V četrtem delu serije člankov o tem, kako so doživeli lansko in kaj pričakujejo od letošnjega leta, smo dali besedo predstavnikom agencij za odnose z javnostmi.

OSTAJAJO ZMERNI OPTIMISTI

V agenciji Taktik si bodo iztekajoče se leto zapomnili kot blagodejno, zlasti po dveh s covidom-19 obarvanih letih. Letošnje leto uspešno zaključujejo in se spogledujejo z novim, v katerem bodo praznovali okroglih dvajset let. Letos so na tekmovanju Gold Quill z ekipo A1 v mednarodni konkurenci prejeli kar tri nagrade, Award of Excellence in Best of the Best za projekt »Lahkonočnice – Logopedske pravljice« ter Award of Merit za projekt »Kranjska čebela«. Ob tem so postali tudi prejemniki nagrade Prizma za projekt »Nič mi ne manjka«, naročnikov Lidl Slovenija in Zveze ŠIS SPK.

»V novo leto vstopamo z zavedanjem, da nas zaradi zunanjih okoliščin čaka nekoliko bolj zahtevno poslovno obdobje. Upamo, da bo čim krajše. V agenciji ostajamo zmerni optimisti. Kljub temu, da bi lahko prihajajoče leto prineslo manj poslov, smo ponosni na našo zvesto bazo naročnikov, s katerimi že dolga leta sodelujemo. Trdno medsebojno lojalnost smo postopoma gradili vseh dvajset let, v katerih smo skupaj že prebrodili podobne zaostrene okoliščine,« je optimističen direktor Matjaž Klipšteter.


STRATEŠKO KOMUNICIRANJE V OSPREDJU

Po besedah Tilna Lamuta iz družbe za strateško komuniciranje Propiar so bili odnosi z javnostmi v obdobju epidemije prepoznani kot ključno področje delovanja organizacij na tako rekoč vseh ravneh. »Govorimo o gospodarstvu, politiki, kjer je bilo v iztekajočem se letu zaradi vseh volitev zelo pestro, nevladni sferi, športu. Ključno in zelo pozitivno je, da organizacije ali posamezniki prepoznavajo vrednost v strateškem komuniciranju, torej načrtnem in dolgoročnem naslavljanju ciljnih javnosti. Veliko pozornosti se posveča internemu in kriznemu komuniciranju, kar je v veliki meri posledica epidemije. Ta se je medtem v letu 2022 umirila, pomen komuniciranja pa verjamem, da bo obstal. Zdaj pa so pred nami novi izzivi,« napoveduje.

Prepričan je, da sta nas zadnji dve leti naučili nujnosti agilnosti in fleksibilnosti: »Lokalni in globalni vplivi vplivajo tudi na komuniciranje in v odnosih z javnostmi nikakor nismo imuni na vse vrste vplivov in sprememb, ki prihajajo tudi v letu 2023. Naša naloga pa je, da jih prepoznavamo in upravljamo. V Propiaru bomo, kot vedno, tudi v letu 2023 ostali zvesti svoji viziji in si prizadevali upravljati spremembe ter iskati inovativne rešitve. V načrtih je seveda tudi nadaljnji razvoj kadra v smeri specializacij, v ospredju so komuniciranje trajnostnega razvoja, upravljanje sprememb, komuniciranje v športu, digitalne rešitve, in posledično ustvarjanje večje dodane vrednosti.« Vedno gradijo na temeljih strategij in dobrega poznavanja naročnika ter okolja. Na podlagi tega nato s strokovnostjo iščejo poti do učinkovitega komuniciranja. »Samo številke niso več pomembne, ključna je razlika in vrednost, ki jo s kampanjami in dolgoročnim komuniciranjem ustvarimo,« sklene.

PRIDOBILI VEČ PARTNERJEV MLAJŠE GENERACIJE

»Leto 2022 je že ba začetku leta zaznamovala kruta vojna v Ukrajini. Koronsko obdobje, ki se je po dveh letih omililo, ni pustilo svetu in Evropi niti malo predaha. Posledično so seveda vidne posledice v gospodarstvu, predvsem na področju energetike in hrane. V naši agenciji večjih sprememb zaradi tega za zdaj nismo čutili, so pa jih tisti, ki so s tovrstnimi panogami tesneje povezani,« pravi Irena Pavčič, direktorica agencije za komuniciranje IPPR.

V IPPR v letu 2022 niso zaznali zniževanja poslovanja glede na to, da so se jim posli v letu 2021 povišali v primerjavi z letom 2020, in so z letošnjim poslovnim letom zadovoljni. Letos so dobili kar nekaj novih partnerjev mlajše generacije, med njimi tudi uspešna tehnološka podjetja. »Drug od drugega se veliko učimo. Omenila bi mlado agencijo Bold, s katero odlično sodelujemo. So ena od najbolj prodornih agencij pri nas in hkrati mladi up za prihodnost slovenskega oglaševanja in kreativnosti. V letošnjem letu smo tudi nadaljevali s preizkušanjem modernih tehnoloških komunikacijskih orodij, ki jih uspešno združujemo s klasičnimi pristopi in ugotavljamo, da je to najboljši način uspešnega komuniciranja – vsaj kar zadeva delo z našimi naročniki. Vlagamo v znanje in se učimo vsak dan posebej,« pravi.

Za leto 2023 načrtujejo plodno in uspešno sodelovanje s svojimi stalnimi partnerji. Seveda si želijo tudi novih projektov in novih izzivov in verjamejo, da bodo prišli, ker ničesar ne prepuščajo naključju. »Sicer pa nas v naslednjem letu čaka nekaj res lepega – praznovanje 10. obletnice agencije IPPR,« pravijo.

KADROVSKA EKSPLOZIJA

Vanja Žižmond,
direktorica in starejša svetovalka za odnose z javnostmi v agenciji Povem, pravi, da je bilo leto 2022 zagotovo leto, ki je prineslo tektonske premike. »Že v minulem letu smo začeli širiti nabor naših storitev in se nikakor nismo mogli več opredeliti kot agencija, ki je specializirana zgolj za odnose z javnostmi, saj smo že aktivno pokrivali širši spekter marketinških storitev. Letos je to prišlo še bolj do izraza, ko sta se ekipi pridružila kar dva kreativna direktorja, Matej Kodrič in Marko Senegačnik. Ekipo so dodatno obogatile tudi Ajda Perme v novi funkciji strateginje za digitalne komunikacije in dve svetovalki za odnose z javnostmi, Maruša Korošec in Mateja Gornik. Za zaključek leta je ekipo okrepil še izvedbeni oblikovalec Aleš Salokar, ki smo ga vsi toplo pričakovali. Poslovanje je tako resnično zaznamovala kadrovska eksplozija, ki je ekipi zagotovo prinesla zagon za vse tekoče in prihajajoče projekte,« je vesela.

Med naročniki izpostavlja Mastercard, ki je zagotovo pomemben nov, a hkrati star naročnik, ki jim je pod okriljem mreže McCann zaupal upravljanje tako komunikacijskih kot tudi rednih oglaševalskih projektov. Projekt Mastercard Pop-up Restavracija Priceless se je lani uvrstil v ožji izbor nagrajenih projektov na SOF-u, letos pa ta projekt še nadgrajujejo z aktualno Mastercard praznično vasico in še bogatejšo Pop-up restavracijo. Obenem so zelo ponosni tudi na sodelovanje z naročnikom Deichmann, ki jim omogoča sprostiti kreativnost na področju vplivnostnega marketinga, družbenih medijev in dogodkov. Med novimi naročniki se je letos znašla blagovna znamka Pirnar, s katero so predstavili njihov novi izdelek – pergole in uspešno razširili glas o novosti po različnih kanalih. Prav tako ohranjajo v svojih vrstah dolgoletne naročnike, kot so Sony, Butan plin – Varno na kolesu, Helen Doron English, Linea Snella, blagovne znamke pod okriljem skupine Bolton Adriatic, in sicer Rio Mare, Collistar, Borotalco in Chilly, ter številne druge.

»V prihodnost gledamo z velikim optimizmom, kljub temu da se zavedamo, da poslujemo v času gospodarskih trenj, ko se trg lahko hitro spremeni. Vsekakor verjamemo, da bodo odnosi, ki jih z naročniki gradimo že vrsto let, omogočili, da bomo dobro delali tudi v prihodnje. Okrepljena ekipa nam vsekakor daje zagon, da bodo naši projekti še boljši in še bolj opazni,« pravi Vanja Žižmond.

»ZASTAVLJENE SMERNICE ŽELIMO ŠE NADGRADITI«

»V podjetju Lin&Nil smo v obdobju od januarja do oktobra letos že presegli celoletni prihodek iz leta 2021 za 20 odstotkov. Dejstvo pa je, da je bilo leto 2021 eno slabših v zadnjih letih. Predvidevam, da bo celoletni prihodek 2022 za približno 40 odstotkov večji kot leto poprej, vendar še vedno nismo dosegli naših najboljših let,« pravi Andreja Jernejčič, direktorica podjetja Lin&Nil.

Letos so zaposlili tudi nekaj novih članov ekipe in veseli jo, da so obdržali in da uspešno sodelujejo s svojimi večletnimi partnerji, med katerimi so ALEJA, Citypark, Generali, Softnet, Lekarniška zbornica Slovenije, Piskar, Elan, Svjetlost in Barsos. Letos pa so med drugim začeli sodelovati s podjetji Marmor Hotavlje, Ledinek inženiring, BKS in Detektivsko-varnostno agencijo. V mnogih institucijah predvsem na področju javnega nastopanja, komuniciranja v težkih situacijah in kriznega komuniciranja je spet zaživelo tudi izobraževanje.

»Vseeno velja, da smo zelo butično podjetje in sodelujemo z omejenim številom naročnikov, ki se jim v celoti posvetimo in delujemo na bolj osebni ravni. Te smernice želimo le še nadgraditi in poglobiti. Prihodnje leto beležimo 15-letnico, upam, da nam bo leto naklonjeno, predvsem pa si želim, da bo zdravo,« še pove.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

VIR: MM