V Ljubljani je 8. in 9. novembra v organizaciji IPoP – Inštituta za politike prostora potekala mednarodna konferenca Moč povezanih skupnosti v mestih, na kateri so gosti z različnih koncev Evrope spregovorili o pomenu sodelovanja med mesti in civilno družbo
Mateja P.
V Ljubljani je 8. in 9. novembra v organizaciji IPoP – Inštituta za politike prostora potekala mednarodna konferenca Moč povezanih skupnosti v mestih, na kateri so gosti z različnih koncev Evrope spregovorili o pomenu sodelovanja med mesti in civilno družbo, kar je ključno za kakovost življenja v mestih. Na konferenci je sodelovala tudi Maja Majnik z Občine Idrija.
V prvem delu je udeležence nagovoril minister za okolje in prostor, Uroš Brežan, ki je poudaril pomembno vlogo nevladnih organizacij in meščanov pri oblikovanju povezanih skupnosti, nadaljeval pa je Levente Polyak, soustanovitelj organizacije Eutropian, ki je predstavil prakse oblikovanja močnih lokalnih omrežij ter sodelovanje med lokalnimi oblastmi in NVO.
V nadaljevanju so lahko udeleženci prisluhnili primerom dobre prakse evropskih mest – Rige, Dubrovnika in Pule, sledili pa so primeri slovenskih dobrih praks s področja povezovanja skupnosti v manjših mestih.
Maja Majnik je predstavila primer Mestne dnevne sobe Pr' Golitu v Idriji in izpostavila izziv, s katerim se soočajo majhna mesta, ki so izolirana od dogajanja državnega centra, imajo manj moči pri soodločanju in manjšo finančno moč. Zato imajo NVO ključno vlogo kot posredniki med lokalno skupnostjo in oblastjo in v Idriji je takih organizacij kar nekaj. Kot rezultat sodelovanja Občine Idrija v programu URBACT je s povezovanjem lokalnih akterjev v središču mesta nastala Mestna dnevna soba, ki ima za cilj povezovanje vseh generacij v okviru izobraževalnih in prostočasnih dejavnosti.
Praksa iz Idrije se zdaj pod okriljem projekta URBACT v okviru Pobude za prenos dobre prakse, ki jo vodi Idrijčanka Tina Lisac, prenaša še v šest slovenskih občin, med drugim tudi v Bohinj, kjer prav tako urejajo skupnostni center, ki bo kmalu odprl svoja vrata.
VIR: Občina Idrija