Številni vozniki začetniki, ki se v tem času prvič usedejo za volan, bodo električne avtomobile vozili šele po pridobitvi vozniškega dovoljenja.

Tri avtošole na Norveškem in ena na Nizozemskem vodijo revolucijo v usposabljanju voznikov ‘generacije E’, saj so kot popoln avtomobil za svoje učence izbrale povsem električni Ford Mustang Mach-E.
 
Za inštruktorje in lastnike avtošol je vozilo zaradi dolgega dosega vožnje na povsem električni pogon v kombinaciji z nižjimi obratovalnimi stroški odlično dopolnilo, zaradi privlačnega oblikovanja in elegantnega videza pa je izjemna reklama za šolo.2 Prednosti so tudi za voznike začetnike: učenje v Mustangu Mach-E bi lahko kandidatom pomagalo opraviti vozniški izpit z manjšim številom voženj.3 Pri opravljanju izpita v Mustangu Mach-E lahko kandidati uporabljajo vgrajene tehnologije za pomoč vozniku, na primer za samodejno parkiranje in speljevanje v klanec.4
 
Še ena ključna prednost Mustanga Mach-E je, da lahko inštruktorji preprosto prilagodijo nastavitve vozila glede na želje učenca, na primer kako odzivno naj bo pospeševanje in zaviranje. Preprosta uporaba vozila, vključno z velikim notranjim zaslonom in vožnjo z eno stopalko, privablja tudi starejše kandidate, ki se prej niso odločili za učenje vožnje.
 
Uporaba električnih vozil v avtošolah spreminja celo način poučevanja vožnje, saj inštruktorji nove voznike učijo pomembnih tehnik učinkovitosti, ki pomagajo podaljšati doseg vozila. Za številne voznike ‘generacije E’ – ki v svojih gospodinjstvih vse pogosteje ‘najdejo’ električna vozila – ta novi način učenja in izkušnje z Mustangom Mach-E pomagajo utrditi njihovo prepričanje o električni prihodnosti.
 
Vožnja v prihodnost
 
Ford si prizadeva, da bi bilo kupcem na voljo še več električnih vozil. Do leta 2026 namerava Ford v Evropi prodati 600.000 električnih vozil na leto in s tem podpreti globalni cilj več kot dva milijona proizvedenih električnih vozil letno.
 
Ford se je pred kratkim pridružil 27 podjetjem v peticiji za zagotovitev, da bodo vsa nova osebna in dostavna vozila v Evropi od leta 2035 naprej brez emisij, in pozval k ciljem za povečanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil v Evropi, da bo sledila stopnji rasti električnih vozil.
  
Navedki
“Naslednja generacija voznikov bo imela velik vpliv na to, kako hitro bodo električna vozila nadomestila avtomobile z bencinskim in dizelskim pogonom. Opravljanje vozniškega izpita je lahko za mnoge zastrašujoč izziv, a Mustang Mach-E pomaga, da bo učenje vožnje lažje in zabavnejše. Veselje, ki ga avtomobil prinaša novim voznikom, je prav navdušujoče. Želim si, da bi se tudi sam naučil voziti v takšnem avtomobilu.” 
Martin Sander, generalni direktor, Ford Model e Evropa
 
“Mustang Mach-E učenca za volanom napolni z zaupanjem že v trenutku, ko se usede vanj. V vozilu je veliko sistemov, ki olajšajo vožnjo. Voznik se lahko osredotoči na vožnjo, poleg tega pa že v zgodnejši fazi učnega procesa razvije boljše zavedanje o cesti in prometu. Zaradi povpraševanja učencev nameravam v svoj vozni park dodati še enega Mustanga Mach-E.” 
Frank Massop, lastnik avtošole, Winterswijk, Nizozemska
 
“Prvi avto, ki sem ga vozil, je poganjal bencinski motor, tokrat pa sem prvič vozil električni avto. Vožnja Mustanga Mach-E je neverjetna. Usedeš se za volan in začneš voziti. Zelo preprosto je obdržati avto na cesti.”  
Erik, vozniški kandidat, Norveška
 
Opombe
1 Veljajo predpisi posamezne države. Vozniki, ki pridobijo vozniško dovoljenje v električnem vozilu, lahko vozijo samo električna vozila in vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem s samodejnim menjalnikom.
 
2V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP). S popolnoma napolnjeno baterijo je na voljo doseg do 610 km (predvidena ciljna vrednost v skladu z WLTP) – odvisno od opreme in konfiguracije baterije. Dejanski doseg se lahko razlikuje odvisno od različnih dejavnikov (npr. vremenskih razmer, načina vožnje, profila poti, stanja vozila, starosti in stanja litij-ionske baterije).
 
3 Na podlagi ocene Franka Massopa iz šole vožnje Frank Massop.
 
4 Zahteve in predpisi za opravljanje vozniških izpitov se razlikujejo od države do države.
 
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
 
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
 
PR: Summit motors Ljubljana