Opel je bil prvi avtomobilski proizvajalec, ki je leta 1936 na trg poslal družini prijazen in predvsem cenovno dostopen kompakten avtomobil – model Opel Kadett.

/


• Opel Kadett A je poganjal ‘nemški gospodarski čudež’ v šestdesetih letih prejšnjega  stoletja 

• Kadett A Caravan je vzpostavil tradicijo Oplovih kompaktnih karavanov • Med letoma 1962 in 1965 so izdelali skoraj 650.000 avtomobilov Kadett A • V Sloveniji je še danes registriranih nekaj več kot 400 Kadettov  

• Šesta generacija Opla odpira novo dobo v kompaktnem razredu 

 S svojo  samonosilno jekleno karoserijo in majhno maso je bil res pionirski. A ustanovitelj  sodobnega kompaktnega razreda je bil dejansko Opel Kadett A iz leta 1962. Velik  prtljažnik, dovolj prostora za štiri osebe, živahen motor in nizki stroški uporabe so bili  ključ do uspeha. Pravi avtomobil za čas ‘nemškega gospodarskega čudeža’. Opel je med  letoma 1962 in 1965 izdelal skoraj 650.000 teh vozil.  

Po podatkih o registracijah vozil se po slovenskih cestah še danes vozi dobrih 400 tovrstnih legend, najstarejši Kadett pri nas pa sega v leto 1937. 

Pred šestdesetimi leti je Opel, ki letos praznuje 160-letnico obstoja, z modelom Kadett A  odprl novo obdobje, tako kot to znamka počne danes s šesto generacijo modela Astra.  Ta uspešnica kompaktnega razreda nadaljuje Oplovo tradicijo demokratizacije inovacij in  je prvič na voljo z elektrificiranim pogonom kot priključni hibrid, leta 2023 pa bodo kupci  lahko izbrali tudi baterijsko električno vozilo. 

Opel Kadett A: avto za čas nemškega gospodarskega čudeža  

Po vojni je Opel prestrukturiral svojo paleto modelov. V letih gospodarskega čudeža je  bilo veliko povpraševanje po praktičnih in cenovno dostopnih avtomobilih. Leta 1962 je  Opel v Bochumu zgradil popolnoma nov proizvodni obrat, namenjen prav modelu Kadett A. Prvi povojni Kadett je s tekočega traku zapeljal oktobra 1962. 

Novi Kadett je bil odličen primer lahke konstrukcije. Limuzina je tehtala le 670 kg,  karavan, ki je sledil kmalu zatem, pa le 720 kg. Poleg tega je bil Kadett cenovno izjemno  dostopen, v ceniku je bila takrat ob osnovnem modelu cena 5075 nemških mark (DM).  Inženirji so poskrbeli, da je bila proizvodnja čim bolj preprosta. Karoserijo je sestavljalo  samo 12 glavnih delov; stranske plošče so bile izdelane iz enega samega kosa jeklene  pločevine. Prednja os je bila s krmiljenjem združena v en sam montažni del – kar v tistem  času še zdaleč ni bilo samoumevno. Nizki stroški vzdrževanja Kadetta A so bili tudi  posledica njegove zasnove. Zaradi sklopov vzmetenja in krmiljenja, ki niso zahtevali  vzdrževanja, avtomobil ni potreboval mazalnikov. Stroški servisa in rezervnih delov so bili  nadvse natančno izračunani. Servisni pregled na 10.000 kilometrov je vključno z  materialom je takrat stal le približno 30 nemških mark.  

Eleganten, prilagodljiv, inovativen – in udobno daleč pred konkurenco    

Kadett je ponujal vse prednosti, zaradi katerih so bila vozila v šestdesetih letih  prejšnjega stoletja zaželena: elegantno obliko, izjemno prilagodljivost, inovativne  tehnologije in praktične lastnosti. Linija z okrasno letvijo pod stranskimi okni je bila nizka,  velike steklene površine so zagotavljale dobro vidljivost. Notranji prostor je navdušil  voznike, ki so prej vozili majhne avtomobile. Z avtom so lahko udobno potovale štiri  osebe. 

Poleg tega je bil pokrovček odprtine za dolivanje goriva na zunanji strani, kar je bila  inovacija, ki bi jo v tistem času zaman iskali pri kakšnem drugem nemškem proizvajalcu.  “V prtljažniku ne bo nikoli smrdelo po bencinu,” je pisalo v oglasu, pomežik pa je bil  usmerjen proti Wolfsburgu. Prostoren prtljažnik je bil rezerviran izključno za prtljago.  “Opel Kadett, na kratko: O.K.,” je zapisala Oplova oglaševalska ekipa. 

Motor spredaj in pogon na zadnji kolesi: zabavna vožnja, nevtralno vodenje  

S sodobnim, vodno hlajenim in spredaj nameščenim motorjem ter zadnjim pogonom je  Kadett nudil še več prednosti. Štirivaljni motor s 993 kubičnimi centimetri je prvotno  razvil moč 40 KM (29 kW) in je od leta 1963 poganjal tudi novi model Kadett Caravan.  Živahen motor s kratkim hodom batov je navdušil s spontanim prenosom moči in  prožnostjo ter Kadettu omogočil, da je dosegel največjo hitrost 120 km/h. 1,0-litrski motor S z 48 KM (35 kW), ki so ga prvič uporabili v novem kupeju leta 1963, je dosegel  celo 130 km/h.  

“Kadett se v ovinkih in na slabem asfaltu nenavadno dobro drži svojega voznega pasu,”  je pisalo v sodobnem prodajnem katalogu. Uravnotežena porazdelitev mase in nova  zadnja os sta prispevali k nevtralnemu in varnemu vodenju. 

Avto, prostoren kot minibus: prvi Caravan  

Pomembna prednost Kadetta A je bila, da je bilo mogoče na isti platformi izdelati  celotno družino modelov z limuzino, kupejem in karavanom. Na avtomobilskem salonu v  Ženevi leta 1963, približno šest mesecev po premiernem prikazu limuzine, je Opel  predstavil Kadett A Caravan, prvi nemški karavan kompaktnega razreda. Priljubljena  dodatna oprema je bila otroška sedežna klop, obrnjena nazaj, ki je omogočala sedenje do  šestim osebam. Opel je hitro postal vodilni na trgu v tem segmentu. Do sredine  šestdesetih let je bil skoraj vsak drugi karavan v Nemčiji Oplov izdelek. Od takrat je bil  avto kot kombi – ‘car-a-van’ – del vsake nove generacije Kadettov in Aster. 

Elektrificirana Astra – najnovejša generacija Oplovega kompaktnega razreda  

To velja še danes. Kadett je postal Astra, Caravan pa enako praktični Sports Tourer. Nova  generacija Astre dokazuje, da je kompaktni razred primeren za prihodnost in navdušuje ljudi. Prvič je uspešnica kompaktnega razreda z bliskom v emblemu na voljo kot priključni  hibrid z elektrificiranim pogonom, od leta 2023 pa tudi kot baterijska električna različica.  Poleg tega nova petvratna Astra in Astra Sports Tourer ponujata najsodobnejše  tehnologije, kot so prilagodljivi IntelliLux Pixel® žarometi s 168 elementi LED, ki ne slepijo  drugih udeležencev v prometu. Nova Astra je tudi oblikovni odraz nemške znamke – je  drzna in čista z novim obrazom znamke, ki ga predstavlja Opel Vizor. V notranjosti kokpit  krasi armaturna plošča Pure Panel z intuitivnim, popolnoma digitalnim uporabniškim  vmesnikom najnovejše generacije. Z novim oblikovanjem in najsodobnejšimi  tehnologijami Opel Astra in Astra Sports Tourer vstopata v novo obdobje, hkrati pa  nadaljujeta tradicijo zagotavljanja dostopnosti inovacij za vse.

O Oplu 

Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije  prevzel vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862  ustanovil Adam Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV,  globalno vodilnega podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021  nastalo z združitvijo Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel  prisoten v več kot 60 državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za  zagotavljanje trajnostnega uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v  prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v  elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v Evropi osredotočen izključno na baterijsko-električna  vozila.  
Obiščite https://int-media.opel.com 

O WAE S d.o.o. 

WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z  avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni  uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne  storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno  stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju  Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.

PR: OPEL