Na Elektru Gorenjska so izdali poročilo o kakovosti oskrbe z električno energijo za leto 2022. Nenačrtovanih dolgotrajnih prekinitev je bilo lani v primerjavi z letom 2021 za 47 odstotkov manj.

Datum objave:
17. april 2023

Avtor:
Mare Bačnar

Avtor fotografij:
arhiv Elektro Gorenjska
Na Elektru Gorenjska so izdali poročilo o kakovosti oskrbe z električno energijo za leto 2022. Nenačrtovanih dolgotrajnih prekinitev je bilo lani v primerjavi z letom 2021 za 47 odstotkov manj.

Tudi načrtovanih dolgotrajnih prekinitev so na Elektru Gorenjska imeli v lanskem letu za 12 odstotkov manj kot v letu 2021.
Leto 2022 je bilo leto stabilnega vremena, brez močnejših viharjev in snežnih metežev, kar se odraža na številu nenačrtovanih dolgotrajnih prekinitvah. Teh je bilo v primerjavi z letom 2021 za 47 odstotkov manj. Prav tako je bilo leto 2022 zaznamovano z izpadom dela omrežnine, kar se je odrazilo na manjšem številu investicijskih vlaganj v omrežje. Posledično je bilo načrtovanih dolgotrajnih prekinitev za 12 odstotkov manj kot v letu 2021. Distribucijska podjetja so enkrat letno dolžna izdelati krovno poročilo, ki vsebuje letne podatke o neprekinjenosti napajanja, komercialni kakovosti in o kakovosti napetosti. S tem namenom na Elektro Gorenjska v Službi za obratovanje, skupaj z Službo za uporabnike omrežja pripravijo letno poročilo. 

Neprekinjenost napajanja se spremlja s parametri na podlagi števila in trajanja prekinitev ter s količinami nedobavljene energije zaradi prekinitev napajanja za celoten sistem in za vsa prevzemno-predajna mesta. Komercialna kakovost označuje vidike kakovosti storitev, ki izhajajo iz odnosov med distribucijskim operaterjem in uporabniki sistema. Kakovost napetosti zajema tehnične karakteristike napetosti na prevzemno-predajnem mestu uporabnika sistema, ki so predpisane v tehničnem standardu SIST EN 50160. Stalno spremljanje in periodično preverjanje stanja kakovosti napetosti poteka na zbiralkah VN/SN RTP, na meji med prenosnim in distribucijskim sistemom. Pri večini kazalnikov komercialne kakovosti za leto 2022 ugotavljajo, da so dosežene povprečne vrednosti kazalnikov bistveno boljše od mejnih vrednosti minimalnih standardov kakovosti. Iz doseženih rezultatov je razvidno, da so bili parametri komercialne kakovosti za leto 2022 v okviru želenih meja, kar potrjuje dobro opravljanje dela vseh zaposlenih v Elektru Gorenjska. Kakovost napetosti Razmere na področju kakovosti napetosti se v letu 2022 v primerjavi s preteklim letom niso bistveno spremenile. Mejne vrednosti prametrov, ki jih določa standard SIST EN 50160 so bile v veliki meri skladne z zahtevami. Zaradi vpliva kovinskopredelovalne industrije je na področju RTP Jesenice prisoten fliker, ki se prenaša tudi na področje RTP Kranjska gora. Omenjen pojav na delovanje naprav po sami definiciji nima vpliva. Njegov učinek, ki je subjektivnega značaja se izraža kot sprememba svetilnosti klasičnih sijalk.

Na Elektru Gorenjska so ob izidu poročila izrazili tudi pohvalo in zahvalo vsem zaposlenim, ki se trudijo, da je kakovost oskrbe z električno energijo iz dneva v dan boljša. Trend vrednosti vseh kazalnikov neprekinjenosti napajanja na nivoju podjetja Elektro Gorenjska ostaja na podobnem nivoju, oziroma je opazen padajoči trend glede na pretekla leta. Razlogi za dobre in izboljšane vrednosti kazalnikov so predvsem posledica stalnega vlaganja ter posodabljanja elektroenergetskega omrežja na vseh napetostnih nivojih ter kvalitetno izvajanje vzdrževalnih del.

VIR: Naš Stik