. i. walled garden podjetja (gre za podjetja, ki podatkov ne delijo z drugimi, temveč jih agregirajo in uporabljajo za trženje lastnih storitev). Priča smo tako prehodu iz web 2.0 v web 3.0, v decentralizacijo, »ki v kontekstu podatkov pomeni, da ne bo več enega ali petih velikih lastnikov, pač pa se bo lastništvo podatkov začelo drobiti na posamezna podjetja,« pojasnjuje Simon Cetin.

Podjetja gradijo lastna podatkovna skladišča, DMP-ji (data management platforms, platforme za upravljanje podatkov), s pomočjo katerih podatke ščitijo in uporabljajo zase. Zbirajo se lastni podatki o uporabnikih, ki jih podjetje – oglaševalec nato v kombinaciji z vedenjskimi vzorci uporabnikov spleta lahko uporabi za oblikovanje in natančno doseganje definiranih ciljnih skupin v varnem, pred tekmeci zaščitenem in zakonsko skladnem okolju.

Udeležencem dogodka je svetoval sledeče:

  • Ker se nahajamo v podatkovnem klimaksu, ko se na spletu generira ogromno sledi, uporabniki na spletu puščajo ogromno informacij o sebi. Zato je nujno, da podjetja te razmere obrnejo sebi v prid in prevzamejo lastništvo nad informacijami.
  • Velika tehnološka podjetja so na preizkušnji, splošni ugled jim pada, regulatorji so na preži. Vse to gre v prid decentralizaciji interneta. Številna podjetja že gradijo svoje podatkovne silose, saj želijo imeti podatkovne vajeti v svojih rokah.
  • Investirajte v infrastrukturo, ki vam bo omogočala lastništvo lastnih podatkov. Naredite revizijo in zaščitite svoje poslovanje, od ponudnikov različnih orodij pa zahtevajte, da ste lastnik podatkov.
  • V prid digitalne suverenosti delujejo tudi regulatorji EU, ki gredo s svojim ukrepanjem na nek način naproti decentralizaciji.
  • Spoštovanje zasebnosti uporabnikov lahko postane eden od temeljnih gradnikov znamk, zato Simon Cetin podjetjem svetuje, naj bodo poštena do uporabnikov in jim povedo, za kakšne namene bodo podatke uporabljala. Če je zaupanje enkrat zlorabljeno, ga je zelo težko povrniti.
  • Že danes pa lahko podjetja investirajo v gradnjo lastnega DMP-ja.

VIR IPROM