Kakšne spremembe se obetajo na tekmovanju letošnjega SOF-a? Kako SOF sledi duhu časa? Kako bodo pritegnili mlade kreativce? O tem so spregovorili na predstavitvenem dogodku 33. SOF-a.

Kakšne spremembe se obetajo na tekmovanju letošnjega SOF-a? Kako SOF sledi duhu časa? Kako bodo pritegnili mlade kreativce? O tem so spregovorili na predstavitvenem dogodku 33. SOF-a.


Kaja Kovič novinarka Marketing Magazina

Mojca Briščik, izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice, Uroš Goričan predsednik Sveta tekmovalnega programa SOF (STP SOF) in kreativni direktor na Dobrih zgodbah, Tanja Mezga, podpredsednica  STP SOF in vodja naročnikov v studiu Monoform, ter Boštjan Napotnik, predsednik žirije 33. SOF in kreativni direktor v agenciji Futura DDB, so na današnjem virtualnem dogodku predstavili vse pomembne novosti 33. SOF-a.

V letošnji žiriji se bodo predsedniku Boštjanu Napotniku pridružili še Ivor Bogonič (Yootree), Gal Erbežnik (AV studio), Eva Gradišnik (SHIFT), Jure Korenč (Agencija 101), Sara Mekinc (Bold group), Jan Omahen (Luna \TBWA), Katja Petrin Dornik (Herman & partnerji), Goran Radinovič (Artimija), Petja Selan (Publicis Groupe Slovenia) in Jure Tovrljan (Pristop), barve pridruženih članic pa bodo tokrat zastopale Tina Kumelj (Merkur trgovina), Anita Bogataj Melihen (Medis) in Nina Usnik (Telemach Slovenija). 

SPREMEMBE TEKMOVALNIH SEKCIJ, SKUPIN IN KATEGORIJ

Dela, ki so bila ustvarjena med 11. aprilom 2023 in 10. aprilom 2024, lahko agencije in naročniki prijavijo od danes naprej, je uvodoma povedal Uroš Goričan in v nadaljevanju navedel spremembe v tekmovalnem programu.  V skupini digitalno so dodali novo kategorijo, in sicer kreativna raba umetne inteligence, ki sledi duhu časa. Poleg tega so po nekaj letih obudili skupino oznamčene vsebine. »Zaznali smo veliko zanimivih del, zato smo se skupaj odločili, da si zaslužijo nastop v lastni skupini. Gre torej za vsebine, ustvarjene za blagovne znamko, ki jih postavijo na lastne ali tuje medijske kanale, torej brez zakupa oglaševalskega prostora,« je razložil Goričan.

Znotraj skupine upravljanje blagovnih znamk so vzpostavili novo kategorijo, in sicer upravljanje znamke delodajalca. »Znamčenje delodajalca  pridobiva čedalje večji pomen. Vedno več naročnikov zdaj informacije, ki so bile v preteklosti namenjene interni javnosti, sporoča tudi eksterni,« pojasnjuje Goričan.

Največja novost tekmovalnega dela je osvežena sekcija odgovorno komuniciranje. »Gre za segment ESG, ki je vse močnejši in pomembnejši. Trajnostne zaveze je sprejela tudi SOZ, zato želi spodbujati tako agencije kot tudi naročnike, da posvečajo tej tematiki dovolj pozornosti.«

Dela v tej sekciji lahko tekmujejo v dveh skupinah: dobro za družbo in dobro za okolje. V prvo skupino dobro za družbo sodijo dela, ki komunicirajo družbene odgovorne projekte (nekdanja skupina družbeno dobro), na primer spodbujanje samopregledovanja, problemtiziranje odvisnosti in poudarjanje možnosti psihološke pomoči. V drugo skupino, dobro za okolje, pa sodijo dela, ki opozarjajo na okoljsko problematiko (energija, voda, skrb za naravne vire).

SOF KOT DRŽAVNO PRVENSTVO

Na področju samega sistema nagrad ni večjih sprememb, razen to, da lahko za znamko leta tekmuje znamka, ki ima dve nagradi, pogoj za osvojitev naziva agencije leta pa je, da ima agencija prijavljeni vsaj dve različni deli.

Boštjan Napotnik je na dogodku povedal: »Z največjim veseljem prevzemam vlogo predsednika žirije. SOF je po mojem mnenju nekakšno državno prvenstvo, saj prijavljeni tekmujejo v istem okolju pod istimi pogoji z istimi naročniki, zato je vedno tesno in zanimivo. Na SOF-u ne ocenjujemo le kreativnosti, pomembni sta dimenziji časa in prostora! Pri žiriranju bomo pazili na dejavnike, kot so relevantnost znamke, dejavnosti ter kategorije časa in prostora.«

OGLAŠEVALSKA INDUSTRIJA POTREBUJE VEČ MLADIH!

V sklopu SOF-a bo tudi tokrat potekalo tekmovanje mladi kreativci, ki je namenjeno mlajšim od 30 let. Vlogo predsednice bo zopet prevzela Medeja Kraševec Žnidarec (Luna \TBWA), pri ocenjevanju dela pa se ji bodo pridružili samostojni kreativni direktor Aleš Kočevar, Gregor Žakelj (VBG), Mark Mavretić (Sythesia) in Katja Sabadin (Heineken).

Mojca Briščik je poudarila: »Poslanstvo tekmovanja mladi kreativci je privabljanje mladih v našo industrijo. Predstavitev del bo tokrat potekala v angleškem jeziku, saj želimo zmagovalni par, ki ga tudi letos za nagrado pošiljamo na tekmovanje Cannes Young Lions, pripraviti na mednarodno okolje. Prijave na tekmovanje se odprejo danes, zaprejo pa se 7. marca.«

Naj spomnimo,  da bo 33. SOF ponovno v Avditoriju Portorož, in sicer v četrtek in petek, 6. in 7. junija.

VIR: MM