Pregovorna strast do športa v Evropi ostaja vztrajno visoka še naprej. Športni navdušenci in navijači so v zadnjih 12 mesecih hiteli nazaj v dvorane in na stadione. Takšni so izsledki danes objavljene raziskave Mastercard Sport Economy Index 2023.

Ključne ugotovitve:

  • Športno razvedrilo, ki ga poganja tehnologija: 52 % Slovencev verjame, da se v tehnologiji skriva ključ do bolj vključujoče in dobičkonosne prihodnosti športa; 49 % bi jih rado doživelo športni dogodek s pomočjo virtualne resničnosti. 22 % pa upa, da bodo doživeli izkušnjo virtualne resničnosti, s katero bodo lahko občutili, kako se na dan tekme počutijo športniki.
  • Aktualnost športa v živo: V letu 2022 je 60 % Slovencev obiskalo športne dogodke v živo. Peterico najbolj priljubljenih športov so sestavljali: nogomet, košarka, kolesarstvo, odbojka, rokomet. 58 % slovenskih navijačev je dejalo, da je bil športni dogodek, ki so ga obiskali v živo, leta 2022 boljši kot leta 2021.
  • Vzpon ekonomije telesne vadbe: Za Slovence so bile najbolj priljubljene športne telesne aktivnosti pohodništvo, kolesarjenje, tek, plavanje in nogomet. 54 % Slovencev je v letu 2022 vadilo več kot v letu 2021; pri 38 % je bila večja verjetnost, da bodo plačali članarino za fitnes kot vadili doma.
  • Šport in potovanja: 34 % Slovencev namerava potovati, da bi si leta 2023 ogledali športni dogodek v živo. 30 % pa jih želi v letu 2023 potovati z željo, da bi smučali ali deskali na snegu.
 

Ljubljana, 19. januar 2023 – Pregovorna strast do športa v Evropi ostaja vztrajno visoka še naprej. Športni navdušenci in navijači so v zadnjih 12 mesecih hiteli nazaj v dvorane in na stadione. Takšni so izsledki danes objavljene raziskave Mastercard Sport Economy Index 2023.

Raziskava, ki je zajela več kot 11.000 Evropejcev, vključno s Slovenci – izvedena je bila drugo leto zapored – razkriva, da je leta 2022 več ljudi obiskalo športne dogodke v živo (+12 odst. točk) in bilo redno telesno aktivnih (+10 odst. točk) kot leta 2021. Šport tako ostaja pomemben del družbenega utripa v regiji. 

Poleg tega podatki kažejo, da več kot šest od desetih (61 %) Evropejcev meni, da je bila tehnologija v zadnjih 12 mesecih pomembna za njihovo uživanje v najljubših športih. Od e-športa in podkastov do gledanja tekem na več zaslonih in virtualne resničnosti (VR) – digitalni odtis športa se bo v letu 2023 še povečeval. 

Objava rezultatov raziskave Mastercard Sport Economy Index 2023 prihaja pred pomembnim letom za evropski šport, ki vključuje Ligo prvakov UEFA, svetovni pokal v ragbiju 2023, turnir v golfu The Open, teniški turnir Roland Garros, Evropsko prvenstvo v videoigri League of Legends. Poleg omenjenih je potrebno omeniti tudi enega največjih slovenskih športnih dogodkov Planica, kjer se bodo v februarju in marcu pomerili najboljši smučarski skakalci. Tako kot pretekla leta bo letošnji zaključek sezone svetovnega pokala v skokih podprla tudi družba Mastercard, kjer je plačilna kartica Mastercard uradna kartica dogodka.  

Športno razvedrilo, ki ga poganja tehnologija
V zadnjih 12 mesecih so Evropejci nadaljevali z uvajanjem in rabo tehnologije. Več kot 6 od 10 Evropejcev (61 %) Evropejcev je odgovorilo, da je bila tehnologija lani pomembna za njihovo uživanje v priljubljenih dogodkih in tekmovanjih. 

Evropejci so v letu 2022 s pomočjo tehnologije najpogosteje uživali v športu na naslednjih 5 načinov: spremljanje dogodkov na daljavo prek družbenih omrežij, gledanje več tekem hkrati, doživetje športnega dogodka prek virtualne resničnosti, gledanje e-športnih tekmovanj prek platform za pretočno predvajanje, poslušanje športnih podkastov. 

Vse kaže, da se bo prisotnost tehnologije v športu povečevala tudi v letu 2023. 
Več kot polovica (56 %) Evropejcev in 52 % Slovencev verjame, da je tehnologija ključ do bolj vključujoče in dobičkonosne prihodnosti za šport, pri čemer naj bi v naslednjem koraku ključno vlogo odigrala virtualna resničnost. 

Več kot četrtina evropskih športnih navdušencev je že doživela šport s pomočjo virtualne resničnosti, polovica vseh sodelujočih, natančneje 49 % Slovencev, pa upa, da bo to lahko storila v prihodnjem letu. Videti je, da bo VR imela pomembno vlogo tudi na stadionih prihodnosti, saj 21 % navijačev (22 % Slovencev) upa, da bodo lahko izkusili tehnologijo prostorskih doživetij, s katero bodo občutili, kako se na dan tekme počutijo športniki. 

Šport v živo je še kako aktualen 
Medtem ko tehnologija poganja doživetje športa doma in na poti, privlačnost tekem v živo po vsej celini še naprej privablja navijače na stadione. 

Več kot polovica (54 %) Evropejcev in 60 % Slovencev je leta 2022 obiskala dogodke v živo, kar predstavlja povečanje za 12 odstotnih točk v primerjavi z letom 2021. Najbolj priljubljeni športi Slovencev so bili nogomet, košarka, kolesarstvo, odbojka, rokomet. 

Vrnitev polnih stadionov in prizorišč je imelo velik pozitivni učinek na zadovoljstvo navijačev. Šest od desetih navijačev (58 % slovenskih navijačev) je namreč dejalo, da je bila njihova izkušnja obiska dogodka leta 2022 boljša kot leta 2021. 

A kot vedno je tudi tukaj še prostor za izboljšave. Na vprašanje, česa bi si želeli na "tekmi prihodnosti", so evropski navijači najpogosteje navajali naslednjih deset želja:

  1. živo glasbo med premori/polčasi;
  2. boljšo infrastrukturo za navijače z oviranostmi;
  3. slušalke, s katerimi bi lahko v živo poslušali pogovore med trenerji in igralci;
  4. izkušnjo virtualne resničnosti, ki bi prikazovala igralčev pogled;
  5. aktivnosti za gledalce med tekmo (glasovanje za osebo tekme ali kamero, ki lovi poljube);
  6. prodajalne za nakupovanje na dan tekme;
  7. možnost okrepčila pred tekmo na način 'vse, kar lahko poješ';
  8. TV-zaslone na naslonjalih sedežev za gledanje drugega razvedrila;
  9. možnosti velnesa s pogledom na igrišče;
  10. tematsko obarvane tekmovalne dneve, ko se navijači oblečejo v posebne kostume.

Ekonomija telesne vadbe je v vzponu
Poleg uživanja v športnem razvedrilu v Evropi še naprej raste tudi navdušenje nad telesno vadbo in igranjem videoiger. 

Več kot polovica (54 %) Evropejcev je bila leta 2022 bolj telesno aktivna kot leta 2021 – povečanje je znašalo 10 odstotnih točk – pri čemer so bile najbolj priljubljene dejavnosti pohodništvo, plavanje, tek, nogomet in dvigovanje uteži ter pri Slovencih poleg naštetih še kolesarjenje. Vse bolj priljubljeno je tudi igranje videoiger; kar 53 % Slovencev jih je le-te igralo v preteklem letu, v zadnjih 12 mesecih pa kar več kot polovica (52 %) Evropejcev. 

Hkrati je leto 2022 pomenilo tudi množično vračanje v športne dvorane in športno-rekreativne centre. 43 % ljudi in kar 38 % Slovencev je raje plačalo članarino za vadbo, kot da bi vadili doma ali se odpravili na tek v parku. To pomeni, da se je število ljudi, ki raje vadijo v prosto dostopnih okoljih, v primerjavi z letom 2021 zmanjšalo za 21 odstotnih točk. 

Evropejci so še naprej vlagali v svojo telesno pripravljenost z nakupovanjem športne opreme, kot so palice za golf, teniške žogice in kolesa. Prodaja se je leta 2022 po podatkih inštituta Mastercard Economics Institute povečala za 15 % v primerjavi z letom 2021.

»V zadnjih 12 mesecih se je strast do športa opazno okrepila. Navijači in športni navdušenci so se vrnili na stadione in v športne dvorane, da bi uživali v svojem najljubšem preživljanju prostega časa, tako kot si želijo. V zadnjem času so ob tem tudi naklonjeni razvijajočim se tehnologijam, kot je virtualna resničnost, s katerimi si želijo drugačnih izkušenj. Šport je dobro znan in neločljiv sestavni del naše kulture in ponosni smo, da tudi v letu 2023 sponzoriramo nekatera športna tekmovanja in dogodke v regiji – med njimi tudi eno največjih slovenskih športnih dogodkov Planico,« je povedal Aleš Petejan, direktor marketinga pri družbi Mastercard Slovenija. 

Evropejci zaradi športa potujejo
Nenazadnje kaže, da bo navdušenje Evropejcev nad športom spodbudilo tudi več potovanj v letu 2023. Tretjina ljudi (34 % Slovencev) namreč letos načrtuje potovanje v tujino, da bi si ogledali športni dogodek v živo. 

Koledar športnih dogodkov v živo se je sicer ta mesec začel v velikem slogu s 83. izvedbo smučarskih tekem svetovnega pokala na progah v Hahnenkammu v avstrijskem Kitzbühelu, ki jih sponzorira Mastercard. Bele strmine so oziroma bodo medtem navdušile 3 od 10 Evropejcev (30 % Slovencev), da se bodo leta 2023 odpravili na smučanje ali deskanje na snegu. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opomba
Raziskavo je opravila agencija Ketchum Research & Analytics v imenu družbe Mastercard. Anketiranje in terensko delo je izvedlo podjetje Vitreous World. Anketiranih je bilo 11.081 ljudi, starejših od 18 let, iz Avstrije, Bolgarije, Francije, Nemčije, Italije, s Poljske, iz Slovenije, Španije, Švedske, Švice in Združenega kraljestva. Anketiranje je bilo izvedeno novembra 2022. 

O družbi Mastercard 
Mastercard je globalno tehnološko podjetje v panogi plačil. Naše poslanstvo je povezovanje in omogočanje vključujoče digitalne ekonomije, ki z varnimi, enostavnimi, pametnimi in dostopnim transakcijami koristi vsem in povsod. Naše inovacije in rešitve, ki temeljijo na varnih podatkih in omrežjih, partnerstvih in strasti, pomagajo posameznikom, finančnim ustanovam, državam in podjetjem, da uresničijo svoje najvišje potenciale. Pri tem spodbujanje kulture in vsega, kar počnemo v podjetju in izven njega, temelji na našem količniku dostojnosti (ang. decency quotient). S povezavami v več kot 210 državah in ozemljih gradimo trajnostni svet, ki prinaša neprecenljive možnosti za vse.

VIR: Mastercard