Opel je bil prvi avtomobilski proizvajalec, ki je leta 1936 na trg poslal družini prijazen in predvsem cenovno dostopen kompakten avtomobil – model Opel Kadett.
• Opel Kadett A je poganjal ‘nemški gospodarski čudež’ v šestdesetih letih prejšnjega stoletja
• Kadett A Caravan je vzpostavil tradicijo Oplovih kompaktnih karavanov • Med letoma 1962 in 1965 so izdelali skoraj 650.000 avtomobilov Kadett A • V Sloveniji je še danes registriranih nekaj več kot 400 Kadettov
• Šesta generacija Opla odpira novo dobo v kompaktnem razredu
S svojo samonosilno jekleno karoserijo in majhno maso je bil res pionirski. A ustanovitelj sodobnega kompaktnega razreda je bil dejansko Opel Kadett A iz leta 1962. Velik prtljažnik, dovolj prostora za štiri osebe, živahen motor in nizki stroški uporabe so bili ključ do uspeha. Pravi avtomobil za čas ‘nemškega gospodarskega čudeža’. Opel je med letoma 1962 in 1965 izdelal skoraj 650.000 teh vozil.
Po podatkih o registracijah vozil se po slovenskih cestah še danes vozi dobrih 400 tovrstnih legend, najstarejši Kadett pri nas pa sega v leto 1937.
Pred šestdesetimi leti je Opel, ki letos praznuje 160-letnico obstoja, z modelom Kadett A odprl novo obdobje, tako kot to znamka počne danes s šesto generacijo modela Astra. Ta uspešnica kompaktnega razreda nadaljuje Oplovo tradicijo demokratizacije inovacij in je prvič na voljo z elektrificiranim pogonom kot priključni hibrid, leta 2023 pa bodo kupci lahko izbrali tudi baterijsko električno vozilo.
Opel Kadett A: avto za čas nemškega gospodarskega čudeža
Po vojni je Opel prestrukturiral svojo paleto modelov. V letih gospodarskega čudeža je bilo veliko povpraševanje po praktičnih in cenovno dostopnih avtomobilih. Leta 1962 je Opel v Bochumu zgradil popolnoma nov proizvodni obrat, namenjen prav modelu Kadett A. Prvi povojni Kadett je s tekočega traku zapeljal oktobra 1962.
Novi Kadett je bil odličen primer lahke konstrukcije. Limuzina je tehtala le 670 kg, karavan, ki je sledil kmalu zatem, pa le 720 kg. Poleg tega je bil Kadett cenovno izjemno dostopen, v ceniku je bila takrat ob osnovnem modelu cena 5075 nemških mark (DM). Inženirji so poskrbeli, da je bila proizvodnja čim bolj preprosta. Karoserijo je sestavljalo samo 12 glavnih delov; stranske plošče so bile izdelane iz enega samega kosa jeklene pločevine. Prednja os je bila s krmiljenjem združena v en sam montažni del – kar v tistem času še zdaleč ni bilo samoumevno. Nizki stroški vzdrževanja Kadetta A so bili tudi posledica njegove zasnove. Zaradi sklopov vzmetenja in krmiljenja, ki niso zahtevali vzdrževanja, avtomobil ni potreboval mazalnikov. Stroški servisa in rezervnih delov so bili nadvse natančno izračunani. Servisni pregled na 10.000 kilometrov je vključno z materialom je takrat stal le približno 30 nemških mark.
Eleganten, prilagodljiv, inovativen – in udobno daleč pred konkurenco
Kadett je ponujal vse prednosti, zaradi katerih so bila vozila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja zaželena: elegantno obliko, izjemno prilagodljivost, inovativne tehnologije in praktične lastnosti. Linija z okrasno letvijo pod stranskimi okni je bila nizka, velike steklene površine so zagotavljale dobro vidljivost. Notranji prostor je navdušil voznike, ki so prej vozili majhne avtomobile. Z avtom so lahko udobno potovale štiri osebe.
Poleg tega je bil pokrovček odprtine za dolivanje goriva na zunanji strani, kar je bila inovacija, ki bi jo v tistem času zaman iskali pri kakšnem drugem nemškem proizvajalcu. “V prtljažniku ne bo nikoli smrdelo po bencinu,” je pisalo v oglasu, pomežik pa je bil usmerjen proti Wolfsburgu. Prostoren prtljažnik je bil rezerviran izključno za prtljago. “Opel Kadett, na kratko: O.K.,” je zapisala Oplova oglaševalska ekipa.
Motor spredaj in pogon na zadnji kolesi: zabavna vožnja, nevtralno vodenje
S sodobnim, vodno hlajenim in spredaj nameščenim motorjem ter zadnjim pogonom je Kadett nudil še več prednosti. Štirivaljni motor s 993 kubičnimi centimetri je prvotno razvil moč 40 KM (29 kW) in je od leta 1963 poganjal tudi novi model Kadett Caravan. Živahen motor s kratkim hodom batov je navdušil s spontanim prenosom moči in prožnostjo ter Kadettu omogočil, da je dosegel največjo hitrost 120 km/h. 1,0-litrski motor S z 48 KM (35 kW), ki so ga prvič uporabili v novem kupeju leta 1963, je dosegel celo 130 km/h.
“Kadett se v ovinkih in na slabem asfaltu nenavadno dobro drži svojega voznega pasu,” je pisalo v sodobnem prodajnem katalogu. Uravnotežena porazdelitev mase in nova zadnja os sta prispevali k nevtralnemu in varnemu vodenju.
Avto, prostoren kot minibus: prvi Caravan
Pomembna prednost Kadetta A je bila, da je bilo mogoče na isti platformi izdelati celotno družino modelov z limuzino, kupejem in karavanom. Na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 1963, približno šest mesecev po premiernem prikazu limuzine, je Opel predstavil Kadett A Caravan, prvi nemški karavan kompaktnega razreda. Priljubljena dodatna oprema je bila otroška sedežna klop, obrnjena nazaj, ki je omogočala sedenje do šestim osebam. Opel je hitro postal vodilni na trgu v tem segmentu. Do sredine šestdesetih let je bil skoraj vsak drugi karavan v Nemčiji Oplov izdelek. Od takrat je bil avto kot kombi – ‘car-a-van’ – del vsake nove generacije Kadettov in Aster.
Elektrificirana Astra – najnovejša generacija Oplovega kompaktnega razreda
To velja še danes. Kadett je postal Astra, Caravan pa enako praktični Sports Tourer. Nova generacija Astre dokazuje, da je kompaktni razred primeren za prihodnost in navdušuje ljudi. Prvič je uspešnica kompaktnega razreda z bliskom v emblemu na voljo kot priključni hibrid z elektrificiranim pogonom, od leta 2023 pa tudi kot baterijska električna različica. Poleg tega nova petvratna Astra in Astra Sports Tourer ponujata najsodobnejše tehnologije, kot so prilagodljivi IntelliLux Pixel® žarometi s 168 elementi LED, ki ne slepijo drugih udeležencev v prometu. Nova Astra je tudi oblikovni odraz nemške znamke – je drzna in čista z novim obrazom znamke, ki ga predstavlja Opel Vizor. V notranjosti kokpit krasi armaturna plošča Pure Panel z intuitivnim, popolnoma digitalnim uporabniškim vmesnikom najnovejše generacije. Z novim oblikovanjem in najsodobnejšimi tehnologijami Opel Astra in Astra Sports Tourer vstopata v novo obdobje, hkrati pa nadaljujeta tradicijo zagotavljanja dostopnosti inovacij za vse.
O Oplu
Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije prevzel vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862 ustanovil Adam Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV, globalno vodilnega podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021 nastalo z združitvijo Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel prisoten v več kot 60 državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za zagotavljanje trajnostnega uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v Evropi osredotočen izključno na baterijsko-električna vozila.
Obiščite https://int-media.opel.com
O WAE S d.o.o.
WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.
PR: OPEL