Kitajska avtomobilska industrija je na evropski trg krenila z električnimi avtomobili zelo samozavestno. Postavljala naj bi merila tako cenovno, kot s kakovostjo in tehnološko naprednostjo.

Datum objave:
7. december 2023

Avtor:
Brane Janjič / Željko Purgar

Avtor fotografij:
Željko Purgar
Kitajska avtomobilska industrija je na evropski trg krenila z električnimi avtomobili zelo samozavestno. Postavljala naj bi merila tako cenovno, kot s kakovostjo in tehnološko naprednostjo. 

Na slovenski trg je, kot prvi predstavnik novega avtomobilskega tigra, pripeljal MG. Nekdaj angleška blagovna znamka, sedaj v kitajskih rokah, se je pri nas uveljavila s cenovno sprejemljivimi avtomobili, med katerimi so električni seveda nekoliko dražji, a v primerjavi z električno konkurenco vseeno cenovno konkurenčni. Trenutno najbolj izpostavljen električni adut znamke je MG4. Tipična kombilimuzina meri ob medosni razdalji 2705 mm, v dolžino 4287 mm, v širino 1836 mm (brez stranskih ogledal) in 1504 mm v višino. Večja pogonska, visokonapetostna baterija v ponudbi je nominalne velikosti 64 kWh. Po tovarniških podatkih je za vožnjo na voljo 61,7 kWh. Med testiranjem smo izmerili, da od 100-odstotne polnosti do trenutka, ko se na potovalnem računalniku za polnost izpiše številka nič, iz baterije »izteče« približno 59 kWh električne energije.

Oblikovno všečen in energetsko učinkovit

Vsekakor velja, da je MG4 oblikovno sodobno skladen avtomobil, z všečno dinamično podobo. V vožnji navduši z lego, torej natančnim in odzivnim podvozjem ter volanom. Podvozje je v vsem kos dinamičnemu pogonskemu sklopu. Glede lege in odzivnosti avtomobila gre Kitajcem priznati, da so zmogli zadostiti tudi glede tega dokaj zahtevna evropska merila. Tudi dušenje hrupa je na spodobni ravni. Udobje v vožnji ob tem zaokrožajo zgledno izbrani materiali in končna obdelava, dobra opremljenost ter možnost sorazmerno natančne nastavitve sedežev, klimatske naprave in še marsičesa drugega. Avtomobil je opremljen s toplotno črpalko, ki v zimskih dneh ob hladnem zagonu potrebuje za odrošenje notranjosti stekel nekoliko več moči in časa. Toda naprava kljub temu deluje učinkovito in predvsem z zmerno energetsko porabo. Kljub uporabi zimskih pnevmatik je poraba avtomobila ob povratni avtocestni vožnji med Ljubljano in Mariborom z največjo dovoljeno hitrostjo in udobno ogreto notranjostjo znašala zglednih 20,1 kWh na 100 km. Na povratni poti med Ljubljano in Kočevjem pa 14,1 kWh na 100 km. V idealnih vremenskih razmerah z letnimi pnevmatikami avtomobil zagotovo porabi manj, kar bi ga uvrstilo med energetsko bolj učinkovita vozila v vožnji. Žal njegovo celostno energetsko učinkovitost zmanjšujejo relativno velike izgube ob polnjenju. Ob dveh tovrstnih meritvah smo izmerili približno 
18-odstotne izgube. Morda večjim izgubam botruje sistem zaščite baterij pred vplivom nizkih zunanjih temperatur ob polnjenju z manjšimi močmi, kar bo potrebno še potrditi z dodatnimi testiranji v idealnih vremenskih razmerah.

Pomanjkljivost: zapleten meni upravljanja

Najvišja stopnja opremljenosti luxury ponuja resnično veliko. Vendar njeno uporabnost zmanjšuje nekaj posebnosti, oziroma nedorečenosti v delovanju. Avtomobil ima predvsem zelo zapleten meni upravljanja. Tako je potrebno za izključitev delovanja avtomobila, v meniju iz osnovne postavitve osrednjega zaslona preiti v četrti podsklop, da s potrjevanjem ob izbiri ukaza, avtomobil končno preneha delovati. Načeloma se sicer delovanje izključi samodejno ob izstopu iz vozila in zaklepanju. Upravljanje avtomobila je možno poenostaviti, oziroma osebno nastaviti z izbiro ukazov na dveh univerzalnih večstopenjskih kvadratnih stikalih na volanskem obroču. S posebno nastavitvijo pa je preko njiju možno upravljati tudi prekinitev delovanja vozila.
Ob vrednotenju kakovosti delovanja številnih elementov opreme se tako celostna ocena avtomobila zaradi marsičesa zmanjša. Veliki osrednji zaslon za upravljanje delovanja avtomobila kot celote in posameznih sklopov, včasih ne reagira vedno, kot bi moral. Funkcionalno je slabša od evropskih tekmecev, tudi kakovost delovanja radarskega tempomata s samodejnim prilagajanjem hitrosti in ohranjanjem vožnje znotraj voznega pasu. Pri slednjem je sistem včasih grob in močno cukne volan ob samodejni korekciji smeri vožnje. Radarski tempomat pa ob vožnji po prehitevalnem pasu mimo tovornjaka, včasih povsem samodejno in brez razloga zmanjša hitrost. Izbrano največjo dovoljeno hitrost na avtocesti 130 km/h tako denimo samodejno zmanjša že ob rahlem spustu in blagem avtocestnem zavoju na do 115 km/h. Brezhibno pa delujeta sistema samodejnega speljevanja in zaustavljanja v mestni prometni gneči.

MG4 z ugodno ceno, a tudi nekaterimi tehničnimi nedorečenostmi

Ob avtocestni vožnji smo z uporabo zimskih pnevmatik in ob ogrevanju notranjosti s preračunavanjem predvideli doseg nekaj čez 290 km. Na regionalni cesti blizu 420 km. Vendar MG4, drugače od evropskih in ameriških tekmecev, zmanjšuje moč pogona in moč delovanja sistema ogrevanja že kmalu potem, ko polnost baterije pade pod 20 odstotkov. Pod desetimi odstotki polnosti baterije je delovanje avtomobila že močno omejeno. Do izpisa nič odstotkov polnosti baterije pa prileze po polžje in brez ogrevanja. 
Najnovejši električni avtomobili omogočajo vožnjo na polno in ohranjanje udobja praktično do konca. Ta značilnost zagotovo zmanjšuje doseg avtomobila z delovanjem brez omejitev in s tem povezano njegovo uporabno vrednost. Za MG4 proizvajalec napoveduje največjo moč polnjenja na DC polnilnicah 130 kW. Med testiranjem smo to moč pohvalno presegli (140 kW). Najvišja stopnja opremljenosti vključuje tudi možnost AC polnjenja z močjo 11 kW. Avtomobil je na izbiro opremljen tudi s posebnim sistemom ohranjanja baterije v temperaturnem območju, ki zagotavlja zaščito pred podhladitvijo (pod 10 stopinj Celzija). Sistem je do neke mere primerljiv s sistemi predpriprave za hitro polnjenje z največjimi močmi. 
V Sloveniji je trenutno MG4 z večjo baterijo (64 kWh) in z največjo stopnjo opremljenosti na voljo po akcijski ceni 37.500 evrov. Ob subvenciji Eko sklada se znesek zmanjša na 33.000 evrov, kar je že blizu, če ne celo enako, kot so ovrednotene kombilimuzine primerljive velikosti, opremljenosti in zmogljivosti. To je vsekakor velika prednost MG4, pri katerem pa je potrebno na račun cenovne dostopnosti vzeti v zakup marsikatero tehnično nedorečenost.

VIR: Naš Stik