NAPOVEDUJEMO

Glasbeni cikel MIGAV 2024NOTA: Lapsus-quoČetrtek, 4. 4. 2024, ob 20. uri
MMC KIBLA
Vabimo vas na prvi dogodek cikla MIGAV v tej sezoni, avdio-vizualni performans umetniške skupine NOTA, naslovljen Lapsus-quo, ki se bo odvil v četrtek, 4. aprila 2024, ob 20. uri v MMC KIBLA. Avdio-vizualni performans Lapsus-quo je transdisciplinarni projekt, ki s pomočjo sodobnih tehnologij obravnava fascinacijo današnje družbe nad vsestranskim napredkom, ki pa v glavnem temelji na vedno večjem časovnem diktatu.

Vsakodnevni prometni zamašek je tipičen primer tega, čemur nemški filozof Peter Sloterdijk pravi status-lapsus-quo -> zmota ali korak v napačno smer pri realizaciji modernistične kinetične utopije. Če je kinetika edina etika modernosti (kot pravi P. Sloterdijk), potem se vse podreja učinkovitejšemu in hitrejšemu premoščanju in prevažanju – kar ponavadi označujemo z besedo napredek. Ta napredek ali preskok v mobilnosti ni samo v tem, da se nekdo lahko premakne iz točke A v točko B, ampak v povečani zmožnosti posameznika, da te premike tudi naredi. Ko je kinetično opolnomočenih in osvobojenih ljudi dovolj, pa se pojavijo logistični in ekološki problemi, ki jih nismo zaznali prej. Prometni zamašek kot temeljni paradoks kinetične utopije nakazuje na razpoke v koncepciji pretočnosti, gibanja in navsezadnje – napredka.

Trojica za ustvarjanje perfomansa uporablja na dotik občutljive podloge, s pomočjo katerih se ustvarjajo zvoki in spreminja svetloba. Celota kompozicije je sestavljena iz gibov, zvokov, podob in senc generiranih v trenutnem času. Delo enakovredno združuje dve umetniški zvrsti (gib in zvok), kjer umetniki presegajo meje lastnih umetniških področij za ustvarjanje skupnega kinetičnega telesa.

Projekt Lapsus-quo je prvi izdelek umetniške skupine NOTA (None Of The Above), ki raziskuje paradokse kinetične utopije – sodobnega teka za napredkom – teka na mestu.VečNA OGLED


*Razstava je podaljšana do 6. 4. 2024 @ MMC KIBLA/KiBela

Marko Šajn: Zastonj objemi

Marko Šajn deluje na številnih področjih umetnosti. Človeška figura, ki se stilizirana, reducirana in tipizirana pojavlja kot osrednji motiv, deluje v nedefiniranem okolju kot primarna, primitivna in abstrahirana, kot da bi nam želel sporočiti, da se komunikacija zgodi, ko se najmanj dva pola uglasita na skupnem nivoju in nižji kot je, preprosteje jo je vzpostavljati. S tem ne samo da se dotakne našega sobivanja in sodelovanja, ampak poudari enako razmerje tudi s strojem, ko skozi ustvarjalni proces pokaže, da je tudi ta komunikacija boljša z manj podatki, saj več podatkov prinaša več možnih šumov, ki jih moramo nato popravljati v izogib medosebnim nesporazumom in strojnim napakam.
VEČ


Na ogled do 20. 4. 2024 @ artKIT

Mori Sikora: Večletni vznik

Tekstilna dela, ki visijo v razstavišču, povezujejo naravni svet rastlin in njihovih izvlečkov, da tkanine spremenijo v posode s spominom (na rastline in okolico, kjer so rasle). Njena umetniška dela so rezultat dolgotrajnega procesa eksperimentiranja z različnimi materiali – rastlinami, rožami, naravnimi izvlečki in barvili – ter preučevanjem različnih manipulacij s tkaninami, kot so krpanje, vezenje, šivanje in kolažiranje majhnih kosov za izdelavo večjih.

Trenutno ustvarja na velikih umetniških delih v obliki visečih kiparskih slik/instalacij. Tehnika razbijanja, udarjanja in tolčenja po cvetovih in barvanja s cvetnimi listi sta načina, ki ju uporablja v nekaterih svojih glavnih delih.

VEČ

VIR: KID Kibla