Znanje, tehnologijo in navdušenje nad zmogljivostjo smo pri Porscheju prenesli na nov element – vodo. Združili smo moči z legendarnim proizvajalcem prestižnih športnih plovil in nastal je Frauscher x Porsche 850 Fantom Air.
Znanje, tehnologijo in navdušenje nad zmogljivostjo smo pri Porscheju prenesli na nov element – vodo. Združili smo moči z legendarnim proizvajalcem prestižnih športnih plovil in nastal je Frauscher x Porsche 850 Fantom Air. V elegantnem in kompaktnem električnem čolnu se vrti najsodobnejši elektromotor z močjo 400 kW, ki bo poganjal tudi novega Macana.
Mednarodni mediji in drugi ljubitelji navtike so imeli priložnost prvič preizkusiti povsem novo plovilo, ki smo ga razvili v sodelovanju s prestižno avstrijsko ladjedelnico Frauscher. Frauscher x Porsche 850 Fantom Air je električni športni čoln, ki si pogonsko tehnologijo deli s prihajajočim popolnoma elektrificiranim Porsche Macanom. »Ta čoln je rezultat odličnega sodelovanja dveh strastnih podjetij z močno tradicijo in visokim standardom inovativnosti,« je med predstavitvijo prvega serijskega modela na Gardskem jezeru dejal Detlev von Platen, član upravnega odbora za prodajo in trženje v družbi Porsche AG. Model eFantom ponuja vse, kar so izdelki Frauscher in Porsche vedno obljubljali: izjemno zmogljivost in razkošna doživetja, najvišjo kakovost in ekskluzivno brezčasno oblikovanje.
Zmogljivost E-Performance in štirje načini vožnje
Pri Porscheju smo tehnologijo pogona, ki je bila zasnovana za cestna vozila, prilagodili in razvili za uporabo na vodi. Frauscher x Porsche 850 Fantom Air uporablja komponente platforme Premium Platform Electric (PPE), na kateri temelji novi Macan. Ta platforma vključuje najsodobnejši trajno vzbujeni sinhronski elektromotor (PSM), ki pa so mu inženirji za uporabo v eFantomu skupaj s predelavo močnostne elektronike moč omejili na 400 kW. Gred elektromotorja prenaša svojo moč na značilen navtični Z-pogon.
Elektromotor je nameščen v zadnjem delu čolna, medtem ko krmilne naprave ščiti vodoodporno ohišje, okrašeno z logotipom Porsche. Litij-ionska baterija z bruto zmogljivostjo 100 kWh iz novega Macana je prav tako nameščena pod bivalnim prostorom v zadnjem delu. Novi športni čoln ni le izjemno zmogljiv, ampak se ponaša tudi z izvrstnim udobjem. Za to poskrbi žično vzmetenje podpornega okvirja, ki še posebej učinkovito absorbira neizogibne udarce, ki se pojavljajo, če čoln vozi hitro ali je vodna gladina valovita. Tako Frauscher x Porsche eFantom kljub svoji športni zasnovi udobno drsi po vodi.
Podobno kot pri Porschejevih avtomobilih lahko s predprogramiranimi načini vožnje ustrezne vozne lastnosti prilagodite situaciji. Izbirati je mogoče med načini Docking, Range, Sport in Sport Plus. Glede na izbrani način se spreminja krivulja odziva za plin, hkrati pa tudi omejitev hitrosti. Na primer v načinu Docking za vožnjo v pristanišču je hitrost omejena na osem vozlov (približno 15 km/h).
Optimalna potovalna hitrost čolna je 41 km/h (22 vozlov), pri njej pa boste lahko z enim polnjenjem baterije potovali približno eno uro ali prevozili okoli 45 kilometrov. Pri vožnji s hitrostjo trupa pa je možen doseg več kot sto kilometrov. V voznem načinu Sport Plus bo čoln dosegel največjo hitrost, ki je omejena na 85 km/h (46 vozlov). Odvisno od izbranega profila bo tipično potovanje s polno baterijo ob kombinaciji počasne in hitre plovbe trajalo vse do tri ure. »To plovilo je pravi mejnik v navtični industriji. Električna različica modela Fantom Air je po vseh voznih lastnostih, kot so največja hitrost, pospeševanje in vodljivost, boljša kot varianta, ki ima motor z notranjim zgorevanjem, hkrati pa je lokalno brez izpustov,« je dejal Stefan Frauscher, generalni direktor ladjedelnice Frauscher.
Hitro polnjenje z več kot 250 kW
Zaradi Porschejeve 800-voltne tehnologije se lahko električni čoln na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom polni z močjo več kot 250 kW. V idealnih razmerah lahko baterija, katere stanje napolnjenosti (SoC) je 10 odstotkov, 80-odstotno polnost doseže v manj kot 30 minutah.
Seveda pa je plovilo mogoče polniti tudi z izmeničnim tokom na običajnih gospodinjskih in visokonapetostnih vtičnicah, kar bo po mnenju Frauscherja in Porschejevih inženirjev najpogostejši način polnjenja, saj je takšna infrastruktura že sedaj na voljo v večini pristanišč. Čoln je serijsko opremljen z 11-kilovatnim notranjim polnilnikom za izmenični tok, polnilni priključki pa so na sprednji strani leve klopi.
Porschejev oblikovalski podpis
Porsche pa ni zaslužen le za inovativni pogon čolna, ampak je oblikovalski studio F. A. Porsche zasnoval tudi krmno konzolo. Visokosijajna črna instrumentna plošča je nameščena za vetrobranskim steklom iz toniranega akrilnega stekla brez okvirja. Stranska konca sta oblikovana kot krilci, slogovno se prilagajata modelu 911, hkrati pa opravljata vlogo praktičnih ročic. Pet analognih merilnikov na zgornji strani armaturne plošče ustvarja videz športnega avtomobila in omogoča pregled nad najpomembnejšimi podatki.
Na krovu je tudi tipičen Porschejev volan, ki je sestavljen iz trpežnih materialov, primernih za navtično okolje. Volanski obroč je oblečen v umetno usnje, ki je odporno proti slani vodi, hkrati pa je še zmeraj videti izjemno prestižno. Gumb za zagon čolna je, kot je tipično za Porsche, nameščen na levi strani volana, značilna za to znamko pa sta tudi oba sprednja sedeža, ki prav tako izvirata iz oblikovalskega studia F. A. Porsche. V skladu z visokozmogljivostno filozofijo E-Performance dajeta veliko bočne opore, z visokimi naslonjali, integriranimi vzglavniki in izvezenim grbom pa se zgledujeta po športnih sedežih v avtomobilih.
Day cruiser z bogato serijsko opremo
Frauscher x Porsche 850 Fantom Air temelji na modelu Frauscher 858 Fantom Air. Trup je z 8,76 metra dolžine in 2,49 metra širine ostal skoraj nespremenjen ter tako ponuja dovolj prostora za največ devet potnikov. Kopalna ploščad v zadnjem delu vodi do velikega dnevnega prostora z dvema udobnima blazinama za sončenje. Osrednji prehod povezuje zadnji del čolna s prostostoječim krmilom in kokpitom, v sprednjem delu pa k sprostitvi vabita še dve oblazinjeni klopi. Tako kot volan so tudi sedeži prevlečeni s trpežnim umetnim usnjem, ki je na voljo v številnih barvnih odtenkih.
eFantom je opremljen tudi z dvema zložljivima bimini strehama, ki zagotavljata senco v sončnih dneh. Potniki boste uživali ob poslušanju vrhunskega avdiosistema s povezavama Bluetooth in Wi-Fi, upravljali pa ga boste na 12-palčnem večpredstavnostnem zaslonu, v katerega sta vključena tako sonar kot navtični ploter.
Manevriranje in privezovanje v marini bosta s premčnim propelerjem še posebej enostavna, za dodatno mero udobja pa bodo poskrbeli še električno sidro iz nerjavnega jekla, ambientalna in podvodna LED-osvetlitev ter hladilni prostor.
Tako kot pri avtomobilih Porsche je individualnost zapisana z veliko začetnico tudi pri tem čolnu. Oblazinjenje, trup in krov je mogoče naročiti v različnih barvah, na voljo pa vam je celotna Porschejeva avtomobilska barvna paleta.
Prvih 25 čolnov je mogoče naročiti že sedaj
Frauscher x Porsche 850 Fantom Air bo uradno svetovno premiero doživel januarja 2024 na sejmu »boot« v Düsseldorfu. Sprva bo na voljo ekskluzivna prva izdaja 25 primerkov, ki jih bo pri Frauscherju mogoče naročiti po ceni 561.700 evrov brez dajatev.
Prve dobave čolna so načrtovane v letu 2024, zainteresirani kupci pa se lahko prijavite na spletni strani www.frauscherxporsche.com. Čolni bodo izdelani v ladjedelnici Frauscher v Ohlsdorfu v Avstriji, proizvajalec pa bo poskrbel tudi za prodajno logistiko in poprodajne storitve.
VIR: Porsche
VIR: Porsche