Ford je v Slovenijo pripeljal dolgo pričakovani družinski model, električni Explorer, ki obljublja 600 kilometrov z enim polnjenem. Ima tudi bogato serijsko opremo in razumno ceno.
Ford je v Slovenijo pripeljal dolgo pričakovani družinski model, električni Explorer, ki obljublja 600 kilometrov z enim polnjenem. Ima tudi bogato serijsko opremo in razumno ceno.
Pred dnevi je Ford Evropa v Sloveniji predstavljala novi Ford Explorer, ki bo v kratkem zapeljal tudi na slovenske ceste. V uredništvu Žurnala, so ga imeli priložnost zapeljati v okviru slovenske predstavitve za medije.
Avtor: Andrej Leban, Žunal24.si
Ford ostaja zvest načrtu, da bo do konca tega desetletja prešel na baterijski pogon pri skoraj vseh modelih, ki jih ponuja Evropejcem. Zaradi razmer na trgu je sicer načrte nekoliko prilagodil in tudi na enega njegovih najmočnejših adutov explorerja smo morali v serijski podobi počakati dlje, kot so napovedovali ob njegovi premieri pred več kot enim letom. Držali pa so obljubo glede cene. Zdaj je tukaj, v Sloveniji, z zelo pomembno nalogo, ki morda celo presega tisto, kar so trenutno pripravljeni povedati pri modrem ovalu.
Zdaj pa govorimo o povsem drugačnem novem Explorerju, ki je namenjen samo evropskim kupcem. Razvili so ga namreč evropski Fordovi inženirji in tudi izdelovali ga bodo izključno v posodobljeni tovarni v Kölnu, kjer je bil do današnjih dni sedež evropskega Forda. Američani so se pred dnevi namreč odločili in bodo v bodoče vse poslovne operacije tudi za Staro celino vodili iz njihove matične dežele. A pustimo to.
Vstop v razred z vse bolj pestro konkurenco
Novi ford explorer je baterijski družinski kompaktni avto. Pri manj kot 4,5 metra dolžine želi že v serijski opremi ponuditi veliko vsebine in dokazati, da je lahko električni avto uporaben ne le za vsak dan, temveč tudi za daljše poti. Preden so ga poslali v prodajo, so namreč z njim že obkrožili svet in s tem skušali namigniti ne le na njegovo trdoživost, temveč tudi na neutemeljene strahove glede dometa in polnjenja.
predstavitev Ford Explorer | Avtor: Saša Despot
Glavni poudarki:
- Družinski električni petsedežnik dolžine manj kot 4,5 metra.
- Atraktiven izgled, bogata serijska oprema.
- Zanimive lastnosti, kot je premični zaslon ali velika sredinska shramba.
- Tri možnosti pri pogonu, najdaljši doseg prek 600 km.
- Zelo hitro polnjenje, baterija zanesljivega tipa LFP.
- Cena s subvencijo za RWD long range dobrih 40 tisoč evrov
Za začetek le ‘long range’, a s hitrim polnjenjem
Pri Fordu so želeli vse zmogljivosti explorerja ohraniti na kupcu kar najbolj poenostavljen način. Lahko izbira med tremi vrstami pogona, s tem da bo moral na ‘standardnega’ in najcenejšega z 52 kWh baterijo in 125 kW (170 KM) moči še počakati do naslednjega leta.
Takoj od začetka bo na voljo explorer z večjo 77 kWh baterijo, pri tem pa bo različica z zadnjim pogonom razvila 210 kW (286 KM), tista s 4×4 pogonom pa 250 kW (340 KM). Na baterijo so pri Fordu še posebej ponosni, deloma je tudi krivec za zamudo prihoda avta na trg. V času razvoja avta je namreč varnejša tehnologija LFP (litij-železo-fosfat) baterij naredila tako velik napredek glede zmogljivosti, da so se pri Fordu odločili odpovedati prvotno mišljeni NMC (nikelj-mangan-kobalt) tehnologiji. Uradne številke pravijo, da zmore explorer z enim polnjenjem v različici RWD peljati celo več kot 600 kilometrov daleč po WLTP ciklu, kar je skoraj razdalja med Lendavo in Koprom ter nazaj. Pri AWD različici obljublja do 566 kilometrov.
Hitrost polnjena
Od različice je odvisna največja polnilna moč. Pri AWD se baterija od 10 do 80 odstotkov v idealnih razmerah pri 180 kW napolni že po 26 minutah oziroma najhitreje med konkurenti, tako Ford. Pri RWD različici je največja polnilna moč nekoliko nižja, a v času to pomeni le dve minuti zaostanka za enake vrednosti.
Bogato založena standardna oprema
Pri opremi ima kupec na voljo standardno opremo, ki je želo bogato založena (med drugim inteligentni tempomat, opozorilo na mrtve kote, 14,6-palčni zaslon s SYNC4, 19-palčna platišča, masaža voznikovega sedeža, ogrevan tudi volan …). Oprema premium za 2.700 evrov doda matrične žaromete, 20-palčna platišča, sedežne prevleke iz umetnega usnja, boljše ozvočenje …
Med doplačili je en paket asistenčnih sistemov ter šest posameznih opcij, med drugim vlečna kljuka in toplotna črpalka, za katero je treba ne glede na vrsto oprem vedno doplačati.
Ford explorer je v izvedbi z večjo baterijo slovenskim kupcem na voljo po izklicni ceni od 48.400 evrov, ki pa ne vključuje dobrih treh tisočakov popusta v primeru odločitve za Fordovo financiranje. Če upoštevate še subvencijo Eko sklada v višini 4.500 evrov, potem je ford explorer na voljo že za 40.754 evrov. Še 500 evrov pri uvozniku primaknejo za vse tiste, ki bodo avto naročili do konca avgusta. Ko bo na voljo manjša baterija, bo avto zelo verjetno dostopen za manj kot 40 tisoč evrov.
Letos naj bi na naše ceste zapeljalo 80 explorerjev, prihodnje leto jih bo našo deželo na novo odkrivalo predvidoma okoli 150.
VIR: Ford