V ospredju našega podnebnega akcijskega načrta je vlaganje v tehnologije prihodnosti. Ta teden bomo naredili nov korak proti popolnoma električni prihodnosti in se poslovili od dizelskega motorja.
V ospredju našega podnebnega akcijskega načrta je vlaganje v tehnologije prihodnosti. Ta teden bomo naredili nov korak proti popolnoma električni prihodnosti in se poslovili od dizelskega motorja.
Ta odločitev je skladna z našim načrtom, da bomo do leta 2030 prodajali samo popolnoma električne avtomobile.
Ta odločitev je skladna z našim načrtom, da bomo do leta 2030 prodajali samo popolnoma električne avtomobile.
Do leta 2030 nameravamo prodajati samo popolnoma električna vozila, do leta 2040 pa želimo postati podnebno nevtralno podjetje. Te jasne smernice za popolno elektrifikacijo so med najbolj ambicioznimi načrti preobrazbe katerega koli tradicionalnega proizvajalca vozil.
Ker želimo podkrepiti svojo zavezanost tem ciljem, danes na dogodku Climate Week NYC najavljamo konec proizvodnje vseh modelov vozil Volvo na dizelski pogon do začetka leta 2024. V prihodnjih nekaj mesecih bo izdelano še zadnje vozilo Volvo na dizelski pogon, s čimer bo družba Volvo Cars med prvimi tradicionalnimi proizvajalci vozil, ki bodo naredili ta korak.
Ta mejnik je skladen z našo odločitvijo, ki smo jo sprejeli lani, da prenehamo z razvojem novih motorjev z notranjim zgorevanjem. Novembra 2022 smo prodali svoj delež v enoti Aurobay, skupnem podjetju, ki je krilo vsa naša preostala sredstva motorjev z notranjim zgorevanjem. Za razvoj novih motorjev z notranjim zgorevanjem zdaj iz proračuna za raziskave in razvoj ne bomo namenili niti krone več.
»Zdaj, v tem ključnem času za naš planet in človeštvo, svet potrebuje samo vodstvo,« pravi Jim Rowan. »Industrijski in politični voditelji morajo končno zavzeti močno in odločno držo ter ponuditi smiselno politiko in ukrepe za boj proti podnebnim spremembam. Zavezujemo se, da bomo opravili svoj del, ter želimo spodbuditi konkurente in politične voditelje po vsem svetu, da opravijo svojega.«
»Električni pogonski sklopi so naša prihodnost in boljši od motorjev z notranjim izgorevanjem, saj ustvarjajo manj hrupa in manj tresljajev ter prinašajo manjše stroške servisiranja za stranke in so brez emisij iz izpušne cevi,« pravi naš izvršni direktor Jim Rowan. »Popolnoma smo osredotočeni na ustvarjanje široke ponudbe vrhunskih, popolnoma električnih avtomobilov, ki imajo vse, kar naše stranke pričakujejo od vozil Volvo, poleg tega pa so ključni del našega odziva na podnebne spremembe.«
Ukrepi so nujni
Popolnoma se posvečamo elektrifikaciji, ker je to prava pot. V nedavnem poročilu o globalnem podnebju, ki so ga izdali Združeni narodi, so poudarili nujnost podnebnih izrednih razmer, s katerimi se sooča človeštvo, in potrebo po ukrepanju.
Popolnoma se posvečamo elektrifikaciji, ker je to prava pot. V nedavnem poročilu o globalnem podnebju, ki so ga izdali Združeni narodi, so poudarili nujnost podnebnih izrednih razmer, s katerimi se sooča človeštvo, in potrebo po ukrepanju.
»Zdaj, v tem ključnem času za naš planet in človeštvo, svet potrebuje samo vodstvo,« pravi Jim Rowan. »Industrijski in politični voditelji morajo končno zavzeti močno in odločno držo ter ponuditi smiselno politiko in ukrepe za boj proti podnebnim spremembam. Zavezujemo se, da bomo opravili svoj del, ter želimo spodbuditi konkurente in politične voditelje po vsem svetu, da opravijo svojega.«Z namenom, da bi še bolj poudarili ta prizadevanja, se bo naš vodja oddelka za trajnostni razvoj Anders Kärrberg na letošnjem tednu Climate Week NYC udeležil dogodka v organizaciji združenja Accelerating to Zero (A2Z) Coalition. Združenje A2Z, ki je bilo predstavljeno na podnebnem vrhu COP27, zagotavlja platformo več zainteresiranih strani za podpisnike glasgowske deklaracije o vozilih brez emisij, med katerimi smo tudi mi.
Platforma A2Z nam omogoča sodelovanje in usklajevanje ukrepov z drugimi v smeri skupnega cilja združenja, da bo »do leta 2040, na vodilnih trgih pa najpozneje do leta 2035, 100 odstotkov svetovne prodaje novih osebnih vozil in kombijev brez emisij iz izpušnih plinov«.
Čeprav je naš lastni cilj elektrifikacije še ambicioznejši, upamo, da bomo z današnjo najavo o dizelskem gorivu ter s sodelovanjem v razpravah združenja A2Z in na drugih srečanjih dogodka Climate Week NYC spodbudili tudi druga podjetja, naj bodo drznejša pri ukrepanju proti podnebnim spremembam.
Spreminjajoč se pogled v prihodnost
Naša odločitev o popolni opustitvi dizelskih motorjev do začetka leta 2024 ponazarja, kako hitro se spreminjata avtomobilska industrija in povpraševanje kupcev v kontekstu podnebne krize.
Naša odločitev o popolni opustitvi dizelskih motorjev do začetka leta 2024 ponazarja, kako hitro se spreminjata avtomobilska industrija in povpraševanje kupcev v kontekstu podnebne krize.
Še pred štirimi leti je bil dizelski motor naša gonilna sila v Evropi, tako kot za večino drugih proizvajalcev avtomobilov. Večina vozil, ki smo jih prodali na celini leta 2019, je delovala z dizelskim motorjem, elektrificirani modeli pa so se šele začeli uveljavljati.
Ta trend se je od takrat močno obrnil, in sicer zaradi spreminjajočega se povpraševanja na trgu, strožjih predpisov o emisijah in naše osredotočenosti na elektrifikacijo. Večino naše prodaje v Evropi zdaj tvorijo elektrificirani avtomobili s popolnoma električnim ali priključnim hibridnim pogonom.
Manj dizelskih avtomobilov na ulicah pozitivno vpliva tudi na kakovost zraka v mestih; dizelski motorji imajo sicer v primerjavi z bencinskimi motorji manj izpustov CO2, vendar pa izpustijo več plinov, kot je dušikov oksid (NOx), ki negativno vplivajo na kakovost zraka, zlasti v poseljenih območjih.
Pomembne naložbe
Naš cilj je, da bi bilo do sredine desetletja 50 odstotkov prodanih vozil popolnoma električnih, do leta 2030 pa bi prodajali samo še popolnoma električne modele.
Naš cilj je, da bi bilo do sredine desetletja 50 odstotkov prodanih vozil popolnoma električnih, do leta 2030 pa bi prodajali samo še popolnoma električne modele.
Vendar samo elektrifikacija ni dovolj. Ko se na primer popolnoma električno vozilo Volvo C40 polni z uporabo podnebno nevtralne energije, bi glede na našo analizo življenjskega cikla v svojem življenjskem ciklu še vedno proizvedlo 27 ton emisij CO2. To pomeni, da je za doseganje naših kratkoročnih ciljev in dolgoročnih podnebnih ciljev ključno zmanjšanje emisij s proizvodnjo in izboljšanjem materialov.
Za obvladovanje emisij, ki izvirajo iz jekla, aluminija in baterij, si aktivno prizadevamo uveljaviti strožje zahteve za dobavitelje, najti nove in boljše načine za proizvodnjo teh materialov ter povečati delež reciklirane vsebine.
Ti cilji in dejanja so podprti z velikimi naložbami v nove tehnologije in proizvodne zmogljivosti. Z naložbami v dejavnosti v Evropi, na Kitajskem in v ZDA aktivno pripravljamo svojo proizvodno mrežo za popolnoma električno prihodnost, hkrati pa še povečujemo uporabo podnebno nevtralne energije v dejavnostih po vsem svetu, ki je zdaj na približno 66 odstotkih.
Na Slovaškem nameravamo zgraditi novo tovarno vozil, v kateri bodo izdelovali izključno električne avtomobile, poleg tega vlagamo znatna sredstva tudi v obstoječe tovarne, da bi omogočili proizvodnjo popolnoma električnih avtomobilov. Na Švedskem bomo v sodelovanju z družbo Northvolt, vodilnim švedskim proizvajalcem baterij, zgradili tudi popolnoma novo tovarno baterij, ki jo bo v celoti poganjala podnebno nevtralna energija.
VIR: Volvo