Domet se je povečal za več kot 40 % na 450 km

Domet se je povečal za več kot 40 % na 450 km

  • Izboljšano krmiljenje in vzmetenje, kar izboljša doživetje vožnje z »električnim Lexusom«
  • Nov večpredstavnostni sistem, ki je bolj funkcionalen, in ima večji zaslon na dotik
  • Izboljšan sistem Lexus Safety System +

Raznolikost nadgradenj je povečala privlačnost mestnega športnega terenca Lexus UX 300e, ki je bil pred tremi leti predstavljen kot prvi povsem električni model Lexus. Te spremembe pomenijo, da lahko UX 300e, ki je nastal zaradi Lexusove ambicije po razvoju »ustvarjalnega mestnega raziskovalca«, vozi dlje z enim polnjenjem, da so izboljšani privlačnost, udobje in uporabnost kabine ter da je vožnja še prijetnejša. Spremembe tudi potrjujejo, kako dobro se elektrifikacija ujema z uveljavljenimi lastnostmi vozil Lexus, saj dopolnjujejo tiho prefinjenost z izjemno odzivno vožnjo. 

Najpomembnejša sprememba je nov baterijski sistem, ki razdaljo, ki jo lahko prevozite, poveča za več kot 40 % na 450 km v kombiniranem ciklu WLTP. Lexusovo doživetje vožnje z električnimi vozili izboljšajo tudi spremembe vzmetenja, karoserije in šasije modela UX 300e.

V notranjosti vozila najbolj očitno izboljšavo predstavlja prenovljen večpredstavnostni sistem. Ponuja izboljšano povezljivost, hitrejše in enostavnejše delovanje, navigacijo v oblaku ter večji 8- in 12-palčni zaslon na dotik. Notranjost je zdaj na voljo tudi z novimi možnostmi oblazinjenja.

Nadgrajeni UX 300e bo v prodajnih salonih po vsej Evropi na voljo spomladi 2023. Nadgradnje za drugi dve različici UX, hibridni električni UX 250h s samodejnim polnjenjem in bencinski UX 200, so bile na voljo že od poletja 2022.


Občutno povečanje dometa

UX 300e je Lexusov prvi BEV (baterijsko električno vozilo), katerega razvoj temelji na 18-letnem vodilnem položaju znamke na področju elektrifikacije, ki se je začelo leta 2005 s predstavitvijo prvega luksuznega hibrida na svetu RX 400h. Danes je na cestah po vsem svetu že več kot 2,4 milijona električnih Lexusov, od tega 550.000 v Evropi, pobuda »električni Lexus« pa še naprej spodbuja napredek s pomočjo vrhunskega strokovnega znanja in izkušenj znamke na področju oblikovanja, proizvodnje in sistemov upravljanja baterij. Na ta način nastaja nova generacija izpopolnjevanja vozil in uživanja v vožnji, ki se ponaša z vodilno kakovostjo in zanesljivostjo, značilno za znamko Lexus.

Še en korak na poti elektrifikacije je zamenjava prvotne litij-ionske baterije modela UX 300e s kapaciteto 54,3 kWh z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 72,8 kWh. Ta poganja kompaktni motor/generator, ki poganja sprednja kolesa vozila in proizvede 150 kW (204 KM) in do 300 Nm navora, kar zagotavlja lahkotno in enakomerno pospeševanje. Motor proizvaja električno energijo tudi med zaviranjem ali vožnjo v prostem teku.

Prej je UX 300e v kombiniranem voznem ciklu WLTP ponujal domet 305–315 km glede na opremo, kot je velikost platišč. Nova baterija izboljša domet za več kot 40 %. Modeli s 17-palčnimi platišči imajo zdaj kombinirani domet WLTP (odvisno od opreme) 450 km, modeli z 18-palčnimi platišči pa 440 km (prav tako odvisno od opreme).  

Aerodinamičnost pomaga povečati domet vozila UX 300e. Lopute v spodnjem delu sprednje maske se samodejno odpirajo in zapirajo glede na stanje baterije in potrebni zračni pretok za hlajenje, kar zmanjša količnik zračnega upora na 0,31. V primerjavi z drugimi modeli UX so pokrovi podvozja večji, spodnja površina baterije pa je ravna in gladka, kar omogoča dobro aerodinamiko podvozja.     


Električna učinkovitost s podaljšanim varstvom do 10 let

Za boljši nadzor nad porabo in daljšo življenjsko dobo baterije tipala spremljajo napetost vsake baterijske celice in bloka ter temperaturo baterijskih celic. Napredni sistem upravljanja baterije tako omogoča največjo uporabno zmogljivost celic baterije in daljšo razdaljo, ki jo lahko prevozite. V notranjosti baterije kroži hladen zrak, to pa zagotavlja stabilno zmogljivost baterije tudi pri veliki hitrosti in večkratnem polnjenju. Grelni elementi pod vsakim baterijskim modulom minimizirajo vpliv hladnega vremena na razdaljo, ki jo lahko prevozite, in zagotavljajo, da je polna moč na voljo že na začetku vožnje.

Za polnjenje baterije ima UX 300e na desni strani zadaj priključek za izmenični tok za običajno polnjenje in na levi strani zadaj priključek za enosmerni tok za hitro polnjenje. Pri slednjem se lahko baterija pri 50 kW napolni od 0 % do 80 % v 80 minutah.  Med polnjenjem UX 300e lahko uporabljate električno opremo, kot sta klimatska naprava in avdiosistem.

Z aplikacijo Lexus Link lahko lastniki vozila UX 300e preverijo stanje baterije, razdaljo, ki jo lahko prevozijo, in preostali čas polnjenja. Z aplikacijo je mogoče na daljavo načrtovati tudi čas začetka polnjenja, kar lastnikom omogoča, da izkoristijo nižje tarife.  

Lexusovo zaupanje v vzdržljivost svoje tehnologije popolnoma električnih vozil potrjuje standardna garancija 8 let ali 160.000 km (kar nastopi prej), ki zajema tudi zmanjšanje zmogljivosti baterije baterijskega električnega vozila pod 70 %. Dopolnjuje jo 5-letna garancija ali 100.000 km za vse funkcionalne okvare glavne baterije baterijskega električnega vozila. Podaljšano varstvo za baterijsko električno vozilo je na voljo za okvare glavne baterije in zmanjšanje zmogljivosti pod 70 % za obdobje do 10 let ali 1.000.000 km, pod pogojem, da se v okviru programa vzdrževanja izvajajo redni pregledi in servisiranje pri prodajalcu vozil Lexus.


Prilagodljivost športnega terenca z voznimi lastnostmi kombilimuzine

UX ponuja občutek varnosti športnega terenca in doživetje vožnje s prefinjeno kombilimuzino. Inženirska ekipa vozila UX 300e je tesno sodelovala z Lexusovimi vozniki, ki so mojstri »Takumi«, da bi razvila vrsto novih tehnologij, zasnovanih posebej za zagotavljanje edinstvenega doživetja vožnje z »električnim Lexusom«. Lexusova vrhunska prefinjenost in tišina sta združeni z dinamičnimi lastnostmi, ki dokazujejo, da je vožnja lahko prijetna tudi z višjim vozilom, kot je športni terenec.

UX vzbuja občutek dinamične, luksuzne kombilimuzine, takoj ko voznik sede za volan. Kljub višjemu položaju sedenja, ki je iskan pri športnih terencih, je razdalja med kolki in peto v položaju za vožnjo razmeroma majhna, zato ima voznik občutek, da je bližje tlom kot pri drugih športnih terencih. V notranjosti imajo potniki občutek odprtosti in prostornosti, čeprav ima UX 300e razmeroma kompaktne zunanje mere.

UX temelji na Lexusovi globalni arhitekturni platformi GA-C, ki je lahka, a izjemno toga, kar izboljša odziv na voznikovo vožnjo. V novem modelu je to izboljšano z bolj togo jekleno ojačitvijo pokrova prtljažnika in 20 dodatnimi točkovnimi zvari na zadnji stranici in stranskih elementih.     

Medosna razdalja 2640 mm omogoča mirno in stabilno vožnjo ter prostornost kabine, medtem ko 10,4 m obračalni krog omogoča enostavno manevriranje in parkiranje. K voznim lastnostim vozila UX prispeva tudi nizko težišče, ki je pri UX 300e delno doseženo s postavitvijo baterije pod kabino, z uporabo aluminija za stranska vrata, krilca in pokrov motorja ter kompozitnih materialov za pokrov motorja. Lokacija baterije v primerjavi s hibridom UX 250h poveča tudi prostornino prtljažnika s 320 litrov na 367 litrov (od prtljažnega dna do prekrivala prtljažnega prostora).


Izboljšano doživetje vožnje

Pri vozilu UX 300e so spremenili številne podrobnosti, ki izboljšajo doživetje vožnje. Natančna nastavitev električnega servovolana in blažilnikov je izboljšala vozno dinamiko, dodatni točkovni zvari pa so povečali togost karoserije. Te spremembe dodatno izboljšajo občutek pri vožnji in odzivnost vozila UX, kar je še poudarjeno z nizkim težiščem vozila in namestitvijo baterije pod tlemi.

Izbira načina vožnje pri vozilu Lexus omogoča prilagajanje doživetja vožnje. Običajni način zagotavlja optimalno ravnovesje med voznimi zmogljivostmi in dometom. Način ECO uravnava odziv stopalke za plin in ohrani zmerno delovanje klimatske naprave, s čimer prihrani energijo v vseh voznih razmerah. Športni način pomeni hitrejši odziv stopalke za plin in bolj odziven volanski obroč.

Voznik lahko z obvolanskima prestavnima ročicama preklaplja med štirimi stopnjami upočasnjevanja in ga s tem prilagodi vrsti ceste, slogu vožnje in želenemu občutku nadzora. Stopnje segajo od zagotavljanja občutka vožnje običajnega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem do bolj linearnega upočasnjevanja baterijskega električnega vozila. Optimalno upočasnjevanje izboljša tudi nadzor na zasneženih cestah in drugih površinah s slabšim oprijemom.   

 

Mirna, tiha in zdrava kabina  

Pokrovi podvozja, ki zmanjšajo hrup vozila, so le ena od stvari, ki poskrbijo, da je kabina mirna in tiha. Material notranjih oblog blatnikov pomaga absorbirati hrup zaradi stika pnevmatik s cesto, drobnih kamnov, umazanije in vode. Akustično steklo v oknih zmanjšuje visokofrekvenčni hrup zaradi vetra, izboljšana pa je tudi zvočna izolacija karoserije.

Tišina v kabini omogoča potnikom v UX 300e, da zares uživajo v čistem in mogočnem zvoku 915-vatnega sistema Mark Levinson® Premium Surround Sound s 13 zvočniki.

Da bi se vsi v vozilu počutili dobro, je UX 300e opremljen tudi z najnovejšo generacijo tehnologije čiščenja zraka nanoe™ X. Vodne molekule v velikosti nanodelcev, ki vsebujejo mikroskopske hidroksilne radikale, odstranijo neprijetne vonjave, delujejo proti plesni, protivirusno in protibakterijsko ter onemogočijo cvetni prah in alergene. Laboratorijske raziskave so pokazale, da lahko nanoe X v eni uri onemogoči več kot 99 % virusov in bakterij ter zmanjša intenzivnost vonja za 1,8 stopnje. S preprečevanjem izhlapevanja vlage vodne molekule v velikosti nanodelcev kožo ohranjajo gladko in dobro navlaženo. Za več informacij o tehnologiji nanoe X obiščite https://newsroom.lexus.eu/breathe-easy-feel-great-inside-your-lexus-with-nanoe-x/


Nov večpredstavnostni sistem: preprostejša uporaba, boljša funkcionalnost

Najočitnejša nadgradnja za potnike v modelu UX je nov večpredstavnostni sistem. Zaslon na dotik namesto sledilne ploščice omogoča bolj intuitivno upravljanje kot pri predhodniku, ponuja več funkcij, izboljšano povezljivost in se hitreje odziva na ukaze.

Velikost zaslona se je glede na paket opreme povečala s 7 na 8 palcev z ostrejšo grafiko in z 10 na 12 palcev z visoko ločljivostjo. Zaradi lažje interakcije je zaslon zdaj pomaknjen 143 mm bolj naprej.

Nov sistem za prepoznavanje glasu vključuje možnost uporabe asistenta »Hey Lexus«. Ta se odziva na glasovne ukaze in tako olajša upravljanje telefoniranja, avdiosistema in klimatske naprave ter brskanje po internetu. Nov sistem za prepoznavanje glasu je programiran tako, da razume več pogovornih izrazov, prepozna, ali govori voznik ali sovoznik, ter razlikuje med hrupom v ozadju in ukazi, zato pri ukazih ni več treba izklopiti zvoka.

Za lažje načrtovanje poti in izogibanje prometnim zamaškom je serijsko na voljo navigacija v oblaku »vedno povezan«, ki omogoča dostop do cestnih in prometnih informacij v realnem času. Poleg tega 12-palčni sistem vključuje vgrajeno navigacijo, ki deluje tudi, če povezava z oblakom ni na voljo. Za lažje iskanje informacij o lokalnih parkiriščih, polnilnih točkah, hitrostih polnjenja in ceni za kWh je mogoče asistenta »Hey Lexus« povezati tudi z informacijami v oblaku.

Nov večpredstavnostni sistem omogoča še boljšo povezljivost s pametnimi telefoni prek Apple CarPlay (brezžična povezava) ali Android Auto (žična povezava). Povezljivost je zdaj razširjena tudi na aplikacijo za pametne telefone Lexus Link, s katero lahko na daljavo zaklenete ali odklenete vrata, vklopite varnostne utripalke in nastavite hlajenje ali ogrevanje s klimatsko napravo, še preden vstopite v vozilo. V aplikaciji Lexus Link lahko preverite tudi stopnjo napolnjenosti baterije, razpoložljivi domet pri vklopljeni ali izklopljeni klimatski napravi in čas do konca polnjenja.

Na delu sredinske konzole, kjer je bila prej večpredstavnostna sledilna ploščica, so zdaj gumbi za upravljanje ogrevanja sprednjih sedežev. Če ti niso na voljo, pa je tam majhen odlagalni prostor. Na konzoli je tudi vhod USB-A za predvajanje virov zvoka visoke ločljivosti in dva vhoda USB-C za polnjenje naprav. V nov osvetljeni predal v konzoli – pred upravljalno ploščo klimatske naprave – lahko odložite velik pametni telefon. 

Večpredstavnostni sistem vozila UX lahko shrani večpredstavnostne, zvočne in navigacijske nastavitve za tri osebe. Posodobitve sistemske programske opreme so mogoče brezžično prek nadgrajenega modula za prenos podatkov (DCM).


Pregled notranjosti in zunanjosti

Perforirano usnjeno oblazinjenje modela UX ponuja nov učinek gubanja Kagome, ki ga navdihuje tradicionalno japonsko pletenje košar. Na usnjenem oblazinjenju je osupljiv nov geometrijski vzorec šivov, ki ga je navdihnila tradicionalna japonska tehnika Sashiko (»majhni vbodi«). Ta se zaradi moči – do deset šivov na palec – uporablja pri izdelavi oblačil za borilne veščine. Pri vseh možnostih oblazinjenja, tako tkanini kot usnju, je na voljo tudi nova barva Hazel.

Armaturna plošča je zdaj estetsko dovršena, saj ima videz papirja »washi«, kot ga poznamo pri drsnih papirnatih vratih v tradicionalnih japonskih domovih. Zgornji del armaturne plošče z instrumenti je zdaj črne barve pri vseh paketih opreme, stikalo za zagon pa srebrne barve.

Za zunanjost vozila je na voljo nov lak Sonic Platinum, ki ga omogoča Lexusova napredna tehnologija soničnega lakiranja. Ta posebna površina vsebuje le nekaj mikronov debelo plast, ki kovinske drobce v laku močno približa in enakomerno porazdeli, kar omogoči večji sijaj in globlje odtenke na karoseriji vozila.

Spremenjeno je tudi prostoročno odpiranje električnega pokrova prtljažnika, ki se zdaj takoj odzove na vratno stikalo ter se na začetku in koncu odpiranja in zapiranja premika bolj počasi.


Dodatne funkcije varnostnega sistema

Nadgrajen je bil tudi sistem Lexus Safety System +, ki nenehno spremlja dogajanje na cesti in opozarja na morebitne nevarnosti. Vozilo je zdaj opremljeno s funkcijo pomoči pri zavijanju v križišču, ki zazna nasproti vozeča vozila in pešce, ki prihajajo z nasprotne smeri, ter funkcijo pomoči pri krmiljenju v sili, ki ob vklopu z majhnimi popravki spreminja kot volanskega obroča, s čimer prepreči, da bi vozilo nenamerno zapustilo vozni pas. Prilagodljivi radarski tempomat ima zdaj funkcijo zmanjšanja hitrosti vožnje v ovinku, ki samodejno prilagodi hitrost vozila glede na polmer zavoja.

Ti dodatki dopolnjujejo obstoječe funkcije sistema Lexus Safety System +: sistem za predhodno zaznavanje trka lahko ponoči zazna pešce, podnevi pa predmete, kot so motorna kolesa; asistent za ohranjanje voznega pasu pomaga vozniku ostati na sredini voznega pasu in nudi podporo pri vožnji v ovinkih; asistent za prepoznavanje prometnih znakov pa prepozna prometne znake in vozniku posreduje informacije prek večinformacijskega zaslona ali opcijskega prikazovalnika podatkov na vetrobranskem steklu (HUD).

Druge funkcije, ki olajšajo vožnjo z modelom UX 300e, vključujejo monitor s panoramskim pogledom za skoraj 360-stopinjski pogled na okolico vozila, ki olajša vožnjo na ozkih odsekih; funkcijo opozarjanja pri parkiranju, ki s pomočjo radarja za zadostno razdaljo opozarja na možnost trčenja; Lexusov sistem za pomoč pri parkiranju pri vzvratni vožnji na parkirno mesto; funkcijo opozarjanja na prečni promet zadaj in zaviranja pri vzvratni vožnji; ter sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu z radarji, nameščenimi v zadnjem odbijaču, ki zaznajo vozila na sosednjih voznih pasovih, ki niso vidna v zunanjih ogledalih.     


Najbolj priljubljen med kupci vozil Lexus

Kompaktni športni terenec Lexus se uveljavlja pri mestnih družinah, ki želijo prilagodljivost športnega terenca in vozne lastnosti kombilimuzine. UX je bil s 14.559 vozili Lexusov drugi najbolje prodajani model v Evropi v koledarskem letu 2022, takoj za povsem novim modelom NX, ki je bil predstavljen istega leta. UX 300e je dosegel 13-odstotni prodajni delež, ki se bo v prihodnje predvidoma še povečal.

Primerjava glavnih razlogov za nakup kompaktnih športnih terencev konkurenčnih znamk pokaže, da so za večino kupcev vozil UX najpomembnejši razlogi hibridni ali električni pogonski sklop, ugled znamke, poraba goriva/energetska učinkovitost, splošna vzdržljivost in prestiž. Poleg tega ima model UX za Lexus pomembno vlogo vstopnega modela, saj privablja mlajše stranke k nakupu prvega luksuznega vozila.

VIR: Lexus