Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je zmagala na dirki 6 ur São Paula in po dramatičnem dnevu na dirkališču Interlagos pridobila pomembne točke v boju za naslov prvaka na vzdržljivostnem prvenstvu FIA World Endurance Championship (WEC) 2024.
Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je zmagala na dirki 6 ur São Paula in po dramatičnem dnevu na dirkališču Interlagos pridobila pomembne točke v boju za naslov prvaka na vzdržljivostnem prvenstvu FIA World Endurance Championship (WEC) 2024.
Na prizorišču Toyotine prve zmage z vozilom na hibridni pogon na WEC leta 2012 so svetovni prvaki Sébastien Buemi, Brendon Hartley in Rjo Hirakava v dirkalniku št. 8 GR010 HYBRID pred razvnetim brazilskim občinstvom (73.205 obiskovalcev) dosegli svojo prvo zmago v sezoni.
Mike Conway, Kamui Kobajaši in Nyck de Vries v dirkalniku št. 7 GR010 HYBRID, ki je osvojil prvo startno mesto, so bili na dobri poti do zmage, dokler niso zaradi dolgega postanka v boksu zaradi tehničnih težav zaostali. Kljub temu so z osupljivo borbo dosegli četrto mesto in 12 dragocenih točk svetovnega prvenstva.
S težko prisluženo drugo letošnjo zmago, ki jo je ekipa TOYOTA GAZOO Racing dosegla z brezhibno vožnjo, dobrim ekipnim delom in odlično strategijo uporabe pnevmatik, so osvojili maksimalno število točk in tri dirke pred koncem sezone v konstruktorski razvrstitvi zaostanek za vodilnim Porschejem zmanjšali na vsega štiri točke.
Prvič po Bahrajnu novembra lani so prvo vrsto na startu zasedale samo Toyotine ekipe. Mike je brez težav pobegnil in si začel nabirati prednost pred zasledovalci. Brendon je po tem, ko je v prvi zavoj pripeljal preveč po zunanji strani, zavzel drugo mesto.
Mike je pri visokih temperaturah abrazivne steze dirkališča Interlagos pazil na obrabo srednje trdih pnevmatik in se varno prebijal mimo drugih dirkalnikov. V uvodni uri si je nabral 11 sekund prednosti pred Brendonom, ki je uspešno držal stik s Porschejem s št. 5.
Dirkalnik št. 7 je tudi po 90 minutah ohranjal svoj položaj, takrat pa je sledil prvi udarec, ko je Mikova prednost izpuhtela zaradi kazenske vožnje skozi boks, ki jo je prejel zaradi neupoštevanja rumene zastave. Konkretnejša težava se je pojavila na začetku tretje ure, ko je bilo treba popraviti nadzorno enoto in je Nyck nadaljeval šele na 18. mestu.
Mike Conway, Kamui Kobajaši in Nyck de Vries v dirkalniku št. 7 GR010 HYBRID, ki je osvojil prvo startno mesto, so bili na dobri poti do zmage, dokler niso zaradi dolgega postanka v boksu zaradi tehničnih težav zaostali. Kljub temu so z osupljivo borbo dosegli četrto mesto in 12 dragocenih točk svetovnega prvenstva.
S težko prisluženo drugo letošnjo zmago, ki jo je ekipa TOYOTA GAZOO Racing dosegla z brezhibno vožnjo, dobrim ekipnim delom in odlično strategijo uporabe pnevmatik, so osvojili maksimalno število točk in tri dirke pred koncem sezone v konstruktorski razvrstitvi zaostanek za vodilnim Porschejem zmanjšali na vsega štiri točke.
Prvič po Bahrajnu novembra lani so prvo vrsto na startu zasedale samo Toyotine ekipe. Mike je brez težav pobegnil in si začel nabirati prednost pred zasledovalci. Brendon je po tem, ko je v prvi zavoj pripeljal preveč po zunanji strani, zavzel drugo mesto.
Mike je pri visokih temperaturah abrazivne steze dirkališča Interlagos pazil na obrabo srednje trdih pnevmatik in se varno prebijal mimo drugih dirkalnikov. V uvodni uri si je nabral 11 sekund prednosti pred Brendonom, ki je uspešno držal stik s Porschejem s št. 5.
Dirkalnik št. 7 je tudi po 90 minutah ohranjal svoj položaj, takrat pa je sledil prvi udarec, ko je Mikova prednost izpuhtela zaradi kazenske vožnje skozi boks, ki jo je prejel zaradi neupoštevanja rumene zastave. Konkretnejša težava se je pojavila na začetku tretje ure, ko je bilo treba popraviti nadzorno enoto in je Nyck nadaljeval šele na 18. mestu.
Takrat je dirkalnik št. 8 že prevzel Rjo, da bi se podal v boj za ekipno zmago, in se kmalu prebil v ospredje. Do polovice dirke je svojo prednost povečal na 30 sekund, ko je zapeljal v bokse, da bi pnevmatike zamenjal z novimi Michelinovimi. Ker je želel ohraniti temperaturo pnevmatik in imeti nadzor nad obrabo, je menjavo opravil le na desni strani.
Rjo je na svojem debiju na dirkališču Interlagos pokazal hitro vožnjo in si pred zadnjima dvema urama priboril več kot 40 sekund prednosti, nato pa mesto za volanom prepustil Sébastienu. Nyck je z borbeno vožnjo poskrbel, da je bil dirkalnik št. 7 zopet v igri za točke, zadnji dve uri dirke pa je volan prevzel Kamui.
Sébastien je na čelu ohranjal konstantno hitrost dirkalnika št. 8, uro pred koncem opravil zadnji postanek za gorivo in nadaljeval vožnjo z veliko prednostjo. To prednost je ohranil vse do rdeče zastave in končal 1 min 8,811 sekunde pred dirkalnikom Porsche št. 6.
Dirkalnik št. 7 se je odločno boril vse do cilja, Kamui pa je v zadnjih krogih lovil dirkalnik Ferrari št. 51 in se v zadnjih petih minutah z izjemnim prehitevanjem prebil na četrto mesto.
Po uspešnem postanku v Južni Ameriki se ekipa, ki si želi ohraniti naslov svetovnega prvaka, podaja v Severno Ameriko na naslednjo dirko – Lone Star Le Mans, ki bo potekala 1. septembra na dirkališču Circuit of the Americas v Austinu v Teksasu.
Akio Tojoda (ustanovitelj ekipe):
»Čestitke Sébu, Brendonu, Rjuju in vsem v dirkalniku št. 8 za zmago!
Vse je motiviralo razočaranje v Le Mansu, vaš prispevek pa je bil obliž na rano ne le ekipe WEC, temveč tudi vseh pri TOYOTA GAZOO Racing. Najlepša hvala!
Vsi v dirkalniku št. 7 morda še niso preboleli frustracij. Vendar je bilo fantastično, kako so se uspeli zavihteti na četrto mesto, čeprav so vmes padli na 17. Predvsem Kamuijevo prehitevanje na koncu je bilo res izjemno! Odločnost, ki jo kaže kot voznik, čut za odgovornost, ki ga ima kot vodja ekipe, edinstven talent zabavljača in izjemna lastnost, da vedno poskrbi za presenečenje! Sem velik oboževalec Kamuija Kobajašija in dirkalnika št. 7. Morda zato, ker so mi nekoliko podobni ...
Pravzaprav je Morizo zaradi rezultata v Braziliji še bolj zadovoljen kot običajno. Ne le zaradi razočaranja v Le Mansu, temveč tudi iz drugih razlogov. Prvi je, da se je vrnil Mike. Res mi je bilo žal, da je izpustil Le Mans, vendar sem zelo vesel, da se je vrnil v enem kosu. Slišal sem, da še ni povsem zdrav, vendar upam, da bo hitro okreval, in se veselim, da ga bom spremljal na naslednji dirki.
Po drugi strani pa je za nekaj razočaranja poskrbelo to, da zaradi Mikove vrnitve José ni imel priložnosti, da bi v dirkalniku št. 7 dirkal v Južni Ameriki, na svoji matični celini. To je bila prva dirka WEC v Južni Ameriki po desetih letih in mislim, da bi si José tudi sam zelo želel sesti za volan dirkalnika št. 7. José se je res potrudil, da je obiskal svoje prijatelje v ekipi TOYOTA GAZOO Racing, spodbujal pa je tudi lokalne brazilske navijače. Izjemno sem hvaležen, da je José del naše družine.
Enako velja za Ryana, ki je kot inženir dirkalnika št. 8 stal na zmagovalnem odru skupaj z vozniki. Čestitke za tvoje prve stopničke! Po Le Mansu je brez počitka pripotoval na Japonsko in bil naš inženir tudi na dirki Super Formula. Njegova prisotnost je ekipo WEC in mene še bolj zbližala. Vem, da mu je težko potovati na Japonsko in nazaj, vendar ga prosim, da nas podpre tudi v prihodnje.
Nenazadnje je bilo v Braziliji, kjer so se prijatelji Toyote zbrali ob dirkališču prvič po desetih letih, navijačev res veliko. Južna Amerika je precej oddaljena od Japonske, zato jo težko obiščem, vendar pogosto čutim toplino prijateljev v Južni Ameriki, ki me namesto Akio kličejo Morizo. Tokrat je bila podpora teh prijateljev nedvomno ključni dejavnik za zmago dirkalnika št. 8 in izjemno zasledovanje vodilnih, ki ga je pokazal dirkalnik št. 7. Najlepša hvala za vaše navdušenje in podporo, brazilski prijatelji!
Čeprav je bila sama dirka nekoliko oddaljena, sem se počutil, kot da se borim tik ob ekipi. Kamui je zgradil to ekipo in rad bi se še naprej boril ob njej za naslov prvaka.«
Kamui Kobajaši (vodja ekipe in voznik, dirkalnik št. 7):
»Kar se ekipe tiče, je bil to zagotovo naš teden. V kvalifikacijah smo imeli dober tempo, na dirki pa sta se oba dirkalnika odlično odrezala in zelo dobro smo obvladovali obrabo pnevmatik. Čestitke dirkalniku št. 8 za zmago; odpeljali so odlično dirko. Potencial za zmago je imel tudi dirkalnik št. 7, a smo žal imeli težavo, ki nas je stala časa v boksih. Od takrat naprej smo bili v težkem položaju, vendar smo se po najboljših močeh trudili, da bi se vrnili, in četrto mesto je bilo najboljše, kar smo lahko realno dosegli. Hvala ekipi za trdo delo. Analizirali bomo, kaj se je zgodilo z našim dirkalnikom, in se na naslednjih dirkah vrnili še močnejši.«
Mike Conway (voznik, dirkalnik št. 7):
»Ves dan smo imeli res dobro pripravljen dirkalnik. Naredil sem napako pri rumeni zastavi, saj sem nekoliko prekoračil hitrost, vendar nam je vseeno uspelo ponovno zasesti vodilni položaj. Obraba pnevmatik je bila takrat res v redu in mislili smo, da nam gre dobro. Toda ob koncu moje vožnje se je pojavila težava. Ekipa jo je skušala odpraviti, a smo izgubili čas, zato smo zdrsnili na rep. Kamui in Nyck sta dobro odpeljala in nas vrnila na četrto mesto. Zamujenega ne bi mogli bolje nadoknaditi, vendar se nam še vedno zdi, da nam je boljša uvrstitev spolzela med prsti.«
Nyck de Vries (voznik, dirkalnik št. 7):
»Mislim, da je bil vikend na splošno zelo dober. Izjemno smo se odrezali, ekipa pa je opravila odlično delo. Kamui je dirkalniku priboril prvo startno mesto in vse je kazalo na dobro uvrstitev. Žal nam je ta tehnična težava preprečila, da bi zadevo speljali do konca. Škoda. Zelo dobro smo se s skupnimi močmi z zadnjega mesta zavihteli na četrto, kar je bilo impresivno. Boli me, da nismo zmagali, vendar sem zelo vesel, da si je dirkalnik št. 8 priboril zmago za ekipo.«
Sébastien Buemi (voznik, dirkalnik št. 8):
»Neverjeten dan za vse nas v dirkalniku št. 8, ki je letos prvič zmagal na dirki. Dirkalnik je bil izjemen. Strategija glede pnevmatik je bila ena od naših prednosti, zlasti dejstvo, da smo lahko na celotni dirki uporabljali srednje trde, kar nam je pomagalo, da smo ohranjali dober tempo. Zelo sem vesel, da je bil po težavnem začetku sezone to končno vikend brez težav. V kvalifikacijah smo bili močni in zasedli prvi dve mesti, vendar je dirkalnik št. 7 žal imel težave. Bili so zelo hitri in zaslužili so si veliko boljši rezultat. Osvojili smo dobre točke za svetovno prvenstvo konstruktorjev in na naslednjo dirko se podajamo z željo, da bi tako še nadaljevali.«
Brendon Hartley (voznik, dirkalnik št. 8):
»Občutek ob prvi zmagi v sezoni je res odličen. Z dirkalnikom št. 8 do sedaj nismo imeli najboljše sezone, zato je ta zmaga fantastičen dosežek. Dirkalnik št. 7 je odpeljal neverjetno dirko, danes so bili kot na krilih, zato mi je žal za njih. Moj čas za volanom na startu ni bil lahek, saj je bila obraba pnevmatik velika, vendar smo to uredili in odpeljali lepo, čisto dirko. Priborili smo si zmago in to je to, kar šteje. Dobili smo tudi veliko točk za svetovno prvenstvo, zato želimo ta zagon ohraniti tudi na dirkah, ki nas še čakajo.«
Rjo Hirakava (voznik, dirkalnik št. 8):
»Zelo se veselim naše prve letošnje zmage. Od zadnje zmage v Bahrajnu je minilo že veliko časa, vendar nismo nikoli obupali in se vedno odločno borili. Moj čas za volanom zaradi obrabe ni bil enostaven, zato sem moral paziti na pnevmatike. Imel sem priložnost zamenjati pnevmatike na desni strani, vendar sem moral kljub temu paziti, zato sem bil vesel, da mi je uspelo ohraniti prednost pred dirkalnikom za mano. Za ekipo je bilo v svetovnem prvenstvu konstruktorjev pomembno, da zmagamo, in vesel sem, da nam je to uspelo. Hvala navijačem za podporo, ki smo je bili deležni ves vikend, celotni ekipi pa za trud v tem tednu. Pred nami so še tri dirke, zato se bomo še naprej borili za naslov.«
6 ur São Paula – rezultati:
1. mesto št. 8 TOYOTA GAZOO Racing 236 krogov
2. mesto št. 6 Porsche Penske (Estre/Lotterer/Vanthoor) +1 min 8,811 s
3. mesto št. 5 Porsche Penske (Campbell/Christensen/Makowiecki) +1 min 15,993 s
4. mesto št. 7 TOYOTA GAZOO Racing +1 min 23,571 s
5. mesto št. 51 Ferrari AF Corse (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi) +1 min 27,395 s
6. mesto št. 50 Ferrari AF Corse (Fuoco/Molina/Nielsen) +1 krog
2. mesto št. 6 Porsche Penske (Estre/Lotterer/Vanthoor) +1 min 8,811 s
3. mesto št. 5 Porsche Penske (Campbell/Christensen/Makowiecki) +1 min 15,993 s
4. mesto št. 7 TOYOTA GAZOO Racing +1 min 23,571 s
5. mesto št. 51 Ferrari AF Corse (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi) +1 min 27,395 s
6. mesto št. 50 Ferrari AF Corse (Fuoco/Molina/Nielsen) +1 krog
PR - TOYOTA SLOVENIJA