Državni sekretar Matevž Frangež se je udeležil podonavske konference v Stuttgartu in se s predstavniki nemške dežele Baden-Württemberg pogovarjal o sodelovanju slovenskega gospodarstva pri zeleni in digitalni transformaciji nemške industrije, med drugim tudi tehnološkega velikana Porsche.

Državni sekretar Matevž Frangež se je udeležil podonavske konference v Stuttgartu in se s predstavniki nemške dežele Baden-Württemberg pogovarjal o sodelovanju slovenskega gospodarstva pri zeleni in digitalni transformaciji nemške industrije, med drugim tudi tehnološkega velikana Porsche. V Baden-Wurttemberg Slovenija izvozi kar četrtino menjave z Nemčijo.

Na konferenci »Podonavska regija na prelomu - dejavno sooblikovanje preobrazbe« je državni sekretar Matevž Frangež aktivno sodeloval v panelni razpravi o zelenem prehodu, vrednostnih verigah, predvsem pa o med-regionalnem sodelovanju za uspešnejši razvoj podonavske regije. "Vstopili smo v čas največjih sprememb svetovnega gospodarstva v človeški zgodovini. To vidimo kot priložnost, da s svojimi inovativnimi rešitvami z globalnim dometom spremenimo slovenski razvojni model, da bo ta dosegal bistveno višjo dodano vrednost. Ključ za to so močna mednarodna partnerstva, okrepljene naložbe podjetij v inovacije in tehnologije ter dobra povezanost naših gospodarskih ekosistemov," je na konferenci povedal Frangež

Nemški panelisti so poudarili, da je Slovenija v primerjavi z ostalimi državami Podonavske regije zelo hitro in učinkovito vstopila v Evropsko unijo. Zaradi intenzivnega povezovanja in sodelovanja z drugimi regijami in državami, dobrih rezultatov na področju raziskav in razvojnih inovacij je Slovenija zanje zanesljiv partner, s katerim si želijo krepitve sodelovanja.

Nemčija že dolga desetletja predstavlja najpomembnejšega zunanjetrgovinskega partnerja Slovenije. Zvezna dežela Baden-Württemberg s 3,36 milijarde evrov predstavlja skoraj četrtino (23,3 odstotkov) celotne slovenske blagovne menjave z Nemčijo. Krepitev sodelovanja na področju avtomobilske industrije, novih tehnologij (umetne inteligence, nanotehnologije, biotehnologije in kvantne tehnologije), okoljskih tehnologij, digitalizacije in tudi turizma je zato v obojestranskem interesu.

O krepitvi sodelovanja med Nemčijo in Slovenijo so predstavniki obeh držav spregovorili na bilateralnem srečanju. Državni sekretar Matevž Frangež se je sestal z dr. Patrickom Rappom, državnim sekretarjem na Ministrstvu za gospodarstvo, delo in turizem Baden-Württemberga, in Florianom Hasslerjem, državnim sekretarjem za politično koordinacijo in EU na državnem ministrstvu Baden-Württemberg. Matevž Frangež je ob tem povedal: "Z nemškimi partnerji imamo politično voljo za krepitev in poglobitev sodelovanja. V Baden-Württembergu imajo sedež velika multinacionalna podjetja, ki jih zanimajo slovenske prebojne rešitve za pospešitev zelenega prehoda - tako v avtomobilski kot drugih industrijah. Dogovorili smo se, da do septembra konkretiziramo skupne projekte in priložnosti za vključevanje slovenskega gospodarstva v ambicije nemške industrije. Velike gospodarske spremembe predstavljajo priložnost, da slovensko industrijo in zagonska podjetja pozicioniramo bistveno višje v dobavnih verigah in preobrazimo slovensko gospodarstvo." Dogovorjeno je, da se pogovori nadaljujejo ob obisku dr. Rappa z gospodarsko delegacijo 20. septembra 2023 v Ljubljani, kjer bodo potekali tudi poslovni (angleško business to business - B2B) pogovori.

Državni sekretar je obisk Stuttgarta izkoristil še za srečanje s predstavniki podjetja Porsche, da bolje spozna Porschejeve načrte z zeleno in digitalno transformacijo, pri tem pa skupaj z njimi identificira priložnosti za slovensko avtomobilsko industrijo. Ta vključuje 400 podjetij, ki ustvarijo 3,5 milijarde evrov letno ter zaposlujejo 20.000 neposrednih ter 100.000 posrednih delovnih mest. Porscheju je predstavil misijo Gremo kot strateško partnerstvo države, industrije in znanosti za preobrazbo industrije, temelječo na električnih pogonih, inovativnih lahkih materialih in konstrukcijah ter baterijah. 

Sestal se je tudi s Karlheinzem Jungbeckom, predsednikom turistične divizije ADAC, nemške avtomobilistične zveze (v nemškem jeziku), s katerim sta govorila o promociji Slovenije kot turistične destinacije med njihovimi člani, ki jih ima ADAC kar 25 milijonov.

VIR: MGTŠ