Pandemija COVID-19 je imela velik vpliv na podjetja in na širše razumevanje digitalizacije – povečala je prepoznavnost pomena in vloge digitalne preobrazbe za podjetja ter v podjetjih močno pospešila potrebo po razvijanju tehnoloških rešitev.

Pandemija COVID-19 je imela velik vpliv na podjetja in na širše razumevanje digitalizacije – povečala je prepoznavnost pomena in vloge digitalne preobrazbe za podjetja ter v podjetjih močno pospešila potrebo po razvijanju tehnoloških rešitev. Do teh ugotovitev so v digitalnem inovacijskem stičišču 4PDIH prišli z raziskavo, v okviru katere so med aprilom in majem 2023 izvedli analizo stanja in potreb malih in srednje velikih podjetij na področju digitalne preobrazbe po pandemiji COVID-19.
 
Rezultati analize, ki je bila izvedena v okviru projektov Carpe Digem ter CODIL, kažejo, da se podjetja in njihovi predstavniki zavedajo pomena digitalne preobrazbe in jo razumejo kot konkurenčno prednost. Analiza je pokazala, da digitalizacijo v podjetjih na splošno podpirajo vodilni kadri, ki so večinoma tudi ustrezno usposobljeni. Se je pa vseeno pokazala tendenca po potrebi dodatnih usposabljanj vodilnih in tudi drugih kadrov.
 
Podjetja potrebujejo podporo
Podjetja po rezultatih analize podporo potrebujejo predvsem pri razumevanju in uvajanju celovite digitalizacije, komunikaciji ter sodelovanju z dobavitelji, pri pridobivanju digitalnih veščin in izboljšanju uporabniške izkušnje. Razlog, da se digitalna preobrazba dogaja počasi, je v glavnem v pomanjkanju finančnih sredstev. Poleg nezadostnih finančnih sredstev pa na hitrost preobrazbe vplivajo tudi drugi dejavniki, kot so pomanjkanje usposobljenega kadra, nepoznavanje pristopov za digitalno preobrazbo ter nepoznavanje strokovnjakov s področja digitalizacije.
 
Nadaljnji koraki za uspešno digitalno preobrazbo
V 4PDIH so na podlagi rezultatov raziskave podali usmeritve za nadaljnje korake na poti do uspešne digitalne preobrazbe. Poudarili so, da je pomembno, da se podjetjem nudijo tako ustrezne informacije, kako izpeljati celovito digitalizacijo, kot tudi informacije, kako svojo digitalno strategijo in cilje ustrezno komunicirati. Podjetja prav tako potrebujejo ustrezno znanje (ang. know-how), kako spodbujati proces digitalizacije tako v podjetju kot tudi navzven, pri čemer je potrebno vključevati širši nabor deležnikov, upoštevajoč nacionalni, a tudi mednarodni digitalni ekosistem.

VIR: IPPR