LEXUS je predstavil lastnosti novega modela LBX MORIZO RR, narejenega za japonski trg, ki je bil prvotno predstavljen na tokijskem avtomobilskem salonu januarja 2024. Naročila za japonski trg so že odprta, izdaja pa je načrtovana za konec avgusta.
- Kompaktno vozilo, ki presega svoj razred in zahtevnim strankam omogoča vrnitev k svojim koreninam ter predstavlja novo vrednost luksuza.
- Visokozmogljiv model, ki ponuja vznemirljivo, izjemno izkušnjo z dodelano zmogljivostjo in prefinjenim oblikovanjem.
- 1,6-litrski trivaljni vrstni motor s hladilnikom polnilnega zraka in turbopolnilnikom (G16E-GTS); vozilo, katerega osnove so izpopolnili dirkači.
- Oblikovanje temelji na visoki zmogljivosti in ohranja kompaktne, a impozantne dimenzije.
- Program »Bespoke Build« ponuja široko paleto možnosti, vključno z rumenimi zavornimi kleščami, kar strankam omogoča, da si ustvarijo resnično edinstveno vozilo.
LEXUS je predstavil lastnosti novega modela LBX MORIZO RR, narejenega za japonski trg, ki je bil prvotno predstavljen na tokijskem avtomobilskem salonu januarja 2024. Naročila za japonski trg so že odprta, izdaja pa je načrtovana za konec avgusta. Poleg tega bodo 100 lastnikov modela LBX MORIZO RR »Bespoke Build« izbrali z žrebom. Vloge za sodelovanje pri žrebu je mogoče oddati v Lexusovih prodajnih salonih na Japonskem od četrtka, 18. julija, do srede, 31. julija. Zmagovalce bodo obvestili prodajni saloni.
Za zagotavljanje značilne vrhunske kakovosti vožnje in prefinjenega oblikovanja LEXUS je pri razvoju novega modela LBX MORIZO RR sodeloval mojstrski voznik Akio Tojoda, znan tudi kot Morizo. Ta visokozmogljivi model je zasnovan tako, da izboljša komunikacijo med voznikom in vozilom, izzove spontane nasmehe in zagotavlja izjemno vznemirljivo izkušnjo. Opremljen je z 1,6-litrskim trivaljnim vrstnim motorjem s hladilnikom polnilnega zraka in turbopolnilnikom (G16E-GTS), ki zagotavlja navdušujoč navor in moč. Za popoln izkoristek moči so osnovne značilnosti vozila temeljito izpopolnjene.
Za doseganje ravnovesja med okretnostjo in močjo je bila razvita posebna platforma, za zagotavljanje visoke ravni nadzora na različnih cestiščih pa je bila na sprednjih premnikih prvič na svetu*1 uporabljena struktura za izboljšanje odziva na blaženje (REDS), ki izboljšuje odzivnost in hkrati skrbi za blaženje. Poleg tega so bili v prizadevanju za tiho delovanje, ki je značilno za LEXUS, izvedeni temeljiti ukrepi za nadzor izvora hrupa za zagotavljanje čim nižje stopnje hrupa in vibracij tudi med športno vožnjo.
Za povečanje zmogljivosti vozila so mu bile dodane funkcije, kot sta 8-stopenjski samodejni menjalnik Direct Shift 8AT in LEXUSOV*2 6-stopenjski inteligentni ročni menjalnik (iMT). Poleg tega ima za boljše doživetje športne vožnje vgrajen elektronsko nadzorovan stalni štirikolesni pogon. Cilj oblikovanja je bil izraziti razkošje in podobo, ki presega hierarhijo velikosti modela LBX. Na podlagi oblikovalskega koncepta »Premium Casual«, ki stranke spodbuja k vsakodnevni uporabi vozila, so si prizadevali za oblikovanje, ki temelji na zmogljivosti. Zunanji elementi, kot so ekskluzivni sprednji in zadnji odbijač, 19-palčna kovana platišča ter barvne letve na blatnikih in pragovih, poudarjajo nizko težišče in široko držo vozila.
V notranjosti smo želeli ustvariti bolj športen prostor, ki omogoča nemoteno povezavo med voznikom in vozilom za večji občutek enotnosti in zagotavljanje nepozabnega doživetja vožnje. To je bilo doseženo z vgradnjo namenskih športnih sedežev, aluminijastih stopalk in notranjih poudarkov, ki povečujejo užitek pri vožnji.
V programu »Bespoke Build« si lahko stranke iz širokega nabora različic sestavijo edinstveno vozilo. Na voljo so posebne možnosti po meri, kot so namenske zavorne klešče v značilni Morizovi rumeni barvi, ki strankam zagotavljajo še bolj prilagojeno izkušnjo. Cilj je bil ustvariti sproščeno luksuzno vozilo, ki ga bodo stranke z veseljem uporabile ob koncu tedna, podobno kot najljubši par športnih čevljev.
Glavne funkcije novega modela LBX MORIZO RR
Izjemne vozne zmogljivosti po zaslugi izpopolnitve osnov vozila v sodelovanju z dirkačem
- Posebna platforma, zasnovana za zagotavljanje ravnovesja med okretnostjo in močjo za športno doživetje štirikolesnega pogona.
- Položaj za vožnjo in paket, zasnovana za zagotavljanje popolne enotnosti med voznikom in vozilom.
- Prva*1 uporaba strukture za izboljšanje odziva na blaženje (REDS) na sprednjih premnikih.
- Značilno tiho delovanje vozila LEXUS s poudarkom na ukrepih za nadzor vira hrupa in vibracij.
- Povečana aerodinamična zmogljivost za izboljšanje vozne dinamike in estetike oblikovanja.
Užitek pri vožnji zagotavljata dirkalna zmogljivost in enakomerno pospeševanje
- 1,6-litrski motor s hladilnikom polnilnega zraka in turbopolnilnikom, ki je zasnovan tako, da zmogljivost športne vožnje pripelje do skrajnih meja.
- Dve možnosti menjalnika: 8-stopenjski samodejni menjalnik Direct Shift-8AT za maksimalno zmogljivost vozila in športno vožnjo ter 6-stopenjski inteligentni ročni menjalnik (iMT), ki je prvi te vrste pri znamki LEXUS*2.
- Elektronsko nadzorovan stalni štirikolesni pogon prispeva k varni in zanesljivi športni vožnji.
- Uporaba zavornega sistema, ki povečuje potencial vozne zmogljivosti.
Oblikovanje združuje kompaktnost in osupljiv videz, ki skriva visoko zmogljivost
- Dinamični proporci s poudarkom na pnevmatikah, ki jih ne omejuje kompaktna velikost karoserije.
- Skladno s hladilno, aerodinamično in dinamično zmogljivostjo, ki je potrebna pri drzni vožnji, na primer na dirkališču, posebni odbijači in rešetke vozilu zagotavljajo bolj dinamično in zmogljivo podobo.
- Oblikovanje zadka odraža masivnost z nizkim težiščem, dvojni dušilci zvoka pa dajejo občutek živahne vožnje.
- Aluminijaste obloge na stopalkah poudarjajo športni videz.
- Posebej zasnovana sprednja sedeža z integrirano strukturo iz pene telesu zagotavljata trdno oporo tudi med športno vožnjo.
Stranke si lahko sestavijo vozilo po meri iz širokega nabora možnosti, ki jih ponuja sistem naročanja »Bespoke Build«
- Sistem naročanja po meri »Bespoke Build« strankam omogoča izbiro barve notranjosti, materiala sedežev, barve pasov in šivov iz širokega nabora možnosti, da si ustvarijo resnično edinstveno vozilo.
- Zavorne klešče, obarvane v značilno Morizovo rumeno, so na voljo kot ekskluzivna možnost.
*1 Prva uporaba na sistemih vzmetenja na svetu
*2 Na japonskem trgu
*2 Na japonskem trgu
Kunihiko Endo, glavni inženir Lexusa LBX Morizo RR
»Z modelom LBX smo želeli preseči tradicionalne hierarhije velikosti in ponuditi mešanico vsakdanjega luksuza, ki tistim, ki cenijo pristnost, omogoča, da se ponovno povežejo s svojimi koreninami ter se med vožnjo počutijo udobno in samozavestno. Z »LBX MORIZO RR« smo želeli ustvariti vozilo, ki bo všeč pravim avtomobilskim navdušencem, kot je Morizo: sopotnika, ki zagotavlja čutne užitke zvoka in vonja ter jim nariše nasmeh na obraz. Vozilo, ki so ga skupaj s profesionalnim voznikom Masahirom Sasakijem intenzivno razvijali v Toyotinem tehničnem centru Shimoyama in na različnih dirkališčih, običajno zagotavlja sproščeno vožnjo.
Ko pritisnete na stopalko za plin za živahnejšo vožnjo, pa s svojo zmogljivostjo preseže pričakovanja. Ta visokozmogljivi model omogoča prijetno komunikacijo z vozilom ter vzbuja zadovoljstvo in vznemirljiv občutek izjemnosti.«
Masahiro, dirkač
Masahiro, dirkač
»Če hibridno različico modela LBX primerjamo s supergami, potem je MORIZO RR univerzalno športno obuvalo, ki ga lahko nosite kadar koli in kjer koli - po potrebi pa se lahko spremeni tudi v sprinterske čevlje. Po zaslugi zmogljivega motorja in 8-stopenjskega samodejnega menjalnika Direct Shift-8AT boste občutili užitek pri vožnji in vznemirjenje pri pospeševanju, ob tem pa uživali še ob čudovitih zvokih.
Pri modelu LBX MORIZO RR smo se osredotočili na izpopolnitev pogonskega sklopa, pri razvoju katerega so pri ekipi GR izhajali iz dirkalnih vozil, hkrati pa smo ohranili značilno Lexusovo prefinjenost. Agilen razvoj in obsežno testiranje sta tako vozilu kot ljudem, ki so sodelovali pri njegovem ustvarjanju, omogočila pomembno rast. Še naprej se bomo posvečali izdelovanju vznemirljivih in igrivih vozil, ki bodo avtomobilske navdušence, kot je Morizo, resnično navdušila.«
PROFIL
»Dirkač iz prefekture Iwate, ki je z dirkalnikom A90 Supra ekipe TOYOTA GAZOO Racing sodeloval na dirki 24 ur Nürburgringa leta 2019. Od leta 2021 z ekipo ROOKIE Racing tekmuje v seriji Super Taikyu, kjer skupaj z Morizom vozi Corollo Sport z vodikovim motorjem. Sodeloval je pri razvoju voznih zmogljivosti za vozila GR in Lexus ter pomagal pri izdelavi posebne izdaje modela RZ »F SPORT Performance«. V iskanju doživetja vožnje, ki bi avtomobilskim navdušencem narisalo nasmeh na obraz, je sodeloval tudi kot razvojni voznik za model LBX.«
VIR: Lexus