K dobremu rezultatu v prvem četrtletju so pripomogle stabilne cene energentov ter interna stroškovna disciplina, kot tudi vse večja priljubljenost svežih sokov in zdravih obrokov UGO ter zeliščnih čajev LEROS.

K dobremu rezultatu v prvem četrtletju so pripomogle stabilne cene energentov ter interna stroškovna disciplina, kot tudi vse večja priljubljenost svežih sokov in zdravih obrokov UGO ter zeliščnih čajev LEROS.
 
Prvo četrtletje je najmanj pomemben del leta za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo pijač, kar zadeva celoletne rezultate. Skupina Kofola, ki že dlje časa izkazuje stabilno poslovanje, je tudi v letošnjem letu, kljub upadu trga, uspela doseči zastavljene cilje.
 
»Ob zavedanju posledic gospodarske posledice krize smo načrtovali zmanjšanje količine prodanih litrov naših brezalkoholnih pijač – tako na Češkoslovaškem kot tudi  v Adriatic regiji. Podražitve, ki smo jih morali kot posledico višjih cen surovin izvesti ob koncu leta, so nam pomagale pokriti padec porabe. Trenutno ocenjujemo, da ta ukrep zadostuje,« je komentiral Martin Pisklák, finančni direktor skupine Kofola. »Medletna rast EBITDA na 9,2 milijona evrov ni posledica le odličnih rezultatov Adriatice, ampak tudi nadaljnje rasti naših divizij “dišeče in sveže”, kot sta UGO in LEROS. A dosedanje rezultate moramo obravnavati s previdnostjo. Prvo četrtletje leta je za podjetja v pijačarski industriji namreč v splošnem najmanj pomembno. Uspeh celotnega leta določa glavna sezona, kjer en slab mesec lahko izniči vso predhodno rast. Vendar verjamem, da smo dobro pripravljeni," je še dodal Pisklák.
 
Kofola je za letošnje poletje pripravila več produktnih novosti. Blagovna znamka Targa Florio vstopa v kategorijo tonikov z lansiranjem dveh tonikov s sicilijanskimi sestavinami. Kofola inovacije uvaja tudi na področju fermentiranih pijač, in sicer z lansiranjem Pragerjeve kombuče pod blagovno znamko F.H. Prager. Skupina krepi svojo prisotnost tudi v sektorju funkcionalnih vod, saj je trgu Adriatic regije predstavila izdelčno skupino Radenska FunctionALL ter prenovljeno Semtex Street Water na Češkoslovaškem tržišču. V kategoriji vod z okusi pa Kofola na Slovaškem ponovno lansira čaj Rajec Cold Herb.
 
»Z rezultati prvega četrtletja smo v Radenski Adriatic zelo zadovoljni. Ob tem pa se zavedamo, da je to obdobje z vidika celoletnega rezultata najmanj relevantno, zato ne počivamo na lovorikah. Ta čas smo zato izkoristili, da smo se dobro pripravili na sezono in na uspešno proizvodnjo v poletnih mesecih. V prvem četrtletju smo se tako fokusirali na stabilizacijo poslovanja, na kontrolo naraščajočih stroškov, kot so stroški materiala, energije, transporta in plač, ter na uspešno in pravočasno lansiranje novih proizvodov,« je povedal Marián Šefčovič, direktor Radenske Adriatic.

»Čeprav smo na Češkoslovaškem po prodaji uspešnejši kot lansko leto, v litrih zaostajamo. To velja predvsem za maloprodajo, zlasti v segmentu vode. Po naših ocenah smo padec povpraševanja pričakovali, tako da naše načrte dejansko presegamo – tako v prodaji kot v litrih,« je povedal Daniel Buryš, direktor Kofole na Češkem in Slovaškem. "Glede na naše napovedi gre gastro segmentu trenutno nekoliko bolje. Vprašanje pa je, kako bodo vladni predlogi spremembe DDV vplivali na celoten segment in koliko bo posledični stabilizacijski paket vplival na celotno pijačarsko branžo," je zaključil Buryš.
 
Kot pozitiven trend v prvem četrtletju se kaže splošno povečano zanimanje za zdrave pijače in gostinske storitve. To potrjujejo Kofoline hčerinske družbe. »UGO posluje nad našimi lastnimi pričakovanji. To je predvsem posledica večje prodaje, ki jo spodbuja nov program zvestobe, pa tudi novi, inovativni izdelki. Med najuspešnejšimi so izdelki UGO Superbowl, ki se prodajajo kot vroče žemljice," je z nasmehom povedal Marek Farník, ustanovitelj in direktor UGO.
 
LEROS, ki je lansiral nove funkcionalne čaje in razširil svojo prisotnost v segmentu zeliščne kozmetike, povečuje prodajo tako v e-trgovini kot v tradicionalnih kanalih. »Danes LEROS ne prodaja samo čajev – tako funkcionalnih kot zdravilnih z znakom najvišje kakovosti, ki so na voljo le v lekarnah – skupaj  namreč prodajamo več kot 250 različnih izdelkov, med katerimi so tudi sirupi (edini na trgu brez konzervansov) in naravna kozmetika. To je na splošno zelo zanimiv segment z višjo dodano vrednostjo,« potrjuje Martin Mateáš, direktor podjetja LEROS.
 
Na področju trajnosti je Kofola zagotovila sklenjen krog pri upravljanju materiala PET. Od pomladi polni mineralno vodo Kláštorná Kalcia v 100 % rPET plastenke, izdelane iz embalaže, zbrane prek Slovaškega depozitnega sistema. V rPET so zdaj na voljo tudi izbrani formati vode Rajec. 
 
Vrhunec v smislu krožnega gospodarstva v pijačarski branži predstavlja vstop Kofole v družbo General Plastic, a.s., s sedežem v Kolárovu na Slovaškem. Gre za družbo, ki proizvaja vroče prane PET kosmiče in PET predoblike. Njen edini lastnik je bila doslej družba GP Alliance, s.r.o., podjetnika Jána Sabola. Z majem sta Mattoni 1873 in Kofola postala njena tretjinska lastnika.
 
Gibanje prodaje skupine Kofola za april in maj kaže na nadaljevanje trenda zmanjševanja porabe (predvsem vod in sirupov). »Kljub temu se še vedno držimo našega cilja EBITDA in celo zvišujemo njegovo spodnjo mejo. Pričakujemo, da bo skupina Kofola leto končala v razponu od 1.150 do 1.250 milijonov CZK,« je zaključil Martin Pisklák.
 
VIR: Agencija Epoha