Tri tedne v vrtec šolo in službo s kolesom, peš ali javnim prometom že vpliva na ustvarjanje novih mobilnostnih navad. Tega se otroci in zaposleni v celjskih podjetjih zavedajo in dobro sprejemajo akcijo Celje se pelje trajnostno. V zadnjih treh tednih so sodelujoči v akciji delež prihodov na delo z avtom (sam v vlogi voznika) zmanjšali z 21,7 % na 9,9 %.

20. junija, 2024

Tri tedne v vrtec šolo in službo s kolesom, peš ali javnim prometom že vpliva na ustvarjanje novih mobilnostnih navad. Tega se otroci in zaposleni v celjskih podjetjih zavedajo in dobro sprejemajo akcijo Celje se pelje trajnostno. V zadnjih treh tednih so sodelujoči v akciji delež prihodov na delo z avtom (sam v vlogi voznika) zmanjšali z 21,7 % na 9,9 %.

Konec maja se je zaključila pomladna izvedba aktivnosti spodbujanja trajnostnih prihodov tako med otroci v celjskih vrtcih in šolah kot med zaposlenimi v številnih celjskih podjetjih, ki so se pridružili akciji Celje se pelje trajnostno v vrtec, šolo in službo. »Čeprav je akcijo zaznamovalo muhasto in spremenljivo pomladno vreme, opažamo, da so tako otroci kot zaposleni prihajali v vrtec, šolo s kolesom, skirojem ali peš, veliko zaposlenih pa se je združilo in si delilo prevoze,« je povedala Larisa Potokar, vodja projekta na Mestni občini Celje.

V analizi podatkov, ki so jih pridobili s strani sodelujočih v akciji, so ti naredili predvsem veliko spremembo pri zavedanju, da je v vrtec, v šolo in službo mogoče prihajati tudi drugače kot le z avtomobilom. Pred akcijo je 21,7 % vprašanih prihajalo v službo z avtomobilom samo v vlogi voznika, v času akcije pa je to število padlo pod 10 % – na 9,9 %. Pri vseh ostalih načinih trajnostnih prihodov v službo so se v času akcije odstotki povišali. Tako je s kolesi prihajalo 31,6 % vprašanih (prej 27,8 %), peš 18,4 % (prej 17,1 %), javni promet, med katerega spadajo Celebus, avtobusi in vlak, pa je uporabljalo 9,4 % oseb (prej 8 %). »Pomemben podatek je tudi, da so se ljudje začeli združevati in uporabljali deljeni prevoz – po vsaj dva ali več sopotnikov v enem avtomobilu – kar je iz 23,6 % pred akcijo naraslo na 29,7 % v času akcije. To nas veseli, saj vsak avtomobil manj na parkirišču pomeni več prostora za druge oblike mobilnostnih sredstev, predvsem za kolesa, ki zasedejo le 8 % parkirnega prostora – na enega jih lahko postavimo kar 12,« so povedali v Zavodu VOZIM, ki akcijo pripravljajo že tretje leto zapored in opažajo, da je zavedanje ljudi pri tem vedno večje.

Akciji se je sicer pridružilo več celjskih podjetjih, med njimi Cinkarna Celje, ECE, Zlatarna Celje, Maksim, Pocinkovalnica, Zavarovalnica Sava PE Celje, Engrotuš, Splošna bolnišnica Celje, Zdravstveni dom Celje, Vodovod-kanalizacija Celje, PU Celje, Tehnopark Celje, Poklicna gasilska enota Celje, Simbio, Ljudska univerza Celje, Desetka, ZPO, JZ Socio Celje, sodelovali so tudi zaposleni na MOC, … Hkrati so k akciji pristopili zaposleni in učenci celjskih osnovnih šol in javnih vrtcev, ki se dobro zavedajo, da se grajenje navad začne že v zgodnjem otroštvu in mladosti. Skupaj je sodelovalo skoraj 4.500 ljudi. Simbolične nagrade za sodelujoče v akciji bomo izžrebali prihodnji teden.

»Spremembe mobilnostnih navad predvsem v mestih so nujne za zmanjševanje prometnih zastojev ob jutranjih prometnih konicah in zmanjševanje stresa, povezanega z iskanjem parkirnih mest. Zdrave mobilnostne navade pomembno vplivajo tako na fizično kot duševno počutje posameznikov, da o večji pripravljenosti otrok za delo v vrtcu in šoli sploh ne govorimo,« je še dodala Larisa Potokar. Sicer je področje trajnosti v Mestni občini Celje eno prioritetnih. Začeli so s pripravo nove celostne prometne strategije, kjer bodo zagotovo izpostavljeni prav cilji, povezani s spremembami mobilnostnih navad. V teku je tudi več aktivnosti na področju e-mobilnosti z namenom širitve javnega prevoza. Že v letošnjem letu pa bo Celje bogatejše za lokalni načrt hodljivosti ter prvo postajo »poljubi in odpelji« pri osnovni šoli.

Akcijo Celje se pelje trajnostno v vrtec šolo in službo bodo ponovili tudi v jeseni, začela se bo z Evropskim tednom mobilnosti, ki bo od 16. do 22. septembra, in ponovno prinaša zanimiv program za vse generacije. Tudi jesenska akcija zbiranja prihodov peš, s kolesom ali javnim prevozom bo trajala 3-4 tedne, zanjo pa pripravljajo kar nekaj novosti, ki bodo znane v kratkem.

V Mestni občini Celje se na področju mobilnosti nadaljujejo z uresničevanjem trajnostnih projektov, ki vključujejo širitev kolesarskih poti, izboljšanje javnega prevoza in spodbujanje skupnega prevoza med prebivalci. Zaveza k trajnostni mobilnosti ostaja ključni cilj Mestne občine Celje, saj si želijo ustvariti mesto, kjer bodo varni, okolju prijazni in zdravju koristni načini prevoza postali stalna praksa za vse generacije.

Mestna aplikacija in kartica Centralka ima že več kot 13.000 uporabnikov, KolesCE jih je imelo do konca maja 18.190, Celebus pa je v letošnjem letu (do konca maja) prepeljal 145.364 potnikov.

MOC

VIR: Celjskiglasnik