Emisije CO₂ iz novih avtomobilov in kombijev so se leta 2023 še naprej zmanjševale, k čemur je največ prispevalo naraščanje registracij brezemisijskih vozil.

Datum objave:
13. junij 2024

Avtor:
Polona Bahun

Avtor fotografij:
Freepik

Emisije CO₂ iz novih avtomobilov in kombijev so se leta 2023 še naprej zmanjševale, k čemur je največ prispevalo naraščanje registracij brezemisijskih vozil.

Po začasnih podatkih Evropske agencije za okolje, so se povprečne emisije CO2 novih avtomobilov, registriranih v Evropi, leta 2023 še naprej zmanjševale in so bile za 1,4 odstotka pod ravnmi iz leta 2022 oziroma 28 odstotkov pod ravnmi iz leta 2019. Tudi pri dostavnih vozilih se je trend upadanja nadaljeval, saj so povprečne emisije leta 2023 padle na 11 odstotkov pod ravni iz leta 2019. 
Ti trendi so posledica porasta registracij baterijskih električnih vozil, ki so dosegla 15,5-odstotni tržni delež pri avtomobilih in osemodstotni tržni delež pri kombijih.

Leta 2023 je bilo v EU, na Islandiji in Norveškem registriranih 10,7 milijona novih osebnih avtomobilov. Začasni podatki kažejo, da so njihove povprečne emisije CO2 med laboratorijskim testiranjem znašale 106,6 g CO2/km, kar je 1,4 odstotka (1,5 g/km) pod povprečnimi emisijami leta 2022 in 28 odstotkov pod ravnmi iz leta 2019.
Glavni razlog za to zmanjšanje je bila nadaljnja rast števila registriranih popolnoma električnih avtomobilov, katerih delež je dosegel 15,5 odstotka, leta 2022 pa je ta znašal 13,5 odstotka.
Povprečna masa novih avtomobilov narašča in je bila leta 2023 za devet odstotkov višja kot leta 2019, kar je posledica naraščajočega tržnega deleža baterijskih električnih vozil ter električnih in klasičnih SUV vozil.

Povprečne emisije CO2 1,2 milijona novih kombijev, registriranih v EU, na Islandiji in Norveškem leta 2023, so znašale 180,8 g CO2/km, kar je 1,6 odstotka (3 g/km) pod ravnmi iz leta 2022 in skupaj 11-odstotno zmanjšanje od leta 2019. Stabilen napredek je bil dosežen pri elektrifikaciji dostavnih vozil, pri čemer se je tržni delež popolnoma električnih dostavnih vozil povečal na osem odstotkov medtem, ko je leta 2022 znašal šest odstotkov. 

Evropska komisija bo vse proizvajalce avtomobilov in dostavnih vozil obvestila o teh začasnih izračunih in osnovnih podatkih. V skladu z evropsko zakonodajo bodo proizvajalci imeli tri mesece časa, da pregledajo začasne podatke in sporočijo morebitne dejanske napake, da se lahko objavijo končni podatki.
Čeprav je bil v zadnjih štirih letih dosežen znaten napredek, je za proizvajalce ključnega pomena, da še naprej pospešujejo zmanjševanje emisij iz teh vozil, da bi dosegli prihodnje cilje, določene v revidiranih standardih emisij CO2 za avtomobile in kombije, glede na cilj EU glede podnebne nevtralnosti do leta 2050.

VIR: Naš Stik