Prejšnji teden so v sklopu festivala Teden oblikovanja v Ljubljani potekali številni sejemski dogodki, okrogle mize, oblikovalska konferenca in podelitev slovenskih ter mednarodnih nagrad za dosežke na področju industrijskega oblikovanja, mode in arhitekture.

Prejšnji teden so v sklopu festivala Teden oblikovanja v Ljubljani potekali številni sejemski dogodki, okrogle mize, oblikovalska konferenca in podelitev slovenskih ter mednarodnih nagrad za dosežke na področju industrijskega oblikovanja, mode in arhitekture. 

Po dvajsetih letih nov koncept dogodka
Festival Mesec oblikovanja, ki že več kot dvajset let skrbi za prepoznavnost oblikovalskega potenciala tako Slovenije kot tudi širše regije, so letos preoblikovali v Teden oblikovanja. Direktor Zavoda Big Zmago Novak pojasnjuje: »V treh dneh smo izpeljali oblikovalsko konferenco, podelili nagrade in izvedli skupinsko predstavitev oblikovalskih znamk Dizajn v mestu. Čeprav je vsebine in zanimivih projektov veliko, lahko v Ljubljani dober obisk zagotavljamo največ dva do tri dni. Tudi sicer je težko najti dogodek podobnega formata, ki bi trajal cel teden. Kljub temu pa bo ogled eksponatov slovenskega oblikovanja možen dlje časa, saj smo ohranili oznake na izložbah, kjer si jih je mogoče ogledate. Izdelki bodo torej na ogled še vsaj teden ali celo mesec dni.«

Sprehod skozi oblikovalsko cono in oblikovalska konferenca 
V središču mesta je od četrtka do sobote zaživela skupinska predstavitev oblikovalskih znamk Dizajn v mestu, ki je na več kot 50 točkah na ogled ponudila navdihujoče izdelke s področja industrijskega in modnega oblikovanja. Odlično vzdušje v prestolnici so dopolnili kulinarični grižljaji in svetlobno-zvočne kulise na treh stičiščih v Stari Ljubljani. Sočasno je na prenovljeni Akademiji za glasbo potekala oblikovalska konferenca, na kateri so med drugim razpravljali o oblikovanju otroških igrač, njihovem tržnem potencialu in trajnostnem vidiku, o specifikah prodaje oblikovalskih izdelkov končnim kupcem in strategijah, kako se skozi oblikovanje spopadati s izzivi prihodnosti. Veliko pozornosti je pritegnilo tudi predavanje Pétra Molnárja z Univerze za umetnost in oblikovanje Moholy-Nagy iz Budimpešte o inovativnih načinih uporabe oblikovanja za poslovno rast. 

Nagrade za slovenske in mednarodne oblikovalske dosežke
V sklopu Tedna oblikovanja so podelili slovenske nagrade za oblikovanje v kategorijah Oblikovanje leta, Interier leta in Perspektivni ter mednarodne nagrade BIG SEE Grand Prix. Več o nagrajencih je na voljo na spletni strani www.zavodbig.com. V platformo Big See, ki si prizadeva povezati države jugovzhodne Evrope in izpostaviti prezrte ustvarjalce, je sicer vključeno 21 držav iz JV Evrope, ki predstavljajo 350-milijonski trg. »Privabili smo veliko obiskovalcev in organizirali predavanja tako domačih kakor tudi tujih strokovnjakov, kar je zagotovo velik doprinos k širjenju idej, povezovanju industrij in nadaljnjemu uspešnemu razvoju slovenskega oblikovanja,« dodaja Zmago Novak. 

VIR: IPPR