PEUGEOT je po zaslugi inovativne tehnologije 3D-tiska in povsem novega prilagodljivega polimera na novo izumil postopek izdelave avtomobilskih dodatkov.

Na voljo so dodatki, kot na primer nosilec za očala, držalo za pijačo in nosilec za telefon/kartico, ki so bili zasnovani posebej za novega PEUGEOTA 308. Tehnologija 3D-tiska je bila povsem prvič uporabljena za avtomobilske dodatke in predstavlja nadvse obetavno inovacijo za celotno avtomobilsko industrijo.

PREHOD NA INDUSTRIJSKO INOVACIJO
Na začetku projekta so oblikovalci hoteli iz modernih materialov ustvariti inovativne dodatke, ki bi bili hitreje opazni in bolj privlačni. O izboru dodatkov so se odločili po koncu podrobne analize, v sklopu katere so želeli ugotoviti, za kakšne potrebe stranke uporabljajo odlagalna mesta v vozilu. Ker tradicionalni materiali niso ustrezali specifikacijam, je ekipa oblikovalskega studia PEUGEOT za "barve in materiale" skupaj s svojimi partnerji razvila material inovativnega videza. 3D-tisk se je izkazal za več kot očitno rešitev.

Fleksibilna in okolju prijazna tehnologija prihodnosti
3D-tisk je eden od temeljnih stebrov četrte industrijske revolucije. S to novo tehnologijo je mogoče povečati fleksibilnost, in se s tem ustrezno odzvati na potrebe vse zahtevnejšega in nepredvidljivega trga. Z njeno pomočjo se lahko proizvede najrazličnejše vrste personaliziranih predmetov in dodatkov brez dragih kalupov in orodij za izdelavo. 3D-tisk je tudi precej bolj prijazen do okolja, kar je nadvse pomembno, saj si prizadevamo za trajnostne procese izdelave, pri katerih se porabi malo virov in nastane malo odpadkov. Njegova uporaba je vse bolj razširjena in je v številnih panogah že povzročila pravo revolucijo v sistemu izdelave. Tovrstna dodajalna izdelava se dejansko uveljavlja kot alternativa klasičnim tehnikam izdelave, kot je kalupno brizganje.


Zakaj smo se odločili za 3D-tisk?
3D-tisk ponuja zelo veliko dodatnih prednosti:
  •  Svoboda pri zasnovi: manj proizvodnih omejitev in neskončno možnosti za kompleksno izdelavo delov (ker ni kalupnega brizganja). 3D-tisk odpira oblikovalcem možnosti za nova ustvarjalna področja.
  • Optimizacija struktur: manjša teža, večja trdnost, manj spojev, prožnost zaradi uporabe mreže.
  • Odzivna proizvodnja: neskončne možnosti za individualizacijo, možnost uporabe v serijski proizvodnji s krajšimi časi izdelave in brez potreb po skladiščenju po zaslugi proizvodnje "na zahtevo".
Poleg tega se ta tehnologija nenehno razvija, bodisi z vidika uporabljenih materialov, kot tudi proizvodnih metod. Proizvodni stroški pa so vse nižji.
Najbolj inovativen material
Ekipe so v zgolj nekaj mesecih skupaj razvile nov polimerni material, ki ima tri glavne prednosti:
  • Prožnost: prožen, upogljiv in vzdržljiv polimer.
  • Hitrost: proizvodni postopek je zelo kratek in individualno prilagojen.
  • Kakovostna končna obdelava: zelo natančne podrobnosti zahvaljujoč zelo drobnim molekulam.

V tem postopku se uporablja zelo prožen material, ki se imenuje termoplastični poliuretan (TPU) Ultrasint, ki je nastal kot plod sodelovanja med podjetjema HP in BASF. S tem materialom se lahko izdela vzdržljive, odporne in fleksibilne dele. To je idealen material za dele, ki ublažijo udarce pri trčenju in tudi za dele z visoko stopnjo elastičnosti in za mrežam podobne prožne strukture. Uporablja se ga za izdelavo delov z visoko kakovostnimi površinami in za zelo natančno izdelavo podrobnosti.
Uporaba materiala TPU za mehke dodatke v potniškem prostoru vozila je pomembna inovacija, za katero je skupina STELLANTIS tudi vložila patent.
 
SKRIVNOSTI REVOLUCIONARNE IZDELAVE
PEUGEOT se je odločil za uporabo tehnologije 3D-tiska HP Multi Jet Fusion (MJF). HP Multi Jet Fusion je popolnoma nova tehnologija dodajalne izdelave iz posameznih slojev praškastega materiala v posebnem ležišču. PEUGEOT je bil eden prvih, ki je to tehnologijo uporabil za izdelavo svojega izbora 3D dodatkov.
 
KAKO DELUJE DODAJALNA IZDELAVA?
Postopek se začne s prenosom digitalne datoteke CAD (računalniško podprto načrtovanje) v 3D tiskalnik, v tem primeru 3D tiskalnik HP Multi Jet Fusion. Postopek poteka tako, da prahu dodajajo vezivo s kombiniranjem:
  • vezivnega sredstva, ki spoji prah,
  • posebnega sredstva izravnavo, ki površino "zgladi".
Faza tiskanja:
  • HP Multi Jet fusion uporablja tiskalno glavo, s katero izmenično nanaša vezivno sredstvo in sredstvo za izravnavo v ležišče s polimernim prahom, ki ga nato topijo grelni elementi, da nastane trdna plast.
  • Po vsakem posameznem sloju (debeline 80μm) se na prejšnjo podlago nanese dodatna količina prahu, postopek pa se ponavlja, dokler predmet ni izdelan.
Faza naknadne obdelave:
  • Po zaključeni izdelavi, se celotno ležišče s prahom in vsebujočimi predmeti preusmeri do postaje za naknadno obdelavo, kjer se večino preostalega prahu odstrani s podtlačnim izsesavanjem.
  • S predmetov se nato odstrani ostanke prahu s peskanjem, nato pa potujejo do končne postaje, kjer se nanje nanese barvo za lepši končni videz.

3D-TISK JE ZA ZNAMKO PEUGEOT PRIHODNOST
 
3D-tisk je v avtomobilski industriji še vedno v povojih. Tovrstno tehnologijo nameravajo razvijati tudi v serijski proizvodnji torej ne zgolj za izbor dodatne opreme, temveč tudi na bolj tehnično zahtevnih delih prihodnjih modelov PEUGEOT. Prednosti te tehnologije ponujajo neskončne možnosti.

PR in foto: Peugeot