Toyota Gazoo Racing kot testni poligon za razvoj ogljično nevtralnih goriv

Toyota Gazoo Racing kot testni poligon za razvoj ogljično nevtralnih goriv

  • Ekipa Toyota Gazoo Racing premika meje na dirkališčih, z inovativnimi rešitvami pa ima tudi ključno vlogo pri razvoju ogljično nevtralnih mobilnostnih rešitev in izdelavi čedalje boljših avtomobilov.
  • Od leta 2021 ekipa tekmuje tudi z dirkalniki, ki jih poganjajo motorji na zgorevanje vodika.
  • Gazoo Racing za boljše avtomobile

Vsi vemo, da oznaka GR na naših avtomobilih pomeni Gazoo Racing. Ste se kdaj vprašali, kakšen vpliv imajo dosežki in znanje članov ekipe na obliko, zasnovo in tehnološko dovršenost osebnih avtomobilov znamke Toyota? Ekipa Toyota Gazoo Racing (TGR) je bila ustanovljena na pobudo Akia Tojode, a je hitro postala tudi testni poligon za inovacije. Številne zmage na najzahtevnejših progah in dirkališčih so vir bogatega nabora izkušenj in znanja. 

Prav dosežki dirkalnih avtomobilov se prenašajo tudi na različne serijske modele, ki nosijo oznako GR, in prispevajo k uresničevanju cilja podjetja, ki si z različnimi oblikami pogona prizadeva doseči ogljično nevtralnost.

Dirkanje na zgorevanje vodika

Člani ekipe Gazoo Racing ves čas iščejo meje lastnih zmogljivosti in jih želijo preseči, predvsem pa vedno želijo iti še dlje. Njihove zmage in dosežki prispevajo tudi k ogljično nevtralni mobilnosti. TGR že nekaj časa razvija dirkalne avtomobile na vodik.

Eden prvih, ki je preizkusil dirkalnik na vodikov pogon, je tudi naš vodja Akio Tojoda, ki je znan tudi pod svojim dirkaškim vzdevkom Morizo. S tem med drugim dokazuje, da so tovrstna vozila povsem varna in hkrati izjemno zanesljiva. »Prihodnost oblikuje tisti, ki deluje prvi in je v pravem trenutku na pravem mestu,« je bistvo udejstvovanja v dirkaškem svetu povzel Akio Tojoda.

»Mnogi ljudje so prepričani, da baterijsko-električna vozila predstavljajo edino možnost. Sam pa sem si tudi z udeleževanjem na številnih dirkah prizadeval, da bi svetu pokazal, kaj vse ponuja vodik,« je še dodal mojstrski voznik Morizo.

  • Skupni izzivi, ki ustvarjajo avtomobile prihodnosti

Dirkaška serija ENEOS Super Taikyu, ki že od leta 2021 poteka na dirkališču Fuji International Speedway, številnim avtomobilskim proizvajalcem omogoča, da se pridružijo skupnemu izzivu širjenja ideje ogljične nevtralnosti. Leta 2021 si je Toyota s Corollo H2 na vodikov pogon začela prizadevati za ogljično nevtralno vožnjo. Zdaj so se ji pridružili še avtomobili drugih znamk: Mazde, Subaruja, Nissana in Honde. Razred ST-Q služi kot poligon za preizkušanje novih virov energije, pri čemer  lahko proizvajalci tekmujejo s svojimi prototipnimi vozili.

»Ne glede na omejitve posameznih podjetij, upamo, da bomo prek avto-moto športa skupaj našli povsem konkretne rešitve. Seveda je treba še veliko storiti. Moja naloga pa je, da ta proces iz razvojne faze pripeljemo do množične serijske proizvodnje,« je o seriji Super Taikyu povedal Kodži Sato, novi predsednik korporacije Toyota.

Mejniki za ogljično nevtralno prihodnost

Leta 2022 je Morizo v sklopu relija serije WRC po Belgiji v promocijski vožnji vozil GR Yarisa H2. To je bilo sploh prvič, da je Toyota na javnih cestah zunaj Japonske predstavila vozilo z vodikovim motorjem, ki je še v fazi razvoja. Pozneje istega leta se je Corolla H2 pridružila 24-urni dirki in prevozila 478 krogov oziroma kar 120 krogov več kot leto dni prej. Letos je ekipa TGR na dirki Super TEC 24h na dirkališču Fuji Speedway prvič sodelovala z GR Yarisom H2, ki deluje na motor z notranjim zgorevanjem vodika. 

Junija pa je bil predstavljen novi konceptni avtomobil GR H2, s katerim bodo v prihodnosti sodelovali v kategoriji H2 v Le Mansu.

»Akiova vožnja je bila odlična. Vodikov motor je zagotavljal soliden navor. Pravzaprav se ne razlikuje dosti od bencinskega motorja. A vodikovi motorji ne izpuščajo nobenih emisij oglijovega dioksida CO2, zato sem prepričan, da bodo postali ena izmed ključni možnosti za doseganje ogljične nevtralnosti ne le v svetu avto-moto športa, temveč tudi v vsakdanjem prometu,« je povedal Akiov sovoznik Juha Kankunnen, ki je bil nekoč odličen reli dirkač.


E-goriva ohranjajo dirkaške emocije in strast

Julija 2023 je britanski igralec Rowan Atkinson, bolj znan kot Mr. Bean, na legendarnem avtomobilskem dogodku Festival of Speed v Goodwoodu dobil priložnost voziti GR Yarisa H2. Pohvalil je razvojne inženirje znamke Toyota, ker so pri življenju ohranili motor z notranjim zgorevanjem, ter hkrati izrazil podporo alternativnim gorivom. Svojo izkušnjo z Yarisom na vodikov pogon je opisal kot izjemno zabavno, avtomobil pa je označil za žepno raketo.

»Povsem električni dirkalni avtomobili so nenavadni, saj imajo zvok, ki spominjajo na pralne stroje, ko začnejo s postopkom ožemanja. V resnici čustva ohranja le batni motor,« je v svojem humorno hudomušnem slogu še dodal Rowan Atkinson.

VIR: Toyota Adria