Kulinarični vodnik Michelin bo 18. junija razkril, katere slovenske restavracije so se uvrstile v prestižni izbor Michelin Guide Slovenia za leto 2024.
Kulinarični vodnik Michelin bo 18. junija razkril, katere slovenske restavracije so se uvrstile v prestižni izbor Michelin Guide Slovenia za leto 2024. Prisotnost 'rdeče biblije' v Sloveniji je v zadnjih letih pomembno prispevala ne le k povečanemu obisku in dvigu kakovosti ponudbe izbranih slovenskih restavracij, ampak tudi k širšemu razvoju slovenske kulinarike in h krepitvi destinacij. Vodnik odpira tudi nove priložnosti za lokalne skupnosti.
Michelinov vodnik že desetletja postavlja standarde v svetu kulinarike. Njegova prisotnost v Sloveniji potrjuje kakovost in raznolikost naše gastronomske ponudbe. Kuharski mojstri iz cele države imajo priložnost, da svoje spretnosti in kreativnost prek neodvisnih inšpektorjev predstavijo na globalni ravni, kar spodbuja inovacije in dviguje raven kulinarične scene. S tem se Slovenija uvršča med zaželene kulinarične destinacije, kar privablja gurmane z vsega sveta.
Od Michelinovih restavracij prek Gault&Millau do Gostilne Slovenije
Strategija slovenskega turizma 2022-2028 opredeljuje gastronomijo kot enega od ključnih povezovalnih produktov slovenskega turizma. Vizija Slovenije kot gastronomske destinacije je postati prepoznavna destinacija z visokokakovostno, inovativno, prepoznavno gastronomijo ter avtentično kulinarično ponudbo hrane in vina, ki jo ustvarjajo izjemni posamezniki in številni butični ponudniki kakovostne hrane, ki svojo ponudbo gradijo na lokalni pridelavi živil in ustvarjalnih jedeh, ki so odraz naravnih bogastev, znanja in srčnosti v pripravi.
Ključno k tem ciljem prispevajo restavracije, uvrščene v Michelinov vodnik. Restavracije, uvrščene v prepoznavni rdeči vodnik, tudi tiste s tako zaželenimi zvezdicami, so razpršene po celotni Sloveniji. Njihova povečana priljubljenost spodbuja obisk tudi manj obiskanih turističnih regij ter vabi obiskovalce – zahtevnejše goste z višjo kupno močjo – vse leto. Prav tako Michelin z zelenimi zvezdicami prepoznava, nagrajuje ter spodbuja nadaljnji razvoj trajnosti v slovenski gastronomiji, kar je v sozvočju z vizijo zelene butičnosti slovenskega turizma.
V Sloveniji želimo na eni strani razvijati ponudbo za zahtevnega gosta, ki bo za svoja gastronomska doživetja pripravljen plačati več, na drugi strani pa uspešno krepiti najbolj dinamičen in za višanje dodane vrednosti slovenskega turizma pomemben kakovosten srednji del piramide gostinske ponudbe. V tej luči velja omeniti kulinarični vodnik Gault&Millau, ki je v Sloveniji prisoten od leta 2018 in ki prav tako vsako leto izbere najboljše v Sloveniji. Strateški okvir razvoja celovite gastronomske ponudbe dopolnjuje tudi projekt Gostilna Slovenije , ki ga pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) vodi Sekcija za gostinstvo in turizem. V sodelovanju s STO je OZS nadgradila model upravljanja znamke Gostilna Slovenija in kot pogoj za pridobitev znaka uvedla dodatna merila doseganja kakovosti in trajnostnega ravnanja.
Med najpomembnejšimi projekti STO na področju gastronomije so poleg sodelovanja z mednarodno priznanimi gastronomskimi vodniki še specializiran gastronomski portal Taste Slovenia , vključitev gostinskih ponudnikov v Zeleno shemo slovenskega turizma s pridobitvijo znaka Slovenia Green Cuisine, ter lansiranje Zaveza za izločanje plastike za enkratno uporabo iz slovenskega turizma. Izkušnjo slovenske gastronomske ponudbe vključujemo v vsa študijska potovanja tujih medijev in vplivnežev.
Prvo izdajo vodnika smo dobili leta 2020 in že v prvem letu sodelovanja dosegli izjemne uspehe: Michelin je podelil zvezdice šestim restavracijam, in sicer petim po eno, eni pa dve. V letu 2021 smo dobili eno zvezdico več – šest restavracij je prejelo eno zvezdico, ena pa dve. Leta 2022 pa je bilo restavracij z eno zvezdico devet, ena restavracija pa je tudi to leto prejela dve zvezdici. Razglasitev leta 2023 je prinesla 1 restavracijo s 3 zvezdicami, 1 restavracijo z 2 zvezdicama ter 7 restavracij z 1 zvezdico. Slovenija ima sedem restavracij z zeleno zvezdico. To jo je ob razglasitvi rezultatov uvrstilo na prvo mesto po številu zelenih zvezdic/št. prebivalcev na svetu. V vodnik je bilo skupaj uvrščenih 59 restavracij.
Sistematičen in ciljno usmerjen razvoj gastronomije STO izvaja v tesnem sodelovanju s ključnimi deležniki: Turistično gostinsko zbornico Slovenije, Sekcijo za gostinstvo in turizma pri OZS, z združenjem JRE Slovenija ter z vsemi vodilnimi destinacijami slovenskega turizma.
Več o gastronomiji kot pomembnem motivu obiska destinacije, kot priložnosti za destinacije in lokalne skupnosti, kot enem ključnih povezovalnih produktov slovenskega turizma, o številnih promocijskih in razvojnih aktivnostih STO na področju gastronomije in milijonskih objavah, ki jih generira Michelinov vodnik, je na voljo v medijskem središču STO.
PR - Martina Gojkošek
vodja korporativnega komuniciranja STO