Monoform je novoustanovljeno podjetje, a s 35-imi leti izkušenj sodelavcev na področju strateškega načrtovanja znamk in oblikovanja identitetnih sistemov; njihova zgodovina je namreč tesno povezana s podjetjema Gigodesign in Business Genome.

Monoform je novoustanovljeno podjetje, a s 35-imi leti izkušenj sodelavcev na področju strateškega načrtovanja znamk in oblikovanja identitetnih sistemov; njihova zgodovina je namreč tesno povezana s podjetjema Gigodesign in Business Genome.


Kaja Kovič novinarka Marketing Magazina

Foto: arhiv Monoform

Celotna ekipa Monoforma izhaja iz oddelka za oblikovanje vizualnih komunikacij Gigodesigna, od koder so prinesli multidisciplinarni pristop, zavedanje poslovne vloge designa in empatijo do končnega uporabnika; vse to uresničujejo še danes. »Na Gigodesignu smo razvili izrazito sistematičen pristop do projektov in ga nadgradili z razvojem lastne operativne design metodologije znotraj podjetja Business Genome. Ugotovili smo, da lahko z našo metodo presežemo področja, ki jih tradicionalno pokriva design,« uvodoma pojasnijo v Monoformu.

KAKO DOSEČI MAKSIMALEN IZKORISTEK POTENCIALA IN USTVARITI RAZLIKO NA TRGU?

Zaradi potreb po vedno bolj specializiranih storitvah na trgu se na Monoformu osredotočajo na tisto, kar znajo najbolje – razvoj tržnih znamk pretvarjajo v sledljiv poslovni proces s prelomnimi rezultati, oblikujejo brezčasne identitetne sisteme, ki pokrivajo vse stične točke podjetja ali znamke z uporabniki in ustvarjajo razliko na trgu ter nudijo strateško design podporo, ki krepi notranje ekipe naročnikov in jim omogoča samostojno in učinkovito vizualno komuniciranje. »Stremimo k doseganju maksimalnega izkoristka notranjega potenciala, tako našega kot tudi potenciala naših naročnikov.«

Osredotočajo se na uresničevanje začrtane strategije, pri tem pa razvijajo nove poslovne modele in načine sodelovanja z naročniki, ki presegajo obstoječe agencijske načine razmišljanja in so podprti z najnovejšo tehnologijo. »What got us here, won’t get us there. (Kar nas je pripeljalo do te točke, nas ne bo pripeljalo naprej, op. p.),« opredelijo svojo agilno držo in dodajajo: »Želimo si naročnike, somišljenike, ki jim je blizu naš strateški analitični pristop, kjer nismo omejeni na lokalni trg. Dolgoročno želimo prispevati k inteligenci in razvoju designa, ki presega sezonske trende, ustvarja razliko na trgu in v ospredje postavlja končnega uporabnika.«

»EMPATIJO RAZUMEMO KOT PROCES IN METODOLOGIJO.«

Ekipa podjetja deluje v logičnem in doslednem zaporedju, kjer problem razstavijo na obvladljive dele in ga sestavijo v celovito rešitev. »Ne spregledamo potencialnih pasti znotraj (in izven) obsega projekta. Prizadevamo si za optimalen rezultat, tako za naročnika kot tudi za nas same. Naš output je vedno sistemska rešitev,« trdijo v Monoformu in poudarijo, da niso nišno ali butično usmerjeni; svoje razmišljanje opredelijo kot strateško in dolgoročno. Kot agilna in zelo strokovna ekipa so prilagodljivi, vedno zagovarjajo rešitve, prijazne za uporabnika, na design pa gledajo kot na humanizacijo tehnologije. »Spoznamo se na orkestracijo designa. Naša lastna operativna metodologija zajema številna področja in presega okvire designa. Racionalne funkcionalne izzive vedno obravnavano v kontekstu uporabnika in družbe. Poleg sistemskega razmišljanja in zavedanja poslovnega konteksta designa vidimo kot eno od naših glavnih razlikovalnih prednosti empatijo do naročnika in končnega uporabnika. Razumemo jo kot proces in metodologijo.«

ZA SISTEMATIKO PODJETJA SE SKRIVAJO POSAMEZNIKI Z EDINSTVENIMI TALENTI

V Monoformu združujejo desetletja praktičnih izkušenj z energijo novih mlajših partnerjev. Stalna ekipa šteje osem sodelavcev, to pa glede na potrebe projektov dopolnjujejo z domenskimi specialisti. Matevž Medja je vpleten v obe podjetji, Monoform in Business Genome, ki se je razširil z novimi sodelavci. Glede na desetletja izkušenj z načrtovanjem znamk in poznavanjem zaledja delovanja številnih podjetij je zaposlenim v Monoformu vedno bližje rek »Doing things right is easier than ever, while doing the right thing might get harder and harder« (»Delati stvari prav je lažje kot kadar koli prej, a delati pravo stvar je vse težje in težje«). Ta zapis po njihovem mnenju nagovarja težavo sodobnega oblikovanja, kjer je tehnološko podprta hiperprodukcija in relativna enostavnost doseganja trendovskih in estetskih rešitev pogosto v nasprotju z izzivom zagotavljanja, da design projekti dejansko rešujejo prave probleme organizacij, podjetij in končnih uporabnikov.

V ekipi, ki slavi sistemsko razmišljanje, so med seboj tesno povezani posamezniki. »Vsi člani ekipe v projekte prinašamo svoje osebnosti, posebnosti in edinstvene talente. Ne potrebujemo team buildingov in podobnih načrtovanih aktivnosti, saj vse razčistimo ob kavi, kosilih in ponedeljkovih peninah. Smo piflarji in somišljeniki, a hkrati smo si popolnoma različni,« opišejo povezanost ekipe Monoforma, ki po novem deluje v središču Ljubljane v Kozolcu. » To je stavba, pri ustvarjanju katere je arhitekt Edo Mihevc sledil principom, ki so lastni tudi nam: sistematičnost, brezčasnost in funkcionalnost,« še dodajo za konec.


Monoform načrtuje identitetne sisteme, ki izstopajo na trgu

Wüsthof je po izvedenem rebrandingu številnih stičnih točk znamke z uporabniki že v prvih mesecih presegel prodajna pričakovanja za 125 odstotkov.



Monoform optimizira vizualno identiteto za boljši doseg

Skupini Triglav so pomagali razviti poenostavljeno identiteto zelo kompleksnega sistema zavarovalniških produktov, kar je prispevalo k boljši prepoznavnosti znamke in izkušnji uporabnikov.



Monoform opolnomoči notranje ekipe naročnika

Hansen Beck je v štirih letih z njihovo strateško design podporo napredoval do globalnega podjetja, ki deluje v 25 državah.



Monoform pomaga uporabnikom razumeti vmesnike

Po prenovi nacionalnega vremenskega portala sta opazna povečanje vključenosti uporabnikov in večja prepoznavnost ARSO.


Monoform partnersko sodeluje pri zagonu novih virov prihodkov

Oblikovanje embalaže piva Crudo znamke Birra Peja in kampanje zanj je na zelo nasičenem trgu pripomoglo k izjemno uspešni predstavitvi izdelka na trgu, saj je bila dvomesečna količina razprodana v dveh tednih.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin #511-512. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

VIR: MM