Zgodovina Corolle je nazoren primer Toyotinega načela Kaizen – zavezanosti k nenehnim izboljšavam. Tako Corolla ostaja osrednji model v globalni ponudbi podjetja in uživa dolgoletni status najbolje prodajanega modela na svetu
- Kupci so bili nad videzom Corolle navdušeni, zato najnovejše izboljšave prefinjeno nadgrajujejo njene obstoječe prednosti.
- Peta generacija Toyotinega hibridnega električnega sistema s samodejnim polnjenjem, ki zagotavlja več moči in večji užitek pri vožnji ter manjšo porabo goriva in nizke emisije.
- Nova elektronska platforma podpira nov povsem digitalni 12,3-palčni kombinirani instrument ter paket večpredstavnostnega sistema Toyota Smart Connect in informacijsko-razvedrilnega sistema.
- Visoka raven varnosti s sistemom T-Mate: kombinacija najnovejše generacije sistema Toyota Safety Sense (TSS) z novimi in nadgrajenimi funkcijami ter možnostjo brezžičnih posodobitev (OTA) in dodatnih naprednih sistemov za pomoč pri vožnji in parkiranju.
- Nova Corolla GR SPORT z edinstvenimi oblikovnimi značilnostmi po navdihu dirkalnikov TOYOTA GAZOO Racing.
UVOD
Zgodovina Corolle je nazoren primer Toyotinega načela Kaizen – zavezanosti k nenehnim izboljšavam. Tako Corolla ostaja osrednji model v globalni ponudbi podjetja in uživa dolgoletni status najbolje prodajanega modela na svetu. Razvijala se je več kot pol stoletja in sledila spreminjajočim se okusom in željam kupcev ter uvajala nove tehnologije na področju pogonskega sklopa, varnosti, udobja, priročnosti in povezovanja.
Nova Corolla, ki je nadgradnja sedanje 12. generacije, je zvesta temu duhu inovacij in Toyotini zavezi k izdelovanju vedno boljših vozil.
Njen položaj drugega najbolje prodajanega modela leta 2022 v evropskem C segmentu vozil za kompaktne in srednje velike modele je še utrdila uvedba pete generacije Toyotine hibridne električne tehnologije – 1,8- in 2,0-litrskih elektrificiranih pogonskih sklopov, ki ponujajo več moči in bolj navdušujočo vožnjo, vendar z izboljšano učinkovitostjo.
Novi modeli so serijsko opremljeni z najnovejšim večpredstavnostnim sistemom, ki se hitreje odziva in nudi večjo funkcionalnost, ter povsem digitalnim, prilagodljivim 12,3-palčnim kombiniranim instrumentom na armaturni plošči.
Velik napredek je dosežen tudi pri sistemih aktivne varnosti in pomoči vozniku Toyota Safety Sense z novimi in izboljšanimi funkcijami, ki prepoznajo različne vsakodnevne nevarnosti pri vožnji in vozniku pomagajo, da se jim izogne. Varnostne in večpredstavnostne funkcije ne morejo zastareti, saj se programska oprema brezžično posodablja prek modula za prenos podatkov.
Te pomembne spremembe se dopolnjujejo z osveženimi oblikovnimi podrobnostmi zunanjosti in notranjosti, vključno z novim dizajnom platišč, žarometi, barvnimi možnostmi in oblazinjenjem.
Konkurenčnost Corolle je še toliko večja, saj je edina v svojem razredu, ki kupcem ponuja možnost izbire polnega hibridnega električnega pogona. Tako omogoča povsem električno vožnjo brez izpustov ter manjšo porabo goriva in nizke emisije, kar je za današnje stranke ključnega pomena.
Nova Corolla bo v Evropi naprodaj v prvem četrtletju leta 2023, datumi pa se razlikujejo glede na posamezni trg.
PETA GENERACIJA TOYOTINEGA HIBRIDNEGA ELEKTRIČNEGA SISTEMA
Srce nove Corolle je peta generacija Toyotine popolnoma hibridne električne tehnologije s samodejnim polnjenjem. Natančen inženiring in nova oblika zagotavljata boljšo vozno izkušnjo, večjo zmogljivost in izboljšano učinkovitost. Spremembe vključujejo nov dizajn nadzorne enote sistema in menjalnika, zmogljivejšo litij-ionsko baterijo in umerjanje, s čimer vožnja postane izjemno doživetje s tesnejšo povezavo med voznikovo uporabo stopalke za plin in prenosom pogonske moči.
Zmogljivost
Nova Corolla je na voljo z 1,8- in 2,0-litrskimi pogonskimi sklopi.
Skupna moč 1,8-litrskega motorja je 140 KM (DIN)/103 kW, s čimer se je pospešek od 0 do 100 km/h izboljšal za 1,8 sekunde in sedaj znaša 9,1 sekunde. Kljub povečani zmogljivosti so emisije CO2 nižje za 2 g/km in znašajo 100 g/km. Pri 2,0-litrskem sistemu se je skupna moč povečala na 196 KM (DIN)/144 kW, pospešek od 0 do 100 km/h pa se je izboljšal za pol sekunde in je sedaj 7,4 sekunde. Pri kombinirani vožnji se je vrednost emisij CO2 zmanjšala za kar 12 g/km na izjemnih 98 g/km.
Zasnova hibridnega sistema
Toyota je pri ustvarjanju pete generacije svoje popolnoma hibridne električne tehnologije, ki kraljuje na trgu, natančno preučila vse glavne sestavne dele sistema, da bi ugotovila, kako zmanjšati njihovo velikost in težo. Povečanje moči tako ni šlo na račun učinkovitosti ali zanesljivosti.
Nova nadzorna enota sistema (PCU) pomaga zmanjšati raven električnih izgub v sistemu (–14 % pri 1,8-litrskem in –6 % pri 2,0-litrskem motorju) in ohraniti majhno porabo goriva. Enota ima nov obojestranski hladilni sistem in deluje pri višji frekvenci, kar zmanjšuje njeno raven hrupa.
Nadzorna enota PCU je nameščena neposredno nad novim menjalnikom, ki ima kompakten ter zmogljiv motor-generator z novimi sestavnimi deli, ki zmanjšajo porabo goriva in izboljšajo dinamično zmogljivost. Z novo metodo statorskega navitja je motor manjši. Celoten menjalnik je zaradi uporabe novih materialov 15 % lažji ter uporablja nove, kompaktne in visokozmogljive pogonske motorje.
Uporaba olja z nizko viskoznostjo zmanjšuje notranje trenje in prispeva k vsestranskemu izboljšanju učinkovitosti. Med podrobnejšimi izboljšavami so tudi manjši zobniki s popravljenimi profili zob za večjo stično površino ter manjši in lažji diferencial.
Hibridna baterija
Nova litij-ionska hibridna baterija je še en primer, kako je Toyoti uspelo povečati zmogljivost enote, ki je manjša in lažja od tiste, uporabljene v prejšnjih Corollah. Ta usklajenost vas bo navdušila: teža je za 14 % manjša, moč pa za 14 % večja. Življenjska doba baterije je daljša, njeno delovanje pa tišje, zahvaljujoč novemu hladilnemu sistemu. Zaradi svojih kompaktnih mer jo je mogoče v celoti namestiti pod zadnje sedeže, tako da ne izgubite prostora v prtljažniku.
Izjemno doživetje vožnje
Prednosti novega sistema pa niso omejene zgolj na podatke, ki jih je mogoče izmeriti. Toyota se je osredotočila tudi na boljšo izkušnjo za voznika, predvsem z doseganjem tesnejše povezave med uporabo stopalke za plin in odzivom vozila. V novi Corolli je zmogljivost dosledna, predvidljiva in lahko obvladljiva – lastnosti, ki zagotavljajo samozavestnejšo vožnjo v vseh pogledih.
Voznik bo to opazil predvsem v znanih situacijah, npr. pri pogostem ustavljanju in speljevanju ter med mestno vožnjo s pogostimi spremembami omejitev hitrosti. Pospeševanje pri vožnji po klancu navzgor ali navzdol je prav tako bolj naravno in bolj prilagojeno številu vrtljajev motorja, medtem ko med vožnjo po avtocesti hibridni sistem deluje pri nižjih vrtljajih, kar omogoča tišjo in bolj sproščujočo vožnjo.
Učinkovitost predvidljive vožnje
Nova Corolla lahko nadzoruje polnjenje in praznjenje baterije glede na vozne razmere. Med vožnjo sistem zbira podatke, ki pomagajo zmanjšati porabo goriva.
Sistem zabeleži in shrani informacije o točkah med vožnjo, na katerih voznik vedno upočasni. Ko se vozilo približa točki, na kateri so bili podatki zbrani, vozniku priporoči, naj sprosti stopalko za plin (prikazano v navodilih za ekološko vožnjo na večinformacijskem zaslonu) in nato poveča zaviranje z motorjem za čim večjo regeneracijo energije.
Prediktivni nadzor stanja napolnjenosti predvidi spuste in prometne zastoje na poti, ki ste jo načrtovali z navigacijskim sistemom. S tem je omogočeno učinkovitejše upravljanje napolnjenosti baterije, na primer optimalna uporaba napolnjenosti baterije pred dolgim spustom, kjer se lahko pridobi več energije. Na podlagi prometnih informacij v realnem času lahko sistem pomaga vzdrževati določeno stopnjo napolnjenosti baterije, preden dosežete prometni zastoj. Tako se motorju ni treba zagnati, da bi napolnili baterijo, ko se znajdete v prometnem zamašku.
TOYOTA T-MATE: VARNOST, PARKIRANJE IN POMOČ VOZNIKU
Toyota na prvo mesto postavlja varnejšo vožnjo za vse – voznike, potnike, pešce in druge udeležence v prometu. Nove in napredne tehnologije so združene v sistemu Toyota T-Mate, ki je serijsko prisoten v vseh novih modelih Corolle, s čimer bo vožnja z vašim vozilom varnejša, tako pri vožnji po mestnih ulicah ali po avtocesti kot pri manevriranju za natančno in enostavno parkiranje. Paket vključuje najnovejšo generacijo sistemov Toyota Safety Sense z drugimi aktivnimi sistemi za pomoč pri vožnji in parkiranju.
Najnovejši razvoj sistema Toyota Safety Sense je bistveno izboljšal številne sisteme za zaznavanje nezgod in dodal nove funkcije, ki povečujejo varnost in omogočajo brezskrbno vožnjo. Brezžične posodobitve programske opreme se izvedejo samodejno, tako da vozila ni treba odpeljati v servisni center.
Uvedena je bila nova sprednja kamera, ki pokriva veliko širše območje pred vozilom in ima povečan doseg tako levo/desno kot tudi navzgor/navzdol. V primerjavi s prejšnjo strojno opremo se je razdalja zaznavanja naprej podvojila. Prav tako je razširjena pokritost sprednjega radarja za milimetrski izračun valovne dolžine, tako da lahko zazna ovire bližje sprednjemu delu vozila kot prej. Z uporabo orodja Motion 3D in izboljšanih orodij globoke nevronske mreže lahko prepozna več morebitnih nevarnosti, vključno z motornimi kolesi in predmeti ob cesti, kot so zidovi, zaščitne ograje, robniki in daljnovodi.
Izboljšani sistem Toyota Safety Sense (TSS)
Zaradi povečane zmožnosti zaznavanja je sistem za predhodno zaznavanje trka (PCS) učinkovit v bolj urbanih prometnih situacijah, vključno pri prepoznavanju morebitnih čelnih trkov. Sistem za preprečevanje trkov v križišču lahko prepozna promet, ki se vam približuje čez dva vozna pasova, ter kolesarje in vozila, ki se približujejo od strani.
Sistem pomoči pri krmiljenju v sili pomaga vozniku, da ohrani vozilo znotraj vozišča, ko se poskuša izogniti nevarnosti, kot so pešec, kolesar, parkirano vozilo ali – zahvaljujoč izboljšavam zaznavanja – motorist. Pred nenadno in nenamerno uporabo stopalke za plin pri nizki hitrosti vas ščiti tudi nova funkcija omejevanja pospeševanja.
Prilagodljivi tempomat za vse hitrosti (ACC) je bil spremenjen, da se hitreje odziva in deluje na način, ki se vozniku zdi bolj naraven. Na primer, ko na vaš vozni pas zapelje drugo vozilo, vaše vozilo zaradi zgodnejšega zaznavanja bolj postopno upočasni. Voznik lahko izbere večjo varnostno razdaljo, da ohrani udobnejši razmak, tempomat za zmanjšanje hitrosti vožnje v ovinku pa se aktivira prej, kar omogoča bolj gladko prilagajanje hitrosti pri zavijanju.
Dodani so bili novi sistemi za varnejše prehitevanje: Podpora za preprečevanje prehitevanja preprečuje nenamerno prehitevanje po napačni strani vozila (»prehitevanje po desni«), predhodno upočasnjevanje/nadzor smernikov pa vozniku pomaga, da se varno vključi na vozni pas z ustrezno hitrostjo in oddaljenostjo do drugih vozil.
Prilagojen je bil tudi asistent za ohranjanje voznega pasu (LTA), ki sedaj deluje bolj naravno. Sistem zazna, kdaj je voznik zapeljal z voznega pasu, ko se je poskušal izogniti oviri (pešcu ali drugim udeležencem v prometu), in začasno prekliče sistem opozarjanja ob menjavi voznega pasu. Spremenjena je bila tudi funkcija ohranjanja sredine voznega pasu, da bi vozilo pri vožnji mimo parkiranih vozil in drugih ovir ob cesti vozilo po bolj naravni poti, ki je zamaknjena od sredine.
Ko delujeta tempomat in sistem LTA, sistem ustavitve v sili spremlja voznikove odzive; če teh (uporaba volana, zavore in stopalke za plin) v določenem času ne zazna, sproži opozorilo in, če se voznik ne odzove, vozilo počasi ustavi ter vklopi varnostne utripalke.
Asistent za prepoznavanje prometnih znakov je bil izboljšan tako, da je mogoče omejevalnik hitrosti enostavno prilagoditi informacijam na prometnih znakih, kar je uporabno na primer pri vožnji v bližini šol ali na območjih s pešci.
Proaktivni sistem za pomoč pri vožnji (PDA) je nova funkcija, ki pri vožnji v območjih z nizko hitrostjo, kot so mestna središča, zagotavlja vrsto zaščitnih ukrepov. Pomoč za zaznavanje ovir zgodaj zazna ovire, kot so parkirana vozila, pešci in kolesarji, ter vozniku pomaga pri krmiljenju in zaviranju, da se jim ne bi preveč približal. Pomoč pri upočasnjevanju zagotavlja nemoteno upočasnjevanje, ko voznik sprosti stopalko za plin, da bi upočasnil vožnjo zaradi počasnejšega vozila pred seboj, ali ko zapelje v ovinek. Pomoč pri krmiljenju zazna ovinek pred vozilom in prilagodi silo krmiljenja, da vozniku pomaga izbrati ustrezen kot.
Pomoč pri parkiranju in vožnji T-Mate
Sistem T-Mate voznika podpira s funkcijami, kot so monitor s panoramskim pogledom (PVM), ki omogoča celoten pregled območja okoli vozila pri manevriranju pri nizki hitrosti, sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu (BSM) in funkcija opozarjanja na prečni promet zadaj s samodejnim zaviranjem (RCTAB), ki opozarjata na promet in nevarnosti pri prehitevanju ali vzvratni vožnji, ter opomnik o prtljagi na zadnjih sedežih (RSRS), ki voznika glasovno opozori, naj pred izstopom iz vozila preveri, da ni pozabil na otroka ali prtljago, če je pred speljevanjem odprl zadnja vrata.
S sistemom za varno izstopanje (SEA) je pri izstopanju iz vozila zagotovljena dodatna stopnja zaščite. S pomočjo sistema zaznavanja vozil v mrtvem kotu (BSM) preverja, ali se od zadaj približuje promet (vključno s kolesarji), in opozori na nevarnost z utripanjem opozorilne lučke. Če poskušate odpreti vrata, na večinformacijskem zaslonu utripajo dodatne opozorilne lučke in zasliši se zvočni signal.
DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BOLJŠO UPORABNIŠKO IZKUŠNJO
Corolla ima zmogljiv in obsežen paket digitalnih sistemov in funkcij, ki jih omogoča nova elektronska platforma. Poleg nadzora hibridnega sistema in bolj izpopolnjenih varnostnih elementov sta vključena tudi novi, zmogljivejši večpredstavnostni sistem ter armaturna plošča z instrument, ki uporablja povsem digitalni, prilagodljivi 12,3-palčni kombinirani instrument.
Večpredstavnostni sistem Toyota Smart Connect
Serijski sistem Toyota Smart Connect uporablja 8-palčni zaslon na dotik s priročnimi fizičnimi gumbi za upravljanje pogostih funkcij, recimo klimatske naprave in vklop/izklop avdiosistema. Zahvaljujoč boljši računalniški podpori in hitrejšemu odzivanju sistemske funkcije vključujejo navigacijo v oblaku. Ta je povezana z informacijami o prometnih dogodkih v realnem času, kar omogoča natančnejše in učinkovitejše načrtovanje poti.
Na voljo sta tudi glasovni asistent v vozilu in integracija pametnega telefona prek (brezžične) povezave Apple CarPlay in (žične povezave) Android Auto. V ceno vozila je vključena štiriletna naročnina na storitve.
Toyota Smart Connect + je na voljo pri modelih z višjim paketom opreme. Ima 10,5-palčni zaslon visoke ločljivosti in uporablja še hitrejši procesor. Poleg sistema v oblaku ima vgrajeno navigacijo in uporabne funkcije, kot so lokacije radarjev in vremenska opozorila.
Nov digitalni kombinirani instrument
Nov povsem digitalni 12,3-palčni kombinirani instrument na voznikovi armaturni plošči je serijsko na voljo pri vseh različicah Corolle.
Podatke in informacije so lepo vidne in razumljive, ne glede na svetlobne razmere. Razporeditev lahko spremenite glede na voznikove prioritete, vključno s številom merilnikov in večinformacijsko vsebino. Z gumbi na volanskem obroču lahko videz kombiniranega instrumenta prilagodite voznikovemu razpoloženju ali vožnji. Na voljo so štiri teme: običajno, pametno, robustno in športno.
Aplikacija MyT
Vozniki se lahko s svojim vozilom oddaljeno povežejo prek aplikacije MyT. V aplikaciji lahko najdejo informacije, kot so zgodovina podatkov o vožnji in nasveti, kako izboljšati učinkovitost svojega načina vožnje. Na voljo je tudi funkcija »Najdi moje vozilo«, in če poskušate najti svojo Corollo na natrpanem parkirišču, lahko aktivirate varnostne utripalke.
Z izbirnim paketom Smart Connect Pack je na voljo še več uporabnih funkcij: zaklepanje in odklepanje vrat, odpiranje in zapiranje oken ter aktiviranje klimatske naprave za ogrevanje ali ohlajanje vozila pred začetkom uporabe. Upravljate lahko tudi ogrevanje volanskega obroča in sedežev.
OBLIKA ZUNANJOSTI IN NOTRANJOSTI
Nova Corolla je s spremenjenim mrežastim vzorcem sprednje maske, obrobami meglenk in dizajnom aluminijastih platišč dobila bolj prefinjen in sodoben videz.
Nov svetlobni podpis združuje brezhibne dnevne luči LED in smernike v eno samo enoto v obliki črke J, ki se ovije okoli žarometa.
Kupci lahko izbirajo med novimi barvami zunanjosti, ki so jih navdihnili novi kulturni in modni trendi. Med njimi so modra Juniper, vodilna barva nove kombilimuzine in Touring Sports, ter polnočna turkizna, eleganten zeleni odtenek za limuzino. Novost je tudi kovinsko siva, ki je na voljo za vse tri oblike karoserije.
Notranjost je bila osvežena z novimi grafikami, obrobami in reliefnimi vzorci oblazinjenja, kar ustvarja močnejšo čutno privlačnost. Barve in zaključki so usklajeni, da ustvarijo sodoben videz in občutek, pri čemer sta kombilimuzina in Touring Sports postavljena v temen, limuzina pa v svetel ambient(1).
Za vse notranje luči se zdaj uporabljajo diode LED, ki zagotavljajo večjo svetilnost, hkrati pa porabijo manj energije.
COROLLA GR SPORT
Paleta vozil Corolla vključuje nove različice GR SPORT za kombilimuzino in Touring Sports. Oprema GR SPORT, ki je bil prvič predstavljena leta 2020, prinaša dodatne športne stilske poudarke, ki jih je navdihnil zmagovalni pohod ekipe TOYOTA GAZOO Racing.
GR SPORT se od preostale ponudbe razlikuje po novo oblikovanih 18-palčnih aluminijastih platiščih ter drugačni obdelavi zadnjega odbijača in spodnje zaščite odbijača. Ogrevana sprednja športna sedeža imata na vzglavnikih vtisnjen logotip GR, oblazinjene pa je izdelano iz črne tkanine s kontrastnimi svetlo sivimi deli in stranicami iz umetnega usnja. Logotip GR krasi tudi stikalo za zagon.
*Paket opreme se lahko na posameznih trgih razlikuje. Za podrobnejše informacije se obrnite na lokalnega Toyotinega prodajalca
VIR: Toyota Adria