Toyota je z modelom RAV4 pred skoraj 30 leti ustvarila in utemeljila razred športnih terencev. RAV4 se od takrat redno uvršča na vrh prodajnih lestvic, in to ne le v svojem razredu, temveč tudi širše.

  • Športni terenec RAV4 je najnovejši model znamke Toyota, ki je na voljo tudi v različici GR SPORT. 
  • Prefinjen športni slog je zasnovan na podlagi uspehov ekipe TOYOTA GAZOO Racing.
  • RAV4 GR SPORT ponuja nove nastavitve vzmetenja, ki izboljšujejo zmogljivosti krmiljenja. 
  • Na voljo je kot zmogljivi samopolnilni hibrid z 2,5-litrskim pogonskim sklopom in kot priključni hibrid.
  • Opremljen je z digitalnim voznikovim zaslonom in bolj učinkovitim multimedijskim sistemom. 


V vsem tem času so ga učinkovito posodabljali, osveževali in izboljševali, kar mu je omogočalo, da je bil vedno deležen zanimanja kupcev na različnih trgih. Avtomobilu so vedno znova dodajali najsodobnejšo tehnologijo in s premišljenimi oblikovalskimi posegi ohranjali njegovo privlačnost. RAV4 GR SPORT je najnovejše poglavje zgodbe o uspešnici. Atraktiven dodatek k ponudbi temelji na slogu in dekorativnih elementih, ki izvirajo iz sveta športnih uspehov ekipe TOYOTA GAZOO Racing in poleg športnosti izžarevajo tudi precejšnjo mero prefinjenosti. Toyota si prav s svojim udejstvovanjem v avto-moto športu pridobiva znanje in izkušnje, s katerimi izdeluje tudi vedno boljše serijske avtomobile.

Tematika GR SPORT je bila uspešno uporabljena že pri številnih drugih modelih znamke Toyota, od Yarisa in njegove športnoterenske različice Yaris Cross, do karoserijskega križanca C-HR, svetovljanske Corolle ter vsemogočnega in neustrašnega poltovornjaka Hilux. Zdaj se tej družbi pridružuje tudi RAV4. 


OBLIKOVNA ZASNOVA ZUNANJOSTI

Novi RAV4 GR SPORT se ponaša z nekaterimi dekorativnimi elementi in poudarki, ki ustvarjajo bolj športen videz.
Sprednji del avtomobila odlikuje izrazita maska z mrežastim vzorcem GR, ki ustvarja globlji tridimenzionalni učinek. Enak vzorec je uporabljen tudi pri povečanih okvirjih meglenk, ki poudarjajo mogočno pojavo vozila. Spodnji del odbijača je zasnovan v temno sivi kovinski barvi.
Zadnje steklo s črno dekoracijo, ki se razteza po celotni dolžini vozila, zagotavlja ostrejši videz. Mrežasti vzorec se ponovno pojavi na zadnjem odbijaču, na katerem so tudi odprtine za odvajanje zraka, ki izboljšujejo aerodinamične lastnosti vozila. Spodnji odbijač ima na svojem spodnjem robu temno sivo kovinsko obrobo, ki dodatno poudarja športni videz.
Na zračniku motorja in zadnjih vratih avtomobila sta tudi oznaki GR, ki sporočata, da gre za posebno različico avtomobila. 


Platišča GR SPORT

Ekskluzivna 48,26-centimetrska (19-palčna) lita platišča GR SPORT ponujajo nižjo težo in večjo togost. Njihova robustna zasnova s petimi dvojnimi kraki izstopa s sijajno črno prevleko, ki s posebno tehniko barvanja ustvarja vpadljive tanke črte okoli robov naper.

Izbira barv

RAV4 GR SPORT je na voljo v barvah ekipe TOYOTA GAZOO Racing – se pravi v beli, rdeči in črni, ki nosijo imena Platinum White Pearl, Flame Red in Attitude Black. Na voljo so tudi srebrna, kovinsko siva in temno modra barva.
Enake barve (z izjemo Attitude Black) so na voljo tudi pri dvobarvni izvedbi v kombinaciji s streho, prednjimi in sredinskimi stebrički ter zadnjim spojlerjem v sijajno črni barvi.


OBLIKOVNA ZASNOVA NOTRANJOSTI

Tudi v notranjosti prevladujejo dekorativni elementi GR SPORT, ki izžarevajo ekskluzivni status avtomobila. 

Notranjost je v glavnem zasnovana v črni barvi, kar ustvarja športno vzdušje. Sedeži so oblazinjeni v kombinaciji materialov, ki so podobni semišu. Šivi v srebrno sivi barvi na sedežih, volanskem obroču in prestavni ročici ustvarjajo atraktiven kontrast. Na vzglavnikih sprednjih sedežev je vtisnjen logotip GR.

Prefinjenost kabine izžarevajo tudi temno sivi kovinski okrasni detajli na volanu, obrobah prezračevalnih šob in okvirju sredinske konzole okoli prestavne ročice. Logotip GR je nameščen tudi na volanu in preprogah.

Paket opreme GR SPORT vključuje tudi električno nastavitev sprednjih sedežev in novo različico panoramskega monitorja, ki s pogledom pod tlemi vozniku pomaga preveriti površino terena in natančno locirati kolesa pri manevriranju pri nizki hitrosti. Dodatno pomoč zagotavlja nova digitalna kamera za vzvratno vožnjo, ki v primerjavi s prejšnjim analognim sistemom zagotavlja bolj kakovostno sliko v realnem času.

Digitalni voznikov zaslon

31,24-centimetrski (12,3-palčni) voznikov instrumentni zaslon je popolnoma digitalen. Ponuja izjemno ločljivost grafike in možnost izbire štirih tematik, s katerimi lahko voznik podobo na zaslonu prilagodi svojemu razpoloženju. Na voljo so tudi tri različne možnosti za nastavitev glavnega števca, izmed katerih ima vsaka različica osrednji digitalni merilnik hitrosti in indikator prestavljanja. Osvetlitev ozadja se samodejno spreminja z izbranim načinom vožnje.


MULTIMEDIJSKI SISTEM

RAV4 GR SPORT je opremljen z najnovejšim multimedijskim sistemom Toyota Smart Connect, katerega osrčje predstavlja 26,67-centimetrski (10,5-palčni) zaslon, ki je občutljiv za dotik. Monitor je nameščen na sredini armaturne plošče in se oblikovno ujema z notranjostjo, ponuja grafiko v visoki ločljivosti, ki je pregledna in jasna v vseh svetlobnih razmerah.

Stalni meni z ikonami je prikazan na voznikovi strani zaslona. Uporabniki lahko povežejo tudi svoj pametni telefon ali tablico. Na voljo sta brezžična povezava Apple CarPlay® in žična povezava Android Auto®.

Multimedijski paket vključuje dostop do navigacije v oblaku, ki uporablja stalno posodobljene informacije o prometnih dogodkih v realnem času. Poleg tega je na voljo tudi vgrajeni navigacijski sistem, ki ga je mogoče uporabiti, ko podatkovna povezava z oblakom ni na voljo. Ta ima dodatne funkcije, vključno s prepoznavanjem prometnih znakov, informacijami o lokalnem vremenu in opozorili vozniku, ko se vozilo približuje nizkoemisijskim območjem.

Sistem je mogoče upravljati tudi z zvočnimi ukazi, ki se odzivajo na klic Hey Toyota. Tako je mogoče upravljati klimatsko napravo, multimedijski sistem, telefoniranje ter odpiranje in zapiranje oken. Ukaz Hey Toyota je zasnovan tako, da razume pogovorni jezik. Poleg tega lahko razbere tudi kontekst ukaza: Na ukaz: 'Zebe me,' bo na primer odgovoril z zapiranjem stekel ali zvišanjem temperature v kabini. Z dvema mikrofonoma, nameščenima na armaturni plošči, bo sistem prepoznal in se odzval na ukaze voznika in sovoznika. Prav tako ukazov ne bo zmotil hrup v ozadju.

Posodobljeni podatkovni komunikacijski modul omogoča posodobitve programske opreme prek zraka. To v praksi pomeni, da avtomobila za posodobitev sistema ni treba peljati v servisno delavnico. Prek zraka je mogoče posodobiti tudi programsko opremo varnostnega sistema Toyoti T-Mate oziroma Toyota Safety Sense.

Daljinsko upravljanje z aplikacijo MyT

Voznik lahko z aplikacijo MyT dostopa do številnih uporabnih funkcij na daljavo. Tako je mogoče odpirati ali zapirati vrata in stekla, ugašati in prižigati luči ter opraviti številne druge funkcije. Ta storitev je pri vseh modelih športnega terenca RAV4 del standardne opreme.

Zelo priročna je tudi funkcija daljinskega zaklepanja in odklepanja vrat, s katero lahko nekomu, ki je brez ključa, omogočite dostop do avtomobila – na primer za oddajo paketa ali čiščenje avtomobila. Vklopiti je možno utripanje varnostnih luči, kar lahko olajša opazovanje vozila na velikem parkirišču. Te funkcije so standardne pri višjih paketih opreme in vključujejo tudi daljinsko upravljanje klimatske naprave, s katerim lahko kabino avtomobila pred potovanjem ohladite ali ogrejete.
Prek aplikacije je možno preveriti tudi raven goriva in doseg ter dostopati do različnih opozoril in opomnikov za redne servisne intervale. 


VZMETENJE

RAV4 GR SPORT poleg prefinjenega športnega sloga in izbrane opreme s prilagojenim vzmetenjem ponuja tudi izboljšano izkušnjo vožnje.

Dodatne okrepitve sprednjih in zadnjih vzmeti omogočajo boljšo okretnost in odzivnost. Spremembe koeficienta vzmeti so usklajene z ustrezno prilagoditvijo sile blaženja amortizerjev. Pri 
priključno-hibridnem modelu se je stopnja vzmeti povečala s 30 na 36 N/mm spredaj in z 49 na 55 N/mm zadaj; pri samopolnilnem hibridnem modelu pa z 28 na 30 (spredaj) in 40 na 46 N/mm (zadaj).

RAV4 je opremljen s preizkušeno MacPhersonovo sprednjo obeso in zadnjimi dvojnimi vodili.


POGONSKI SKLOPI

Samopolnilni hibrid

RAV4 GR SPORT poganja hibridni pogonski sklop četrte generacije, ki ga odlikujejo lažji sestavni elementi, boljša zmogljivost in večja energijska učinkovitost. Sistemska moč pogonskega sklopa znaša 222 konjskih moči (163 kW), kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 8,1 sekunde.
2,5-litrski štirivaljni bencinski motor Hybrid Dynamic Force ponuja izjemno toplotno učinkovitost ter optimalno razmerje med porabo goriva in močjo. Poraba goriva v kombiniranem ciklu WLTP znaša 5,8 l/100 km, emisije CO2 pa 132 g/km.

Priključni hibrid

Novi RAV4 GR SPORT v priključno-hibridni različici poganja pogonski sklop, ki proizvede 306 konjskih moči (225 kW) in omogoča pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 6,0 sekunde. Sistem omogoča odlične vozne lastnosti, pri hitrosti 60 km/h namreč ponuja kar 50 odstotkov več moči. Tudi pri vožnji v popolnoma električnem načinu EV je vozilo zelo živahno, pospešek pa je primerljiv z bencinskim vozilom, ki je opremljeno z 2,0-litrskim motorjem.

Avtomobil najprej deluje v načinu EV. Ko se baterija izprazni, pa preklopi na samopolnilni hibridni električni pogon. RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT omogoča do 75 kilometrov brezemisijskega dosega (kombinirani cikel WLTP). Vozilo lahko v električnem načinu deluje do hitrosti 135 km/h.


PAMETNI ELEKTRONSKI ŠTIRIKOLESNI POGON

Vsi modeli RAV4 GR SPORT so standardno opremljeni s pametnim elektronskim sistemom štirikolesnega pogona AWD-I, ki zagotavlja manjšo porabo goriva pri mestni vožnji, tišje delovanje pri veliki hitrosti in izboljšani oprijem na spolzkih voznih površinah. Je tudi kompaktnejši in lažji od primerljivih mehanskih sistemov štirikolesnega pogona.

AWD-i učinkovito ustvarja pogonski navor z uporabo moči iz hibridnega sistema vozila in dodatnega elektromotorja na zadnji osi. Ta format zmanjšuje izgubo energije, znižuje težo in optimizira delovanje štirikolesnega pogona v različnih voznih razmerah.

Sistem prenaša več navora na zadnja kolesa (do največ 1300 Nm), kar presega tipični navor mehanskega sistema ter zagotavlja zanesljivejše delovanje, na primer pri speljevanju na mehkih in spolzkih površinah. Razmerje navora med sprednjo in zadnjo osjo se giblje med 100:0 in 20:80 ter se tako prilagaja voznim razmeram. Razmerje je samodejno optimizirano za izboljšano vodljivost, stabilnost in zmogljivost na terenu. Voznik bo v spolzkih razmerah opazil bolj zvesto sledenje liniji zavoja.
 

Integrirano upravljanje štirikolesnega pogona AWD

Zmogljivost štirikolesnega pogona je dodatno izboljšana z edinstveno funkcijo integriranega upravljanja. Ta samodejno prilagaja različne sisteme vozila, kot so pomoč pri krmiljenju, nadzor zavor in plina, menjalnik in porazdelitev pogonskega navora, in jih uskladi z izbranim načinom vožnje – NORMAL, ECO ali SPORT. V načinu SPORT spremeni pomoč pri krmiljenju, nadzor plina in porazdelitev pogonskega navora ter zagotovi vsesplošno boljšo zmogljivost.

Dodatna zmogljivost v načinu Trail

Štirikolesni pogon AWD-i, ki je bil prvič predstavljen pri trenutni generaciji športnega terenca RAV4, v načinu Trail omogoča dodatno funkcijo samodejnega nadzora diferenciala z omejenim zdrsom, ki zagotavlja najboljši mogoči oprijem in nadzor na spolzkih površinah. Prav tako lahko nudi pomoč pri spopadanju z zahtevnimi terenskimi razmerami.

Kadar katero izmed pogonskih koles izgubi stik s tlemi na zelo neravnem terenu, lahko voznik vključi način Trail, ki zavira prosto vrteče se kolo in usmerja pogonski navor na ozemljeno kolo. Prilagojeno je tudi prestavno razmerje, ki vozniku pomaga pri ohranjanju nadzora nad vozilom.


NAPREDNA VARNOST IN ASISTENČNI SISTEMI

Novi RAV4 GR SPORT je opremljen z izboljšanim varnostnim paketom T-Mate, ki ponuja številne funkcije za pomoč vozniku. Te funkcije voznika opozarjajo in mu pomagajo pri izogibanju in preprečevanju prometnih nesreč.

Sistem za zaznavanje in preprečevanje trka omogoča tudi pomoč pri vožnji skozi križišče. Sistem bo zaznal drugo vozilo, pešce ali kolesarje, ki prečkajo cesto. Voznika bo najprej opozoril z opozorilom, po potrebi pa bo sprožil samodejno zaviranje in tako preprečil trčenje.

Po novem je na voljo tudi pomoč pri krmiljenju v sili. Ta pomaga vozniku pri izogibanju pešcem, ki nenadoma stopijo na cesto, hkrati pa vozilo ohranja znotraj njegovega prometnega pasu. Pri 
priključno-hibridni različici sistem dodatno zazna tudi kolesarja, stoječa, parkirana ali spredaj vozeča vozila. Poleg tega sistem podnevi zaznava nasproti vozeča vozila in zmanjšuje tveganje čelnega trčenja.

Rav4GRSportSpecifikacije_PR06022023.pdf 286.71 KB

VIR: Toyota Adria