Trg dela se zaradi globalnih vplivov hitro spreminja. Zaradi kombinacije vplivov novih tehnologij, digitalizacije in avtomatizacije poslovanja, prehoda v nizkoogljično gospodarstvo, globalizacije in spreminjanja družbe, se tudi turistična panoga sooča z velikim izzivom: kako prilagoditi trg dela ter učinkovito zadostiti potrebam po novih veščinah in spretnostih delovne sile za poklice prihodnosti?

Trg dela se zaradi globalnih vplivov hitro spreminja. Zaradi kombinacije vplivov novih tehnologij, digitalizacije in avtomatizacije poslovanja, prehoda v nizkoogljično gospodarstvo, globalizacije in spreminjanja družbe, se tudi turistična panoga sooča z velikim izzivom: kako prilagoditi trg dela ter učinkovito zadostiti potrebam po novih veščinah in spretnostih delovne sile za poklice prihodnosti?


Dubravka Kalin, dr. Danica Purg, dr. Emilija Stojmenova Duh, mag. Maja Pak, Alessandra Priante, Matevž Frangež, Ulrika Björklund, Marie Audren, Rodney Dunn | 

Avtor: Jošt Gantar

O tej temi so na 9. panelu o turizmu, ki je v organizaciji Slovenske turistične organizacije (STO) ter Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ) pod naslovom Družba znanja in poklici prihodnosti v turizmu danes potekal v okviru 18. konference Blejski strateški forum (BSF), razpravljali ugledni govorci. 

Matevž Frangež, državni sekretar na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, je podčrtal strateško usmeritev Slovenije v trajnostni turizem: »Že danes je Slovenija ena najbolj trajnostnih destinacij na svetu. Pri tem se slovenski turizem zanaša na ključno moč preobrazbe – ljudi. Ljudje so ta sila, ki ustvarja izkušnje in avtentičnost slovenske turistične ponudbe. Zato smo prepričani, da lahko dosežemo strateško zastavljene cilje panoge, vključno z višjo dodano vrednostjo.« 

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, je v uvodnem nagovoru izpostavila, da je pomanjkanje delovne sile, ob podnebnih spremembah, katerih posledica so tudi izredne vremenske razmere, eden največjih izzivov turistične panoge. »Do leta 2030 bodo skoraj dve tretjini globalne delovne sile predstavljali milenijci in generacija Z. Mladi lahko med drugim okrepijo konkurenčnost turizma z digitalnimi znanji, podjetniškim duhom, spoštovanjem kulturne raznolikosti, čutom za trajnost in okolje, visokimi pričakovanji glede družbene odgovornosti podjetij in organizacij ter fleksibilnostjo. Delodajalci v turizmu morajo biti pripravljeni nasloviti pričakovanja teh generacij. Vprašanje pa ni le, kako v turizem pritegniti mlade talente, ampak tudi kako zadržati, prekvalificirati in dodatno usposobiti ter s tem opolnomočiti obstoječe zaposlene. Pospešiti moramo tudi digitalno preobrazbo turizma. A ob izkoriščanju vseh priložnosti hitrega tehnološkega napredka ne smemo pozabiti, da morajo imeti v turizmu, pa tudi širše v sodobnem modelu trajnosti, osrednjo vlogo ljudje.« 

Razprava se je nato osredotočila na tri vidike. O institucionalnem vidiku sta v moderiranem pogovoru spregovorili Alessandra Priante, direktorica za Evropo pri Svetovni turistični organizaciji (angleško World Tourism Organization a United Nations Specialized Agency – UNWTO), ter Dubravka Kalin, generalna direktorica direktorata za turizem na MGTŠ. Vidik izobraževanja so naslovili dr. Danica Purg, ustanoviteljica in direktorica IEDC ‒ Poslovne šole Bled, Ulrika Björklund, izvršna direktorica Swiss Education Group, ter Rodney Dunn, chef ter soustanovitelj restavracije in kuharske šole The Agrarian Kitchen. O vplivu tehnološke preobrazbe pa sta razpravljali dr. Emilija Stojmenova Duh, ministrica za digitalno preobrazbo, in Marie Audren, generalna direktorica Evropskega združenja hotelov, restavracij, kavarn in nočnih klubov (HOTREC). 

V medijskem središču na spletni strani Slovenske turistične organizacije lahko preberete več o poudarkih in vsebinskih zaključkih panela, na voljo pa vam je tudi posnetek turističnega panela.

VIR: MGTŠ