Danes (16. junija) je v organizaciji Slovenske turistične organizacije (STO) potekala predstavitev Strategije digitalne preobrazbe slovenskega turizma 2022-2026 in aktivnosti, ki že potekajo za izvajanje ukrepov v strategiji.

Dogodek z naslovom »Digitalni preboj za večjo in trajnostno vrednost slovenskega turizma« je v okviru strokovnih predavanj in okrogle mize izpostavil cilje in ukrepe strategije digitalne preobrazbe in poudaril pomen sodelovanja vseh deležnikov za uspešni digitalni prehod ter izpostavil dobre prakse in izkušnje na tem področju. Dogodka se je udeležilo več kot 150 udeležencev, kar kaže na zavedanje predstavnikov slovenskega turizma o velikem pomenu njegove digitalne preobrazbe. Strategija digitalne preobrazbe opredeljuje štiri ključna področja in 17 ukrepov na področju digitalne preobrazbe slovenskih turističnih destinacij in ponudnikov.

Letošnjo pomlad sta bila v slovenskem turizmu sprejeta dva ključna strateška dokumenta: Strategija digitalne preobrazbe slovenskega turizma 2022-2026  in krovna Strategija turizma 2022-2028 . Strategijo digitalne preobrazbe je STO pripravila marca 2022, njeni ukrepi pa so bili vključeni v krovni Strategiji slovenskega turizma 2022- 2028, katere nosilec je gospodarsko ministrstvo. V krovno strategijo so bili ukrepi strategije digitalne preobrazbe vključeni v obliki horizontalne politike, ki bo podpirala realizacijo ključnih strateških politik. Obe strategiji sta komplementarni in predstavljata ključno podlago za usmerjene aktivnosti za uspešen digitalni prehod slovenskega turizma, ki je neločljivo povezan tudi z nadaljnjim trajnostnim prehodom slovenskega turizma.

Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo o pomenu digitalnega prehoda slovenskega turizma izpostavlja: »Strategija digitalne transformacije slovenskega turizma 2022-2026 je nastajala sočasno s Strategijo slovenskega turizma 2022-2028, pri čemer so se pripravljavci obeh strategij vsebinsko usklajevali. Slednje omogoča, da bomo strategiji uresničevali z roko v roki. V obdobju epidemije covid-19 smo namreč vsi dodobra izkusili, kako nam lahko tehnologija pomaga in olajša vsakodnevne obveznosti in popestri prosti čas. Niso se spremenile zgolj navade potrošnikov in turistov, modernizirali so se tudi mnogi poslovni procesi. Digitalna transformacija je tako nujna tudi v turizmu, saj lahko prispeva k doseganju višje dodane vrednosti in produktivnosti. Vseeno pa mora turizem tudi v prihodnje temeljiti na ljudeh in toplih medosebnih odnosih. V tej luči moramo najprej graditi na odnosih med vsemi, ki kreirajo slovensko turistično ponudbo - tistimi, ki ustvarjajo znamko turistične destinacije in izpolnjujejo visoka pričakovanja gostov. Ne glede na načrtovano digitalno transformacijo v prvem planu ostajajo gostoljubnost, prijazna dobrodošlica, ustvarjalnost pri odzivanju na želje gostov. Naj bo digitalni svet le podaljšek vsega dobrega, kar ima slovenski turizem ponuditi.«

Prisotne je nagovoril Matej Kalan, državni sekretar, Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo je v pozdravnem nagovoru izpostavi, da je slovenski turizem v digitalu že vešč, prav tako je poudaril pomen digitalnega preboja v turističnih destinacijah in na ravni celotne Slovenije.

Dogodek je otvorila direktorica STO, mag. Maja Pak, ki je v svojem nagovoru poudarila nujnost digitalne preobrazbe, saj »digitalna« ni samo prihodnost, ampak že sedanjost: »Po uspešni trajnostni preobrazbi slovenskega turizma, s katero smo na STO pričeli pred 10 leti, je sedaj na vrsti digitalna preobrazba. Digitalni prehod je mehanizem za višanje dodane vrednosti v turizmu, dvig kakovosti upravljanja na ravni ponudnikov, destinacij in turistične panoge na krovni ravni in kar je še posebej pomembno, prispeva k dvigu zadovoljstva gostov, prebivalcev in zaposlenih. Digitalni prehod je ključen za večjo odpornost in hitro prilagajanje turizma na vseh ravneh, prav tako je ključen tudi za uspešen zeleni prehod.«

Strokovnim predstavitvam je sledila okrogla miza, kjer so govorniki izpostavili ključne dejavnike za uspeh digitalne preobrazbe v praksi, dodano vrednost, ki jo digitalna preobrazba prinaša in osvetlili načine za premagovanje ovir ter vlogo vodij v procesu preobrazbe. Gosti okrogle mize so bili Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnska jama; mag. Branka Stopar Kofol, koordinatorica v igralništvu in turizmu za področje marketinga, HIT d.d., Blaž Veber, direktor Turizem Kranjska gora; Aljaž Košmerlj, podatkovni znanstvenik, Viaduct in Nataša Hočevar, vodja razvoja, STO.

Udeleženci okrogle mize so si bili enotni,  da je za uspešno digitalno preobrazbo slovenskega turizma pomembno povezovanje, komuniciranje in sodelovanje. Ključnega pomena je pravočasno zagotavljanje ustreznih informacij, tako na ravni destinacij kot na nacionalni ravni. Slovenski turizem se na poti digitalne transformacije srečuje tudi z izzivom zagotavljanja strokovnega kadra z ustreznimi znanji in kompetencami ter zagotovite delovnega okolja, ki bo za ta kader privlačen. Izpostavili so pomen razumevanja digitalne preobrazbe slovenskega turizma s strani vodstvenih kadrov. Diskusijo so zaključili z mislijo, da mora digitalna preobrazba slovenskega turizma zagotavljati najboljšo uporabniško izkušnjo gosta.

Več informacij je na voljo v medijskem središču.

PR: STO