Natečaj za najboljše plakate za manj zavržene hrane

TAM-TAM Inštitut in Lidl Slovenija skupaj s partnerji Slovenskega dne brez zavržene hrane (24. april 2023) razpisujeta natečaj za družbeno odgovoren plakat z namenom ozaveščanja o problematiki prevelikih količin zavržene hrane in spodbujanja k spremembam v ravnanju s hrano, k spoštovanju hrane in varovanju okolja.

Zavržena hrana je danes eden večjih globalnih izzivov z visoko finančno, etično in okoljsko ceno. Na svetovni ravni se približno tretjina vse hrane, proizvedene za ljudi, zavrže. Skupno število zavrženih živil na svetu pa je doseglo že 2,3 milijarde ton. Ogromne količine hrane v razvitih državah zaradi različnih razlogov romajo v smeti, še posebej v domačih gospodinjstvih. Zavržena hrana prispeva tudi k povečevanju toplogrednih izpustov, kar še intenzivneje vpliva na globalno segrevanje.

Nad problem zavržene hrane z ustvarjalnostjo in močjo oglaševanja!
Lidl Slovenija je v sodelovanju s TAM-TAM Inštitutom v letošnjem letu v okviru družbeno odgovorne teme ponovno združil vpliv in znanje v oglaševanju. Z natečajem za najboljši plakat za manj zavržene hrane vabijo ustvarjalce k zasnovi plakatov, ki bodo ozaveščali o problematiki zavržene hrane in spodbujali k pozitivnim spremembam. S pozivom nagovarjajo tako mlade kot že uveljavljene oblikovalce in ustvarjalce, oglaševalske agencije in druge posameznike, ki jih postavljajo pred en sam izziv: zasnovati prepričljiv plakat, ki bo nagovarjal čim širšo skupino ljudi, povečal prepoznavnost problematike zavržene hrane ter ljudi spodbudil k spoštovanju hrane in varovanju okolja.

Slovenski dan brez zavržene hrane, ki ga obeležujemo 24. aprila, je bil razglašen na pobudo Lidl Slovenija in programa Ekošola, ki so se mu do danes pridružili številni partnerji: S projektom pobudniki že 6. leto zapored s številnimi aktivnostmi ozaveščajo o etičnih, okoljskih in finančnih posledicah neodgovornega ravnanja s hrano. Hkrati pa postavljajo pozitivne zglede o pravilnem shranjevanju, recikliranju in odlaganju ostankov hrane, si prizadevajo za preprečevanje odpadne in zavržene hrane ter spodbujajo ponovno uporabo njenih ostankov.

Plakati, ki nagovarjajo k akciji in spremembi
Najboljši plakati bodo po zaključku natečaja postali letošnji zaščitni znak Slovenskega dneva brez zavržene hrane, njihove podobe pa bodo preplavila plakatna mesta TAM-TAM po Sloveniji ter mimoidoče na izviren način nagovorile k akciji in spremembi. Najboljši plakati bodo prejeli tudi finančno nagrado. Prejete plakate bo ocenjevala petčlanska komisija, ki jo sestavljajo mednarodno priznani oglaševalci in oblikovalci – Sara Mekinc, vodja vsebinskega oddelka Bold.Group, Ljubo Bratina, Umetniški direktor LunaTBWA, Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja Lidl Slovenija, Petja Montanez, samostojna oblikovalka, Aljaž Vesel, oblikovalski studio AA.

VIR: Tam Tam