S toplejšimi spomladanskimi dnevi so na ceste, kolesarske steze in druge poti znova zapeljali kolesarji - glede na to, da kolesarjenje pridobiva na priljubljenosti, zagotovo še v večjem številu kot doslej.

Da bi bilo cestno kolesarjenje čimbolj varno ter srečanje avtomobila ter kolesa na cesti čimmanj stresno, je potrebno poznati in upoštevati cestno prometna pravila, ki to urejajo.  
  
A pogosto je vzrok za težave že v nepoznavanju in neznanju voznikov in kolesarjev: kako pravilno prehitevati kolesarja ali skupino kolesarjev? Kako pravilno kolesariti, da kolesarji ne bodo ogroženi? Kako pravilno kolesariti v skupini? Kako pravočasno prepoznati nevarne trenutke in situacije na cesti? Kako pravilčno uporabljati asistenčne sisteme v avtih, da nam pomagajo preprečiti morebitne nevarne situacije?
 
Na ta in številna druga vprašanja smo iskali odgovore na dogodku za kolesarje in avtomobiliste, ki smo ga organizirali s pomočjo AMZS-ja v centru varne vožnje na Vranskem.



V prometu je potrebno spoštovati drug drugega

Dogodek je bil pripravljen v času, ko se kolesarji, po zimskem počitku, vračajo nazaj na cesto. Želeli smo spomniti na to, kaj lahko vsak pri sebi in nato skupaj drug z drugim storimo, da bo varnost kolesarjev in vseh udeležencev v prometu boljša, ter kaj lahko kolesarji, avtomobilisti in drugi udeleženci v prometu storijo za zmanjšanje števila prometnih nesreč, zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Analiza prometne varnosti, ki so jo nedavno pripravili, ni spodbudna, zato so preventivne aktivnosti na tem področju še kako pomembne.
Na poligonu smo prikazali:
  • pravilno prehitevanje kolone kolesarjev z bočno razdaljo 1,5 metra,
  • nepravilno prehitevanje kolesarjev s premajhno bočno razdaljo,
  • prehitevanje v škarjice,
  • delovanje naprednega asistenčnega sistema za samodejno zaviranje v sili, ko avto naleti na oviro, npr. kolesarja,
  • kako kolesa pravilno namestiti na nosilce prtljažnika,
  • zakaj je pomembno, da so kolesa pravilno nameščena pri prevozu z avtomobilom (prtljažnik na strehi in kljuki).

Generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije mag. Jure Kostanjšek je uvodoma izpostavil, da AMZS že dolgo ni več le "avtomobilski" klub, temveč se transformira v "mobilnostni" klub.
"Še vedno opažamo, da precej kolesarjev tudi na cestah, kjer so kolesarske steze, raje uporablja cesto. Opažamo težave z vzdrževanjem kolesarskih površin in s poškodami vozišča, napačno rabo talne signalizacije, nerazumevanje talne označbe... Novost, ki voznikom prav gotovo ni bila dobro predstavljena, so ceste, kjer so zabrisane sredinske ločilne črte, ki razmejujejo smerni vozišči ter vrisani kolesarski pasovi s črtkano ločilno črto."


Kolesarji:
  • spoštujte pravila vožnje, 
  • z roko vedno jasno nakažite smer zavijanja,
  • poskrbite za vidnost,
  • poskrbite za delovanje sprednje in zadnje luči,
  • pred rdečo lučjo se vedno ustavite,
  • za svojo varnost uporabljajte čelado.
Kolesarji naj, preden zavrtijo pedala, najprej preverijo, da je kolo tehnično brezhibno, poskrbijo za primerna in svetla oblačila, na glavo naj si vselej poveznejo zaščitno čelado, če se odpravljajo na daljšo pot, naj imajo s sabo napitek in prigrizek. Še posebej priporoča uporabo utripajoče rdeče lučke, da povečajo svojo vidnost v prometu. Priporočljiva oprema vsakega kolesarja je tudi mini tlačilka, orodje in rezervna zračnica. "Razmišljaj s svojo glavo in se zavedaj, da na cesti nisi sam," je dodal in izpostavil še nekaj osnovnih pravil varne vožnje s kolesom. Med drugim, kako pomembno je, da kolesarji vozijo vsaj pol metra od roba cestišča ter kako voziti v skupini – največ šest kolesarjev, ki vozijo drug za drugim in ne z balanco ob balanci.


Vozniki:
  • pri zavijanju desno bodite še posebej pozorni, kolesarji imajo prednost,
  • kolesarje prehitevajte z bočno razdaljo 1,5 metra,
  • vrata avtomobila iz notranjosti odpirajte z desno roko, da boste kolesarja hitreje opazili,
  • ne jezite se na kolesarje, saj so ranljivejši udeleženci v prometu.
Sodobni avtomobili z naprednimi asistenčnimi sistemi, če jih seveda vozniki znajo uporabljati, lahko tudi pomembno pripomorejo k večji varnosti na cesti. Poleg asistenčnih sistemov, ki vozniku pomagajo, prepoznajo in prilagodijo delovanje avtomobila, je potrebno poudariti tudi pomen originalne opreme, ki omogoča brezhibno delovanje asistenčnih sistemov.
Direktor P Automobil Import Adam Kavšek je poudaril, da je znamka Peugeot na lokalnem nivoju s kolesarstvom nerazdružljivo povezana že 20 let, tesno smo povezani s kolesarskim klubom KD Rog in mladimi kolesarji, združenimi v Pogi Team. "Močno podpiramo ozaveščanje o večji prometni varnosti, še posebej najšibkejših udeležencev v prometu. Upamo, da bomo s praktičnim prikazom nevarnih situacij v sodelovanju z mladimi kolesarji Pogi team in našimi vozili Peugeot marsikomu odprli oči," je dejal Kavšek in še dodal nasvet vsem staršem, da otroke podučijo o cestnoprometnih pravilih in obnašanju v prometu.

Po besedah generalnega sekretarja Avto-moto zveze Slovenije mag. Jureta Kostanjšek je kolesarjenje že več let v strmem vzponu, kar je postalo opazno tudi v času koronakrize in tudi z naraščajočim številom električnih koles. Prav s prihodom slednjih se pojavlja nova oblika kolesarjenja – primestno kolesarjenje, kar pomeni, da je postalo e-kolo nadomestilo za nekatere relacije z osebnim avtomobilom, je pa seveda izbira tega prevoznega sredstva pogojena od vremena, letnega časa, raupoložljive infrastrukture ter varovanih in pokritih parkirnih mest za kolesa.

PR in foto: Peugeot