Ptujski turistični ponudniki so lani ustvarili okoli 152.000 nočitev, kar bo približno dva odstotka nižji izkupiček kot leto prej. Kot je povedala direktorica Zavoda za turizem Ptuj Tanja Srečkovič Bolšec, je tako, ker so leta 2022 slovenski gostje uveljavljali turistične bone, svoj davek pa so terjale še avgustovske poplave.
Ptuj, 11. januarja - Ptujski turistični ponudniki so lani ustvarili okoli 152.000 nočitev, kar bo približno dva odstotka nižji izkupiček kot leto prej. Kot je povedala direktorica Zavoda za turizem Ptuj Tanja Srečkovič Bolšec, je tako, ker so leta 2022 slovenski gostje uveljavljali turistične bone, svoj davek pa so terjale še avgustovske poplave.
V najstarejšem slovenskem mestu so do leta 2019 beležili rast število nočitev. Zadnja tri leta so bila zaradi epidemije statistično precej nerealna, a je bil Ptuj po besedah direktorice zavoda kljub temu med tistimi mesti, ki so krizne razmere po zaslugi turističnih bonov lažje prebrodila.
"Zadnje leto se znova vzpostavlja trend prevladovanja tujih gostov, ki jih je bilo lani okoli osem odstotkov več kot leto prej. Takšen trend pričakujemo tudi v letošnjem letu, ko bi lahko vendarle spet dosegli številke, ki smo jim bili priča že leta 2019," je dejala Srečkovič Bolšec.
Za še višje cilje bo po njenem v prihodnje potrebno nekaj vložiti v turistično infrastrukturo, predvsem v dodatne nočitve. V mestu je trenutno na voljo 1200 ležišč, od tega okoli 60 odstotkov v Termah Ptuj, po oceni Srečkovič Bolšec bi jih potrebovali vsaj še 300, zlasti pri turističnih kmetijah in manjšimi ponudniki na podeželju.
Sicer pa na Ptuju beležijo povprečno obdobje bivanja gostov 2,3 dneva, kar je po njenem zelo dobro, vseeno pa intenzivno delajo na različnih novih produktih, da bi to obdobje še nekoliko podaljšali.
V mesto kurentov prihaja tudi precej dnevnih obiskovalcev, ki so sicer nastanjeni v Mariboru, kjer so lani prvič doslej presegli pol milijona nočitev. Po besedah direktorice dobro sodelujejo tudi z mariborskimi turističnimi delavci, tako da so lani tudi pri njih občutili povečan obisk ob julijskem olimpijskem festivalu evropske mladine (Ofem).
Zavod za turizem Ptuj sicer skrbi tudi za organizacijo prireditev v mestu. Največja je bila tudi lani enajstdnevno kurentovanje, pripravili so spomladansko pot na Mestni vrh, v sodelovanju z lokalnimi gostinci Kuhno v mestu, turistično vodenje s kolesi po arheološkem parku Poetovia v sklopu evropskega tedna mobilnosti, martinovanje ter decembrsko Ptujsko pravljico.
Mesto je lani sprejelo strategijo turizma za obdobje do leta 2029, ki opredeljuje šest razvojnih politik in 57 ukrepov. Zdaj so po besedah Srečkovič Bolšec na točki, ko bodo oblikovali skupine, preko katerih bodo v sklopu nastajajočega ptujskega "superzavoda" spremljali napredek.
Skozi vse leto so v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo, Združenjem zgodovinskih mest in letos ustanovljeno destinacijo Štajerska pripravili 18 študijskih tur, ki se jih je udeležilo 63 zlasti tujih novinarjev, med drugim tudi iz Forbesa, National Gegraphica, Corierre della Serra, pa tudi 24 t.i. vplivnežev. Ti so prihajali iz Avstrije, Nemčije, Italije, Madžarske, Španije, ZDA in Slovenije.
Sodelovali so na številnih sejmih v Sloveniji in Evropi, pri čemer so pokrili vse njihove najpomembnejše trge. Eno od študijskih tur so opravili tudi z madžarskimi novinarji, saj opažajo velik porast zanimanja na tem trgu, ki v preteklosti ni bil najbolj zastopan.
Goste želijo v mesto privabiti tudi preko visoke kulinarike in tako pokazati, da Ptuj ponuja vse, kar mora ponuditi prava turistična destinacija. Na temo vina in kulture so lani pripravili Vinsko popotovanje po mestu tisočletne vinske kulture, s katerim želijo privabiti tudi bolj zahtevne goste. Velik poudarek dajejo tudi kolesarskemu turizmu.
Turistično informacijski center (Tic) Ptuj je lani izvedel 212 plačljivih vodenj za okoli 5000 gostov in 33 brezplačnih vodenj, obiskalo ga je okoli 11.500 ljudi, kar je približno 3000 več kot leto prej. Med njimi so prevladovali domači gostje, sledili pa so jim Nemci, Avstrijci in Italijani, ki so tudi sicer tisti gostje, ki na Ptuju ustvarijo največ nočitev. Ob tem beležijo močno rast števila gostov iz Francije, Španije in Madžarske.
Za Ptuj enega od vrhuncev sezone predstavlja kurentovanje, ki se letos začenja že 3. februarja, veliko zanimanja za obisk je tudi v času različnih poletnih prireditev. Lani so beležili zelo močen september, v turističnem smislu pa se je začel prebujati tudi december, kjer z adventno ponudbo že počasi vstopajo ob bok ostalim večjim slovenskim mestom.
VIR: STAkrog