GLAMI.si ve, kako generacija Z spreminja modni svet

GLAMI.si ve, kako generacija Z spreminja modni svet

Modni trendi na GLAMI.si odsevajo okus in modni izraz njenih uporabnikov. Nobena novost ni, da se modni trendi spreminjajo, je pa novost to, da generacija Z počasi osvaja trg dela in pridobiva kupno moč. Ta sprememba se v modnem svetu že zelo čuti, predvsem zaradi trendov na družbenih omrežjih, kar vpliva na modno industrijo in njihovo ponudbo ter s tem na ponudbo modnega spletnega poslovanja, pojasnjujejo v GLAMI.


Kratek modni povzetek najnovejših trendov spletnega nakupovanja
Vpliv generacije Z se že pozna v navadah tistih, ki oblačila radi kupujejo prek spleta. Že leta 2022 je bil zelo popularen slog smartorial, ki predstavlja preobrat v vsakdanjem stilu oblačenja. Gre za kombiniranje univerzalnih oblačil, ki se dobro podajo ob različnih, pogosto nasprotujočih si priložnostih, tako da se v enem outfitu združijo sproščena in praznična ali svečana oblačila. Čeprav je generacija Z nekoliko bolj nagnjena k temu stilu, podatki GLAMI iz leta 2022 kažejo, da so ga milenijci, trenutno glavna ciljna skupina modnih spletnih prodajaln, že dobro sprejeli.

Kako generacija Z vpliva na modno spletno nakupovanje?
Številne spletne prodajalne v letu 2023 še niso začele uvajati bistvenih sprememb v asortimanu, saj generacija Z še nima zelo velike potrošne moči. A očitno je, da se razmerje moči v modnem svetu počasi, a vztrajno spreminja, tako da se modne znamke vedno bolj prilagajajo novim trendom.

Po zaslugi družbenih omrežij je jasno, da je generacija Z tista, ki narekuje modne trende in ne čaka, da ji nekdo drug pove, kaj je „in“. Že zelo kmalu bo imela generacija Z največjo kupno moč, postala bo glavna ciljna skupina modnih znamk in spletnih prodajaln, kar nakazuje, da bosta modna industrija in posledično modna spletna prodaja kmalu spremenili svojo ponudbo in se bosta morali prilagoditi modnemu stilu ter potrošniškim navadam generacije Z.

Redefiniranje trendov in sloga – staro postane novo na zelo edinstven način 
Če ste hvaležni, da smo se končno znebili kavbojk z nizkim pasom, trenirk iz velurja in drugih modnih krikov začetka 21. stoletja – se pripravite na trend Y2K! Y2K pomeni leto dva tisoč (2000) in označuje navdušenje mlajše populacije nad stilom prvih let tega tisočletja.

Novost je tudi redefinicija izraza slog. Po modni filozofiji generacije Z slog sploh ni ključen pri modnem izražanju posameznika. Ključna je osebnost posameznika, torej sposobnost, da skozi modo izrazi bistvo svoje osebnosti. Tako je nastal popularen izraz core (npr. regencycore, cabincore, barbiecore ipd.). Ta v modi odraža trende, ki se porajajo na družbenih omrežjih, resonirajo z osebnostjo posameznika in imajo močno vizualno identiteto.

Generacija Z redefinira tudi koncept udobja z odločnim zavračanjem modnih simbolov nelagodja in pričakovanj modne industrije ter družbe nasploh o tem, kakšna naj bi bila ženska. Eden od teh simbolov, če ne celo najbolj izrazit, so prav gotovo ozke kavbojke, ki so jih zamenjale udobne, široke kavbojke, pa naj gre za popularne mom ali bootcut kavbojke, ravne kroje ali druge.

Ulična moda in trgovine z rabljenim blagom gredo z roko v roki z vrednotami generacije Z 
Ulična moda je že od nekdaj simbol identitete določene generacije in generacija Z je poskrbela, da so vrednote in ideje vključevanja, raznolikosti ter enakosti zastopane na mestnih ulicah. Svoja stališča izražajo skozi majice z grafičnimi vzorci, široke kavbojke, prevelike bele superge in seveda neizogibne vidne ter vpadljive nogavice. Modni dodatki vključujejo več plasti nakita, klobuk in sončna očala.

Second hand trgovine oziroma trgovine, ki prodajajo rabljene izdelke, blago iz druge roke so postale skorajda neizogibna postaja v modnem izražanju mladih. Medtem ko na eni strani želijo kupovati pri znamkah, ki zastopajo vrednote trajnosti, enakosti, raznolikosti in inkluzivnosti, se hkrati želijo oblačiti v skladu z modnimi trendi, ki se na družbenih omrežjih zelo hitro spreminjajo. Zato jih veliko še vedno kupuje pri znamkah, ki proizvajajo hitro modo in podpirajo nagle spremembe trendov, ki pa na drugi strani ne podpirajo prej omenjenih vrednot. Trgovine z rabljenim blagom so dobra kombinacija, ki mladim omogočajo, da združijo svoje vrednote in stil, pardon, svoj core, na finančno dostopen in trajnosten način!

O modni platformi GLAMI.si

GLAMI, edinstvena modna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, je GLAMI.si lansirala leta 2019 in od takrat želi postati prva izbira za vsakega slovenskega potrošnika, ki se odloči za nakup modnih kosov preko spleta. Z misijo postati največji modni katalog, ki na enem mestu združuje na tisoče blagovnih znamk, ki jih lahko vsakdo razišče, GLAMI.si spletnim prodajalnam pomaga doseči nove stranke. Na GLAMI.si najdete več kot 790.000 izdelkov in 3.100 blagovnih znamk iz več kot 90 spletnih prodajaln, kot so Eobutev, Factcool in About You. 

Modna platforma GLAMI.si je na voljo tudi prek mobilne aplikacije, ki je kompatibilna z napravami IOS in Android.

GLAMI.si je del skupine GLAMI, vodilne evropske platforme za odkrivanje mode, ki se razprostira na 14 trgih.

VIR: Idealia