S 24. majem 2024 so na Petrolovih prodajnih mestih Barje razširili ponudbo goriv z dvema novima – CNG in za poslovne stranke še HVO. CNG oz. stisnjen zemeljski plin, znan tudi kot metan, je mnogim poznavalcem goriv dobro poznano, medtem ko je HVO morda manj znan.
S 24. majem 2024 so na Petrolovih prodajnih mestih Barje razširili ponudbo goriv z dvema novima – CNG in za poslovne stranke še HVO. CNG oz. stisnjen zemeljski plin, znan tudi kot metan, je mnogim poznavalcem goriv dobro poznano, medtem ko je HVO morda manj znan. Gre za visokokakovostno dizelsko gorivo, izdelano iz popolnoma obnovljivih surovin. Petrol je zaenkrat edini ponudnik tega goriva v Sloveniji, prav tako so bili prvi, ki so HVO začeli prodajati na prodajnih mestih v regiji.
Q Max HVO je visoko kakovostno dizelsko gorivo, izdelano iz popolnoma obnovljivih surovin, in je pripravljeno za uporabo v dizelskih motorjih. Njegove lastnosti so v skladu s standardom EN 15940 (v Sloveniji znan kot SIST EN 15940). Gre za alternativo konvencionalnemu mineralnemu dizelskemu gorivu (EN 590), primerno za uporabo v dizelskih motorjih, za katere proizvajalec vozila dovoljuje uporabo goriva po standardu EN 15940. Z uporabo goriva Q Max HVO se pomembno prispeva k zmanjševanju negativnih vplivov prometa na okolje. Gorivo je brez aromatov in žvepla. V primerjavi s standardnim mineralnim dizlom dosežemo do 90 % manjše emisije CO2, s čimer učinkovito prispevamo k zmanjševanju ogljičnega odtisa prometa. Poleg tega ima Q Max HVO visoko odpornost na staranje, kar podaljšuje njegovo življenjsko dobo. Fizikalne lastnosti, kot je visoko cetansko število, zagotavljajo učinkovit vžig in zgorevanje goriva, kar pozitivno vpliva na vozne lastnosti in zmanjšuje emisije škodljivih snovi v okolje. Njegova odlična nizka temperaturna odpornost pa zagotavlja zanesljivo delovanje tudi v zahtevnih vremenskih pogojih. Z uvedbo Q Max HVO na prodajnih mestih na Barju so poslovnim strankam omogočili inovativno alternativo fosilnemu dizlu, s čimer želijo prispevati k zmanjšanju ogljičnega odtisa v prometu. S tem dejanjem pomembno prispevajo k doseganju zavezam Slovenije glede zniževanja izpustov CO2, hkrati pa spodbujajo trajnostno mobilnost in odgovornost do okolja. Glede na povpraševanje in zanimanje kupcev za tovrstno gorivo, bo Petrol ponudbo goriva ustrezno prilagajal oz. širil.
CNG, znan tudi kot stisnjen zemeljski plin ali metan, je alternativno pogonsko gorivo, kar potrjuje evropska direktiva 2014/94/EU. Gre za tehnološko obdelan zemeljski plin, stisnjen na 200 barov. Kot tak zavzame malo prostora, zato je primeren kot pogonsko gorivo za osebna, poslovna in tovorna vozila ter javni potniški promet. CNG ima višjo kalorično vrednost kot bencin in dizel ter omogoča čistejše izgorevanje. Motorji na CNG so tudi tišji od bencinskih in dizelskih. Vozila na CNG, razen avtobusov, imajo običajno dva rezervoarja - enega za CNG in drugega za bencin. Njihov domet je odvisen od velikosti obeh rezervoarjev, vendar je običajno primerljiv ali celo večji kot pri avtomobilih z bencinskim motorjem. Poleg tega CNG izpušča do 24,4 % manj CO2 v primerjavi z enako uporabo bencina. Stisnjen zemeljski plin se še danes pogosto zamenjuje z avtoplinom (LPG), vendar pa gre za dve popolnoma različni vrsti goriva. CNG nastane s tehnološko obdelavo zemeljskega plina, medtem ko je avtoplin stranski produkt pri predelavi surove nafte v rafinerijah. Avtoplin je mešanica propana in butana, ki ne izkorišča obnovljivih virov. CNG zagotavlja tudi zanesljivo delovanje v nizkih temperaturah, poleg tega pa je pogosto izbrana možnost zaradi svoje cenovne ugodnosti. Poleg prodajnih mest na Barju lahko Petrolove stranke nakup goriva CNG opravijo še na treh prodajnih mestih v Srbiji.
CNG, znan tudi kot stisnjen zemeljski plin ali metan, je alternativno pogonsko gorivo, kar potrjuje evropska direktiva 2014/94/EU. Gre za tehnološko obdelan zemeljski plin, stisnjen na 200 barov. Kot tak zavzame malo prostora, zato je primeren kot pogonsko gorivo za osebna, poslovna in tovorna vozila ter javni potniški promet. CNG ima višjo kalorično vrednost kot bencin in dizel ter omogoča čistejše izgorevanje. Motorji na CNG so tudi tišji od bencinskih in dizelskih. Vozila na CNG, razen avtobusov, imajo običajno dva rezervoarja - enega za CNG in drugega za bencin. Njihov domet je odvisen od velikosti obeh rezervoarjev, vendar je običajno primerljiv ali celo večji kot pri avtomobilih z bencinskim motorjem. Poleg tega CNG izpušča do 24,4 % manj CO2 v primerjavi z enako uporabo bencina. Stisnjen zemeljski plin se še danes pogosto zamenjuje z avtoplinom (LPG), vendar pa gre za dve popolnoma različni vrsti goriva. CNG nastane s tehnološko obdelavo zemeljskega plina, medtem ko je avtoplin stranski produkt pri predelavi surove nafte v rafinerijah. Avtoplin je mešanica propana in butana, ki ne izkorišča obnovljivih virov. CNG zagotavlja tudi zanesljivo delovanje v nizkih temperaturah, poleg tega pa je pogosto izbrana možnost zaradi svoje cenovne ugodnosti. Poleg prodajnih mest na Barju lahko Petrolove stranke nakup goriva CNG opravijo še na treh prodajnih mestih v Srbiji.
VIR: Petrol