Marian Salzman, ena od najvidnejših svetovnih komunikacijskih strokovnjakinj, je v svojem novem poročilu opredelila pet makro trendov, ki bodo močno vplivali na naša življenja že to leto.


Kaja Kovič novinarka Marketing Magazina

Marian Salzman, višja podpredsednica globalnih komunikacij v podjetju Philip Morris International,  je globalna voditeljica, opazovalka in soustvarjalka trendov ter strokovnjakinja za komunikacije, ki je svojo kariero zgradila tako, da je pomagala blagovnim znamkam predvideti prihodnost in poiskati njihove prednosti pred konkurenco. V svoji karieti je delala z znamkami, kot so, Nike, Levi's, SAB Miller, Pizza Hut in Estée Lauder, pred tem pa je zasedala vodilne položaje v agencijah, kot sta Havas in TBWA. V svoji karieri je dokazala, da zna soustvarjati trende v marketingu in komuniciranju, ki znatno vplivajo na potrošniške odločitve, strategije blagovnih znamk in družbenopolitične prioritete.

V svojem, že tradicionalnem letnem poročilu, izdanem tik pred koncem leta, opredeljuje naslednjih pet trendov, na katere mora biti marketinško-komunikacijska panoga pozorna v letu 2023.

SLOVO OD RESNIČNOSTI

Z vzponom umetne inteligence, virtualnih vplivnežev in metavesolja se povečuje tudi strah pred globokim ponarejanjem (deep fake), lažnimi novicami, prevarami in finančnimi zlorabami. Čemu in komu lahko verjamemo, bo vprašanje, ki bo zaznamovalo leto 2023. Združeni narodi so že pozvali države članice, naj sprejmejo politike, s katerimi bodo ljudem omogočili digitalno pismenost. Slovo od resničnosti bo prineslo tudi motnje duševnega zdravja, zaradi katerih se bodo ljudje počutili oddaljeni, ločeni, osamljeni ... Običajno se za tovrstne bolezni predpiše pogovorna terapija, a kaj se zgodi, ko več ponudnikov tovrstnih storitev preide na terapevte, ki delujejo s pomočjo umetne inteligence?

UPORI

Pandemija je povečala uporniško slo, ki se je razvijala že prej. Predvsem mlajše generacije si želijo, da ljudje ponovno razmislimo o temeljih sodobnega življenja. Upor proti podnebnim spremembam, stresnim delovnim razmeram, tajkunom, kapitalizmu, (zastarelim) šolskim sistemom, avtomobilni industriji, dajanje prednosti trajnosti, pešcem in kolesarjem ... Mnogo uporov bo vodilo v novo realnost, zato moramo »upornikom« prisluhniti, saj morda soustvarjajo nove družbene sisteme.

TRAJNOST JE NORMALNOST

Zaskrbljenost javnosti glede podnebnih sprememb je dosegla najvišjo raven v zgodovini. V globalni raziskavi iz leta 2022, v kateri je sodelovalo 31 držav sveta, so ugotovili, da 65 odstotkov svetovnega prebivalstva trenutno podnebno situacijo ocenjuje kot »zelo resno«. Kar 40 odstotkov anketirancev pa celo navaja podnebne sprememba kot dejavnik, ki jih odvrača od rojstva otrok! Podnebne spremembe vplivajo na vse segmente življenja; od domov, družin, nakupov, šolanja, mobilnosti, gradnje, destinacij, poslovnih modelov, znamčenja, trgovine, komunikacije ...

Po navedbah Pinteresta so se iskanja po ključniku »estetika potovanj z vlakom« v preteklem letu povečala za 205 odstotkov. Leta 2023 bomo videli še več inovacij na področju ekološke ozaveščenosti.

POMEN ZVOKA

Pred nekaj leti so različna podjetja in organizacije začela objavljati ​​poročila o vplivu glasbe na ljudi z Alzheimerjevo boleznijo in demenco, sedaj pa prihaja do rasti drugih načinov uporabe zvoka, od t. i. zvočne erotike in prostorskega zvoka do zvočnih kopeli ali sprožilcev ASMR (avtonomni senzorni meridianski odziv), ki vzbujajo različne občutke, celo mravljinčenje. Tudi blagovne znamke so uvidele ta trend in začele proizvajati izvirne zvoke za TikTok. Zvok se tako vedno bolj obravnava kot potencialna rešitev za del težav, ki pestijo sodobno družbo. Zvok je postal del receptov oz. nasvetov za pomiritev in zmanjšanje anksioznosti ali izboljšanje osredotočenosti. Nova spoznanja pa gredo tudi v obratno smer; raziskovalci na Nacionalnem inštitutu za zdravje že kopičijo glasovne podatke za razvoj umetne inteligence, ki lahko diagnosticira določene bolezni na podlagi govora osebe.

ZUNAJ KAOS, ZNOTRAJ PA USTVARJANJE LASTNIH VARNIH SVETOV

Ljudje v kaosu 21. stoletja vse pogosteje ustvarjajo majhne svetove in se osredotočajo na svoje domove, ki so pogosto tudi njihove pisarne (delo od doma). Gre za več kot le za udobje, kot smo v zadnjih časih sprejeli skandinavske koncepte hygge in lagom. Gre za varnost, samoopolnomočenje in samozadostnost. Ljudje čutijo večjo potrebo po zaščiti, ki si jo ustvarijo sami. Urejanje doma, skrb za interier in dekoracije so postali nov hobi, ki pospešuje tudi ekonomijo; svetovni trg dekoracij za dom se bo s 662 milijard dolarjev leta 2022 povzpel na 806 milijard dolarjev do leta 2026. To naj bi vključevalo tudi sveži trend posedovanja vrhunskih družabnih iger, ki služijo kot luksuzni dekor doma. Z ljubeznijo do doma raste tudi ljubezen do skupnosti, od sosedskih do interesnih.
VIR: MM