Letos marca razkriti Renault Austral je plod politike kakovosti, ki sega daleč onstran izbire materialov ali vgradnje najnovejših tehnologij. Vsaka podrobnost je bila skrbno pregledana, da bi dosegli višjo raven kot kdajkoli.



Letos marca razkriti Renault Austral je plod politike kakovosti, ki sega daleč onstran izbire materialov ali vgradnje najnovejših tehnologij. Vsaka podrobnost je bila skrbno pregledana, da bi dosegli višjo raven kot kdajkoli. Olivier, strokovnjak za zaznavno kakovost, razlaga svoje delo v zvezi z emblematičnim delom notranjščine prvega športnega terenca Renaultovega novega vala, "Nouvelle Vague": pomičnim naslonom za roko in njegovim mehanizmom, ki vzbuja užitek.
Ob vstopu v novi Austral se nemudoma opazi velika skladnost, ki jo odseva visoko tehnološki kokpit. Naslednja podrobnost, ki pade v oči, je zaslon OpenR, ki se zbudi z zvoki dobrodošlice. Tretje, kar v različicah s samodejnim menjalnikom enostavno morate opaziti, je pristen oblikovalski izdelek: ergonomičen in vzdolžno pomičen naslon za roko. Ta omogoča udobno uporabo multimedijskega zaslona in "klavirskih" gumbov pod njim. Toda občutek med premikanjem tega naslona je nekaj posebnega. Olivier nam je povedal, kako je to dosegel.
"Naloga strokovnjaka za zaznavno kakovost je med drugim tudi ta, da osnovnim funkcijam zagotovi vrednost in da se v ljudeh vzbujajo pozitivni občutki tam, kjer tega ne pričakujejo." - Olivier, Renaultov strokovnjak za zaznavno kakovost

Dodajanje vrednosti emblematičnemu oblikovalskemu izdelku
Olivier ima kot strokovnjak za zaznavno kakovost delikatno poslanstvo. Skrbeti mora, da se vsak nov model znamke Renault ponaša s koherentnostjo in harmoničnostjo vseh elementov karoserije in notranjščine, preverjati kakovost materialov, nadzorovati prehod od zasnove do izdelave avtomobila, preverjati kakovost izvedbe gibljivih delov in stikov ter poravnanosti površin, poleg tega pa poskrbeti, da le-ti pri uporabnikih vzbujajo prijetne občutke.
Novi športni terenec Renault Austral, ki bo na trgi uveden prihajajočo jesen, ni nobena izjema. Olivier ga je s sodelavci preveril z vseh zornih kotov z namenom, da bi dosegel odlično raven kakovosti.
"Ukvarjali smo se z vsemi gibljivimi in premičnimi deli novega Australa, vendar, če moram posebej izpostaviti enega samega, je to vsekakor pomični naslon za roko," razkrije.
"Z osrednjo konzolo smo imeli izvrsten večnamenski oblikovalski izdelek, vendar premikanje naprej in nazaj ni bilo prav vznemirljivo. Z odgovornim za oblikovanje notranjosti smo zatorej razmislili, kako bi lahko to premikanje naredili bolj privlačno."

Ključen je bil zvok
Zelo hitro so ugotovili, da je dodatek mehanizma z zarezami in spremljajočega zvoka ob premikanju naprej in nazaj prava pot do cilja.
"Takoj smo pomislili, da moramo premikanju naslona za roko dodati zvok: prijeten in primeren, precej kovinski zvok drsenja po zobati letvi, oziroma zarezah."
Olivier je vedel natančno, kakšen zvok želi, a je moral poskrbeti, da bodo to vedeli tudi ostali člani projektne ekipe. Najti je moral besede oziroma način, kako ostalim nazorno opisati občutek … To ni najbolj enostavno! Na srečo ga navdušujejo tudi drugi mehanizmi, zaradi česar je našel način, kako ponazoriti, kakšen zvok ima v mislih.
Kot ljubitelj ur, digitalnih, ker so priročne, in s samodejnim navijanjem, ker ga navdušujejo preciznost njihovih mehanizmov ter kakovost izdelave in obdelave. Na roki je imel ravno pravo uro, da je z njo lahko nazorno pokazal zvok, ki ga je imel v mislih.
"Ura, ki jo nosim med ukvarjanjem s športom, ima vrtljivo luneto, ob katere sukanju se sliši in čuti diskretne klike. Prav tak zvok sem imel v mislih za pomični naslon za roko v novem Australu. Lep, kakovosten zvok, ki spominja na svet ur, na mojstrstvo precizne mehanike."

Preciznost in obvladovanje: za zaznavno kakovost poglavitni besedi
Projekta in oblikovalska ekipa sta se nad to zamislijo nemudoma navdušili in vsi so se lotili dela, da bi ustvarili stopenjski mehanizem s kakovostnim kovinskim zvokom na istem principu kot je uporabljen za vrtljivo luneto ročne ure. V drsni mehanizem naslona so vdelali 13 enakomerno razporejenih zarez, ki dajejo občutek milimetrsko natančne nastavljivosti, poleg tega pa še prijeten zvok.
"Na koncu imaš občutek, da ne gre le za drsni del, ki se premika naprej in nazaj, ampak nekaj obvladanega in preciznega, kar daje določen občutek, to pa je povsem skladno s pojmom zaznavne kakovosti v avtomobilu."
Olivier je prepričan, da delo na zvoku premičnih delov dodaja resnično dodano vrednost za uporabnike.
"Na končni rezultat smo res ponosni in komaj čakamo, da bodo bodoči lastniki Australa lahko začeli uživati v premikanju tega drsnega naslona za roko."
Zdaj dela na tem, da isti princip zvoka prenese v več prihodnjih avtomobilov znamke Renault, ki bodo razkriti kar kmalu.

PR: Renault