splet okoliščin, ki vključuje nespoštljiv in izključevalen odnos Javnega zavoda GO! 2025 do Kulturnega doma Nova Gorica, osrednje goriške glasbene institucije s 44-letno tradicijo, je pripeljal do odločitve, da medije in širšo javnost končno seznanimo z nesprejemljivim odnosom do naše ustanove in netransparentnim ravnanjem pri dodeljevanju sredstev projektom v okviru Evropske prestolnice kulture 2025.
Spoštovani predstavniki sedme sile,
splet okoliščin, ki vključuje nespoštljiv in izključevalen odnos Javnega zavoda GO! 2025 do Kulturnega doma Nova Gorica, osrednje goriške glasbene institucije s 44-letno tradicijo, je pripeljal do odločitve, da medije in širšo javnost končno seznanimo z nesprejemljivim odnosom do naše ustanove in netransparentnim ravnanjem pri dodeljevanju sredstev projektom v okviru Evropske prestolnice kulture 2025.
Natančneje se s pričujočim sporočilom osredotočamo na sporno in nekorektno obnašanje vodilnih v zavodu GO! 2025 ter posledično na nefinanciranje in izključitev našega dolgoletnega projekta Mednarodnega srečanja saksofonistov SAXGO iz programa prihajajoče Evropske prestolnice kulture. Srečanje, ki že 27 let poleg festivala z najdaljšo tradicijo v mestu ponuja tudi poletno šolo z delavnicami klasičnega in jazz saksofona ter mojstrske tečaje saksofona, bo prav v naslednjem letu, ko bo Nova Gorica s pridruženo Gorico »v soju žarometov«, vključevalo tudi jubilejno 10. edicijo Mednarodnega tekmovanja klasičnega saksofona v Sloveniji. Nerazumljivo in žalostno je, da si slednje po presoji vodstva javnega zavoda v prihodnjem letu ne zasluži finančne podpore. Oblikovanje jubilejne edicije tekmovanja nastaja že dve leti. Pod krmilom umetniškega vodje tekmovanja prof. mag. Matjaža Drevenška, rednega profesorja za saksofon na Akademiji za glasbo UL in prorektorja Univerze v Ljubljani za umetnost, bi Nova Gorica vnovič gostila mednarodno priznana in odmevna imena iz sveta saksofonizma. Zaradi nepriznavanja pomena tega mednarodnega tekmovanja s strani vodstva Javnega zavoda GO! 2025 pa mu ravno v letu EPK grozi alternativna izvedba v Ljubljani. To nedvomno pomeni nepopravljivo škodo ne samo za Kulturni dom Nova Gorica, temveč tudi za mesto, ki se je s tem priznanim in mednarodno uveljavljenim dogodkom uvrstilo med deset najpomembnejših in najprestižnejših mednarodnih tekmovanj v svetu klasičnega saksofona.
Kljub dejstvu, da je bil ta projekt, ki ima tudi pomembne mednarodne reference, načrtovalcem prijave Nove Gorice za Evropsko prestolnico kulture 2025 predlagan že oktobra 2018 in tudi kasneje, v času oblikovanja vsebin prijavne knjige (t. i. bid booka), zanj ni bilo posluha. Z izjemo lanskoletnega sofinanciranja festivala SAXGO23 s strani Javnega zavoda GO! 2025 v vrednosti 10.000 EUR nam je bila v nadaljevanju vsakršna finančna podpora odrečena, za organizacijo tako prihajajoče edicije festivala kot tudi mednarodnega tekmovanja. Kljub obljubam umetniškega direktorja Stojana Pelka, da bo v letu 2024 projekt financiran znotraj t. i. GONG iniciative, se to ni zgodilo. Z nastopom direktorice Mije Lorbek je kazalo, da bo projekt SAXGO s tekmovanjem na čelu vendarle financiran in vključen v program EPK, kar nas je navdalo z upanjem. Kulturni dom Nova Gorica bi bil tako vsaj s tem odmevnim projektom vključen v glasbeni program EPK. Naj ponovno izpostavimo, da kot osrednja glasbena institucija na Goriškem, ki se lahko pohvali s 44-letno neprekinjeno dejavnostjo na glasbenem področju, sploh nismo vključeni v glasbeni program GO! 2025. Na sestankih je direktorica zavoda izkazala naklonjenost projektu in mu obljubila finančno podporo, a tudi te obljube so izzvenele v prazno. Po večkratnih neuspešnih opozarjanjih na pomen vključevanja tega mednarodnega projekta v program EPK in dveh neuspelih oziroma prestavljenih sestankih direktorice zavoda Mije Lorbek s profesorjem Matjažem Drevenškom in tedanjo direktorico Kulturnega doma Nova Gorica Pavlo Jarc je slednja poskusila še v tretje in se v juniju dogovorila za nov sestanek z Mijo Lorbek. Sestanek, na katerega se je profesor Drevenšek pripeljal iz Zagreba, se je odvil na upravi novogoriškega kulturnega doma, a ponovno brez direktorice zavoda GO! 2025. Brez predhodnega obvestila o njeni zasedenosti se ga je udeležil Matjaž Manček, vodja mednarodnih dejavnosti pri GO! 2025, ki ni imel nikakršnega mandata o odločanju v zvezi z našim projektom. Posredoval nam je zgolj jasno stališče vodstva GO! 2025 do našega projekta, ki naj bi sicer bilo zainteresirano za sodelovanje, a brez finančne podpore. Že na samem sestanku in takoj po njem je bilo vodstvu sporočeno naše ogorčenje nad tovrstnim obnašanjem in razočaranje nad odločitvijo, a zgodilo se ni nič. Vse do danes smo naivno in zaman čakali na kakršnokoli spremembo v odnosu in stališču do upravičenosti financiranja, do česar pa žal ni prišlo.
Ob vsem tem je najbolj sporna in žaljiva utemeljitev vodstva zavoda, ki se je ves čas sklicevalo na dejstvo, da »projekta ne more sofinancirati, saj da le-ta ni del prijavne knjige«. Večkrat navedeno utemeljitev smo sicer z grenkobo, žalostjo in razočaranjem sprejeli, sodu pa je izbila dno izjava o »sodelovanju brez financiranja«, odsotnost strokovnih argumentov in dejstvo, da je umetniško vodstvo že v letu 2024 odobrilo finančna sredstva kar nekaj projektom, ki niso del prijavne knjige.
Spoštovani predstavniki medijev, naše razočaranje nad omenjenim postopanjem ter dogajanjem okrog oblikovanja in vodenja projekta prihajajoče prestolnice kulture GO! 2025 lahko na vašo željo podkrepimo z dokazi. Ne želimo namreč, da bi povedano interpretirali kot stokanje in pritoževanje, saj je zadeva neprimerno bolj resna od tega.
Na razpolago za morebitne dodatne informacije vas lepo pozdravljamo iz Nove Gorice, prihajajoče Evropske prestolnice kulture 2025.
Pavla Jarc, v. d. direktorja Kulturnega doma Nova Gorica | prof. mag. Matjaž Drevenšek, prorektor UL za umetnost
VIR: KDNG