Citroën je z razkritjem četrte generacije modela C3 povsem spreobrnil oblikovalske zapovedi evropskih avtomobilov segmenta B. 100-odstotno električni ë-C3 zagotavlja največ udobja v svojem razredu, enostavno električno izkušnjo, izjemno raven opreme in neverjetno razmerje med kakovostjo in ceno, hkrati pa je izdelan v Evropi.

Citroën je z razkritjem četrte generacije modela C3 povsem spreobrnil oblikovalske zapovedi evropskih avtomobilov segmenta B. 100-odstotno električni ë-C3 zagotavlja največ udobja v svojem razredu, enostavno električno izkušnjo, izjemno raven opreme in neverjetno razmerje med kakovostjo in ceno, hkrati pa je izdelan v Evropi.

Model ë-C3 na 100-odstotno električni pogon ponosno stoji na čelu četrte generacije Citroënovega najbolj priljubljenega avtomobila, ki je bil od začetka prodaje prve generacije leta 2002 prodan že v več kot 5,6 milijona primerkih. C3 velja za najbolj priljubljen model znamke Citroën in v Evropi predstavlja 29 odstotkov njene prodajne količine. Leta 2022 je model C3 skupno osvojil 11 odstotkov evropskega trga avtomobilskega segmenta B. V Sloveniji smo od leta 2016 z zadnjo generacijo prodali preko 6.000 vozil in imamo v segmentu v letošnjem letu kar 8,2% tržni delež. 
 
Povsem nov ë-C3 najavlja novo poglavje znamke Citroën. Priljubljena in drzna znamka nenehno nadgrajuje in na novo posodablja svojo ponudbo. Njihov cilj je omogočiti dostopnost 100-odstotno električnih vozil vsem ljudem. Novi ë-C3 to omogoča po pošteni in dostopni ceni. ë-C3 z dosegom 320 km bo na voljo po ceni, ki se začne pri 23.300 evrih. Ob tem pa obljubljajo še ugodnejši ë-C3 z dosegom 200 km do leta 2025, od 19.990 evrov naprej.
 
Thierry Koskas, generalni direktor znamke Citroën, pojasnjuje: »Ponudba cenovno dostopnih vozil je bila vedno pomemben del Citroënove strategije. Vendar so se pričakovanja kupcev glede avtomobilov segmenta B spremenila, zlasti zaradi vse večje priljubljenosti vozil SUV in vse večje želje po električni vožnji. Evropski proizvajalci vozil so začeli vse težje izpolnjevati ta pričakovanja. Citroën pa si kot drzna znamka upa storiti natanko to s povsem novim 100-odstotno električnim modelom ë-C3 za evropske kupce. To je osvežena, dodelana in udobna petvratna limuzina segmenta B z izpopolnjeno opremo, ki je bila zasnovana posebej za Evropo in se na njenem območju tudi proizvaja, poleg tega pa je še izjemno dostopna, saj se cene začnejo pri 23.300 evrov.«
 
1. NAJVEČ UDOBJA V RAZREDU
 
·         Citroën ë-C3 zagotavlja občutek »lebdenja na leteči preprogi«, saj je prvič združil priznano vzmetenje Citroën Advanced Comfort® in nove sedeže Citroën Advanced Comfort®.
 
·         Višji in bolj oglat vendar s podobnimi dimenzijami: povsem nov ë-C3 ponuja brezkompromisno udobje, višji položaj za vožnjo (+100 mm v primerjavi s petvratnimi limuzinami segmenta B) za lažje vstopanje in izstopanje, večjo oddaljenost od tal in zunanje zaščitne elemente po izbiri strank.
 
 
POVSEM NOV Ë-C3 JE PRIDOBIL PROGRESIVNE HIDRAVLIČNE OMEJEVALNIKE
 
Prvič v zgodovini modela C3 se je znamka Citroën odločila v vse izvedenke povsem novega 100-odstotno električnega vozila ë-C3 serijsko vgraditi inovativno in ekskluzivno vzmetenje Citroën Advanced Comfort®.
 
Progresivni hidravlični omejevalniki (Progressive Hydraulic Cushions®), ki jih voznik in potniki sicer ne vidijo zagotavljajo potnikom edinstven občutek udobja na cesti, podoben »lebdenju na leteči preprogi«. To inženirjem omogoča večji razpon nastavitev vzmetenja povsem novega vozila ë-C3, zaradi česar se zdi, da vozilo med vožnjo po neravni podlagi kar drsi. Na vsakem vogalu vozila sta namesto mehanskih nameščena dva hidravlična omejevalnika, eden za kompresijo, drugi za raztezanje, ki delujeta v povezavi z amortizerjem in vzmetjo.
 
Ta sistem deluje dvostopenjsko. Pri lažji kompresiji in raztezanju vzmet in amortizer skupaj nadzorujeta navpične premike, pri čemer posredovanje hidravličnih omejevalnikov ni potrebno. Pri silovitejših udarcih pa vzmet in amortizer delujeta skupaj s hidravličnimi omejevalniki, da postopoma upočasnijo gibanje in izravnajo sunke. V nasprotju z mehanskim omejevalnikom, ki energijo absorbira in nato del energije vrne nazaj v obliki udarca, hidravlični omejevalnik to energijo absorbira in razprši.
 
»Udobje je ključni del genetskega zapisa znamke Citroën. To je za nas zelo pomembno, saj je pomembno tudi za naše stranke. Zato smo se zares potrudili, da bi povsem nov ë-C3 postal najbolj udoben avtomobil med petvratnimi limuzinami segmenta B. Opremili smo ga namreč s Citroënovimi inovacijami, kot so nove različice naših sedežev Citroën Advanced Comfort® in premierno za model C3 tudi z našim vzmetenjem Citroën Advanced Comfort®,« je povedala Laurence Hansen, direktorica produkta in strategije znamke Citroën.
 
 
NOTRANJOST PO ZGLEDU VAŠEGA DOMA ZA VRHUNSKO UDOBJE
 
Prostorna notranjost je bila zasnovana na preprostih, a prefinjenih površinah, ki potnikom zagotavljajo podoben ambient kot v njihovi dnevni sobi. Povsem nov ë-C3 je pridobil sedeže Citroën Advanced Comfort® z novim vzorcem, kateri so posebej prilagojeni temu vozilu. Ob tem imajo vgrajeno dodatno penasto gumo, ki zagotavlja prijeten in mehak občutek že ob prvem stiku ter dobro oporo ne glede na dolžino vožnje.
 
Poleg tega se ponašajo s povsem novo oblikovno zasnovo, ki z višino 1,57 metra potnikom na sprednjih sedežih zagotavlja 30 mm več prostora za glavo, kar omogoča višji in bolj suveren položaj za vožnjo ter večji občutek nadzora in varnosti. Vsi potniki so deležni boljše vidljivosti navzven, kar pripomore k boljšemu počutju v vozilu. Notranjost povsem novega ë-C3 je z vidika skoraj vseh dimenzij prostornejša od notranjosti predhodnika, čeprav je prenovljeni model zgolj 19 mm daljši in 6 mm širši. Potniki na zadnjih sedežih imajo v predelu komolcev 19 mm več prostora, voznik in sovoznik pa 21 mm več v primerjavi s povprečjem na trgu, medtem ko je prostor za kolena potnikov na zadnjih sedežih najboljši v razredu in vsaj 20 mm večji od povprečja.
 
Prevoz prtljage in drugih predmetov z novim vozilom ë-C3 je povsem enostaven. V visoki notranjosti najdemo številne uporabne in pametne odlagalne površine na vratnih ploščah, sredinski konzoli in pod osrednjim naslonom za roke, medtem ko je na sredinski konzoli na voljo podloga za brezžično polnjenje (serijsko pri izvedenkah »Max«).
 
Udobna in modularna naslonjala zadnjih sedežev, ki so deljiva v razmerju 60-40 (serijsko pri različicah You in Max) in širina med zadnjima blatniškima košema (1015 mm) omogočajo uporabnikom, da po potrebi v vozilu prevažajo večje predmete, kar 310 litrov prtljažnega prostora za zadnjimi sedeži pa zadostuje za večino nakupov.
 
Povsem nov ë-C3 meri v višino 1,57 metra (brez strešnih nosilcev), tako da je višji od svojega predhodnika, pridobil pa je tudi višje podvozje, podobno modelom SUV, kar olajša vstopanje in izstopanje ter zagotavlja bolj zanesljivo vožnjo čez hitrostne ovire, robnike in luknje, s katerimi se pogosto srečujemo med vožnjo po mestu ali primestnih območjih.
 
100-odstotno električni ë-C3 je od tal oddaljen kar 163 mm oziroma veliko več od svojega predhodnika, pri katerem je ta mera znašala 135 mm.
 
2. PREPROSTO ŽIVLJENJE Z ELEKTRIKO
 
·         Električni motor z močjo 83 kW/113 KM razvije dovolj moči in navora za vsakodnevno vožnjo na delo in daljša potovanja, 44 kWh sklop baterij pa zagotavlja do 320 km dosega po ciklu WLTP.
·         Na hitri enosmerni polnilnici (100 kW) se vozilo v zgolj 26 minutah napolni od 20 do 80 odstotkov zmogljivosti. Enostaven dostop do več kot 540.000 polnilnih postaj po celi Evropi.
·         Povezljiva navigacija z novo aplikacijo ë-ROUTES zagotavlja krajši čas potovanja in omogoča bolj zanesljivo omrežje polnilnic, ki je stalno na voljo.
 
Stroškovno učinkovita konstrukcijska osnova, prilagojena 100-odstotno električnim vozilom, zajema sklop baterij LFP (litij-železo-fosfat) s 44 kWh, ki zagotavlja do 320 kilometrov dosega po ciklusu WLTP, zavoljo možnosti za polnjenje na hitrih enosmernih polnilnicah (100 kW) pa je vozilo možno v zgolj 26 minutah napolniti iz 20 na 80 odstotkov.
 
Standardno polnjenje z izmeničnim tokom, od 20 do 80 odstotkov, traja približno 4 ure 10 minut, če je na voljo 7 kW moči ali 2 uri 50 minut, če je na voljo 11 kW. Dostop do domačih in javnih polnilnic na izmenični tok je enostaven z uporabo serijsko priloženega kabla Mode 3, ki je idealen za redno uporabo na domači polnilnici WallBox kot tudi na javnih polnilnih postajah. Kabel je primeren za polnjenje na enofazni (7,4 kW) ali trifazni (11 kW) polnilnici WallBox.
 
Z motorjem z močjo 83 kW (113 KM) in popolnoma samodejnim menjalnikom, ki pospeši od 0 do 100 km/h v približno 11 sekundah in z začasno najvišjo hitrostjo 135 km/h vam povsem nov ë-C3 zagotavlja več kot dovolj moči in zmogljivosti za vsakodnevno vožnjo po mestu in primestnih območjih.
 
Lastniki tega vozila bodo lahko sestavili načrt svojega potovanja, sproti spremljali stanje polnjenja in raven napolnjenosti baterije ter uživali v popolni navigacijski izkušnji z novo aplikacijo e-ROUTES. Aplikacija je zaenkrat na voljo le v določenih državah. Ta je zasnovana posebej za električna vozila Citroën in je vključena v naročnino na povezljive storitve »Connect Plus«. Z aplikacijo MyCitroën bodo vozniki vozila ë-C3 lahko upravljali tudi urnike polnjenja ter vnaprejšnje ogrevanje ali hlajenje vozila ter preverjali stanje baterije in lokacijo.
 
Vozniki povsem novega 100-odstotno električnega Citroëna ë-C3, ki bodo izbrali možnost »Connect Plus«, bodo deležni nabora novih orodij, ki zagotavljajo bolj enostavno in brezskrbno rabo. To so:
 
  • Aplikacija Citroën e-ROUTES, ki je bila razvita posebej za električna vozila Citroën in je omogoča učinkovito načrtovanje poti, enostavno spremljanje stopnje napolnjenosti baterije in podatke o polnilnicah. S to integrirano aplikacijo so vozniki lahko prepričani, da se bo čas vožnje skrajšal, da jim bodo na voljo najboljši in najzanesljivejši podatki o omrežju polnilnic in da bodo vedno vedeli, kolikšen odstotek energije je v bateriji.
  • Funkcija E-Remote lastnikom omogoča, da aplikacijo MyCitroën uporabljajo kot daljinski upravljalnik vozila ë-C3, kadar ga želijo pred odhodom ogreti ali ohladiti, upravljati urnike polnjenja, spremljati stanje polnjenja in prikazati lokacijo vozila.
 
Avtomobil se samodejno poveže z aplikacijo e-ROUTES, ko lastniki vnesejo njegove podatke v svoj račun MyCitroën. Aplikacija je zaenkrat na voljo le v določenih državah.
 
3. CELOVITA OPREMA
 
·         Povsem novi 100-odstotno električni Citroën ë-C3 preseneča in navdušuje s celovito ponudbo opreme in pametnih rešitev.
 
·         C-Zen Lounge s Citroënovim zaslonom v višini oči in volanom manjših dimenzij je omogočil pametni pristop k prenovi armaturne plošče, ki nadomešča tradicionalno instrumentno ploščo in ponuja enostaven dostop do vseh ključnih informacij, brez da bi moral voznik odvrniti pogled s ceste.
 
·         Vgrajeni nosilec za pametni telefon, ki vozniku omogoča samodejni zagon nove namenske aplikacije z uporabo brezžične tehnologije NFC (Near Field Communication) za informacijsko razvedrilni sistem.
 
·         Širok nabor Citroënovih sistemov za pomoč pri vožnji, s katerimi so odslej opremljene vse izvedenke, zagotavlja udobje, varnost in podporo.
 
Zagotavljanje najboljšega udobja v tem avtomobilskem segmentu kot tudi mirnega okolja za vse v vozilu, sta bili jasni prednostni nalogi ekipe oblikovalcev in inženirjev 100-odstotno električnega modela ë-C3. Vendar je to šele začetek zgodbe, saj je bilo prav tako pomembno, da je ta petvratna limuzina segmenta B evropske zasnove in proizvodnje pridobila osupljivo obsežen nabor opreme in pametnih rešitev, ki bodo zadovoljile vse potrebe strank.
 
C-ZEN LOUNGE
 
Opredelitev novih standardov na področju notranjega oblikovanja je predstavljala osrednji cilj. Novi ë-C3 je pridobil C-Zen Lounge, inovativno, prostorno in dobro opremljeno notranjost, ki je, kot je bilo lahko pričakovati od Citroëna, na novo preoblikovala tradicionalno armaturno ploščo in zagotovila izjemno visoko raven udobja.
 
Po zaslugi notranjosti C-Zen Lounge imata voznik in prednji sopotnik na voljo povsem neoviran pogled naprej, kot bi gledala skozi širok obok, kar jima omogočata veliko vetrobransko steklo in vodoravna maska, ki se grafično razteza čez celotno vozilo. To pa obdajajo za Citroën značilne navpične odprtine za prezračevanje. Maska armaturne plošče je razdeljena na dva dela, zgoraj se nahajajo tehnični elementi, spodnji del pa je obdan s prijetno tkanino.
 
Posebnost zgornjega dela je, da ni več klasične instrumentne plošče. Pri povsem novem 100-odstotno električnem modelu ë-C3 je prvič uporabljen novi Citroënov zaslon v višini oči, ki informacije o vozilu prikazuje na svetleče črnem predelu med zgornjim delom armaturne plošče in spodnjim delom vetrobranskega stekla. Ta pametna rešitev zagotavlja, da se informacije ne podvajajo, kot bi se sicer podvajale na zaslonu v višini oči in klasični instrumentni plošči, poleg tega pa vozniku omogoča enostaven dostop do vseh ključnih informacij, ki jih potrebuje, ne da bi odvrnil pogled s ceste.
 
Novi kompaktni večfunkcijski volan je manjši in enostavnejši za upravljanje ter je nastavljiv po višini in globini, tako da pogled na Citroënov zaslon v višini oči med delovanjem ni oviran.
 
Na sredini armaturne plošče lebdi 10,25-palčni barvni zaslon informacijsko razvedrilnega sistema, ki je nekoliko obrnjen proti vozniku (opcijsko pri izvedenkah »You«), medtem ko je lastnikom izvedenke »You« serijsko na voljo My Citroen Play s postajo za pametni telefon, ki ima posebno aplikacijo za dostop do glasbe, radia, klicev in navigacije prek lastne naprave.
 
»Zelo smo ponosni na prostorno notranjost, še posebej na našo novo armaturno ploščo, ki je razdeljena na izčiščeni in tehnično dovršeni zgornji del in na prijetnejši spodnji del s stilsko zasnovo po zgledu zofe. Za vozila tega segmenta je redko, da ima zgornji del armaturne plošče tako izčiščen videz tako na levi kot na desni strani, kar smo dosegli z uvedbo naše nove notranjosti C-Zen Lounge s Citroënovim zaslonom v višini oči. Po zaslugi lebdečega osrednjega zaslona informacijsko razvedrilnega sistema ali površine za odlaganje pametnega telefona na sredini nam ju ni bilo treba vgraditi na okoren ali neroden način,« je povedal Boris Reinmöller.
 
BREZHIBNA POVEZLJIVOST
 
Čeprav je 100-odstotno električni ë-C3 razmeroma kompaktno vozilo, daje velik poudarek na povezljivi informacijsko razvedrilni sistem, ki potnikom zagotavlja preprosto uporabo in hiter dostop do pametnih in uporabnih funkcij, potrebnih za enostavno potovanje in brezskrbno povezavo.
 
Instinktivna upravljalna stikala na volanu in gumb »Domov« pri vseh izvedenkah zagotavljata vozniku brezskrbno vožnjo. Na voljo so tri stopnje informacijsko razvedrilnega sistema:
 
  • MY CITROËN PLAY S POSTAJO ZA PAMETNI TELEFON je na voljo serijsko pri izvedenkah »You« in zajema vgrajeni nosilec za pametni telefon, na katerega lahko voznik priklopi svojo napravo in samodejno zažene novo aplikacijo s pomočjo brezžične tehnologije NFC (Near Field Communication). Prek te aplikacije lahko uporabniki s svojo napravo dostopajo do bližnjic za telefon, radio, navigacijo in glasbo. Po zaslugi upravljalnih stikal na volanu vozila ë-C3 lahko voznik zadrži roke na volanu, z gumbom »Domov« pa se lahko enostavno vrne na uvodno stran aplikacije.
 
  • MY CITROËN PLAY PLUS Z 10-PALČNIM ZASLONOM NA DOTIK je serijsko na voljo pri izvedenkah »Plus«, za doplačilo pa tudi pri izvedenkah »You«. Sistem zajema osrednji 10,25-palčni zaslon z dostopom do vgrajenega radijskega sprejemnika AM/FM/DAB ter ponuja funkcijo za zrcaljenje pametnega telefona in je združljiv s protokoloma Apple CarPlay in Android Auto za preprost dostop do navigacije, aplikacij in medijskih storitev.
 
  •  MY CITROËN DRIVE Z 10-PALČNIM ZASLONOM NA DOTIK je serijsko na voljo pri izvedenkah »Max«, za doplačilo pa tudi pri izvedenkah »Plus«. Ergonomsko oblikovani 10,25-palčni sredinski zaslon v barvah uporablja arhitekturo gradnikov po zgledu pametnih telefonov, ki prek virtualnih bližnjic omogoča dostop do ključnih funkcij navigacije, telefona, radia, aplikacij in medijskih naprav. Brezžični Wi-Fi omogoča zrcaljenje pametnega telefona ter je združljiv s protokoloma Apple CarPlay in Android Auto.
 
Stranke lahko izberejo eno ali obe ravni naročnine na storitve »Connected Services« in tako maksimalno izkoristijo svoj sistem prek računa MyCitroën ali aplikacije MyCitroën.
 
»Connect One« je na voljo brezplačno in omogoča takojšen dostop do storitev e-Call in Citroën Assistance, storitev vzdrževanja na daljavo ter dostop do digitalnih navodil za uporabo. V Sloveniji trenutno še ni na voljo.
 
Po brezplačnem enoletnem preizkusnem obdobju je »Connect Plus« uporabnikom na voljo za cenovno ugodno mesečno pristojbino. Pri tej storitvi lahko vozniki koristijo prometne informacije v realnem času, da izberejo optimalno pot za potovanje, saj se alternativne poti izračunajo in predlagajo glede na predvidene prometne tokove in trenutne zastoje ali gnečo. Sistem prikazuje tudi informacije o mestu v 3-D tehniki (brezplačno za tri leta).
 
Vse tri izvedenke novega modela ë-C3 in njihove serijske ravni informacijsko razvedrilnega sistema (My Citroen Play s postajo za pametne telefone, My Citroën Play Plus z 10-palčnim zaslonom na dotik, My Citroën Drive z 10-palčnim zaslonom na dotik) so združljive z aplikacijo Citroën e-ROUTES.
 
FUNKCIJE ZA POMOČ PRI VOŽNJI
 
Povsem nov ë-C3 se ponaša z obsežno zbirko najnovejših Citroënovih tehnologij za pomoč vozniku, ki skrbijo za vsakega potnika, predvsem pa voznika, in vključujejo:
 
  • Active Safety Brake je sistem za zaviranje v sili, ki podnevi in ponoči deluje v območju od 5 do 135 km/h ter pomaga zmanjšati poškodbe potnikov v vozilu ter pešcev in kolesarjev.
  • Sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu pomaga vozniku ohranjati pravilno lego med oznakami voznega pasu z rahlimi popravki volana, ko vozilo zapelje z voznega pasu, ali pa z opozarjanjem voznika na spodrsavanje pri nižjih hitrostih. Deluje v območju hitrosti med 60 in 180 km/h in se izklopi, ko so v uporabi smerokazi.
  • Opozorilnik na voznikovo nepozornost vozniku posreduje obvestilo, kadar je smer vozila neprilagojena voznemu pasu. To dvostopenjsko opozorilo najprej zazna nihanje vozila in voznika opozori z zvokom in sporočilom »Vozite previdno«, nato pa se ob zaznavi štirih nihanj oglasi še dodatno opozorilo in prikaže se sporočilo »Nevarna vožnja«. Opozorilnik za premor med vožnjo vozniku svetuje, naj si vzame premor po dveh urah neprekinjene vožnje s hitrostjo višjo od 65 km/h in se ponovi vsako naslednjo uro, če si voznik ne vzame odmora.
  • Sistem za prepoznavanje omejitve hitrosti prebere znake za omejitev hitrosti in jih prikaže na Citroënovem zaslonu v višini oči ter tako obvesti voznika. Pametni sistem koristi podatke o omejitvi hitrosti iz navigacijskega sistema, lahko pa odčitava tudi začasne znake za omejitev hitrosti. Tempomat z omejevalnikom hitrosti vozniku omogoča, da omeji svojo največjo hitrost in tako zagotovi upoštevanje omejitev.
  • Električna parkirna zavora se sproži samodejno ob zaustavitvi motorja in se samodejno sprosti, ko voznik pritisne pedal za pospeševanje. Voznik lahko električno parkirno zavoro upravlja ročno z upravljalno ročico na sredinski konzoli. Poleg tega pomoč pri speljevanju v klanec na strminah, večjih od 3 odstotkov, za nekaj sekund zadrži vozilo in tako vozniku pomaga preprečiti neželeno premikanje.
  • Inteligentni žarometi s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu samodejno preklopijo med zasenčenimi in dolgimi lučmi, ko zaznajo nasproti vozeča vozila, da lahko vozilo varno zapelje mimo.
  • Pomoč pri vzvratnem parkiranju voznika med vzvratno vožnjo opozori na bližino ovir, vključno z otroki, z zvočnimi signali. Zadnja kamera se vklopi ob preklopu v vzvratno prestavo, da omogoči pregled nad območjem za vozilom in voznika prek 10,25-palčnega barvnega zaslona (če je vgrajen) opozarja na morebitne ovire.
 
4. NAJBOLJŠE RAZMERJE MED KAKOVOSTJO IN CENO
 
·         Citroën ë-C3 s 320 kilometri dosega bo na večini evropskih trgov na voljo po dostopni ceni od 23. 300 evrov dalje. Citroën tako intenzivno krepi svojo obljubo, s katero želi vsem omogočiti dostop do 100-odstotno električnih vozil.
·         Potrošnikom je zagotovljena preprosta izbira dveh dobro opremljenih izvedenk, dveh dobro opremljenih različic »You« in »Max«.
·         Citroën ë-C3 z 200-kilometrskim dosegom s še bolj dostopno ceno od 19.990 evrov naprej bo na voljo leta 2025.
 
NOVA KONSTRUKCIJSKA OSNOVA ZA DOSEGANJE STROŠKOVNE UČINKOVITOSTI
 
Citroën je prvič v Evropi razvil povsem novi Citroën ë-C3 na konstrukcijski osnovi, ki je že od samega začetka zasnovana za 100-odstotno električni pogonski sklop. Vozilo temelji na različici izjemno prilagodljive globalne konstrukcijske osnove Stellantis »Smart Car«, kar je Citroënu omogočilo, da je povsem nov ë-C3 kupcem dostopen po cenah od 23.300 evrov dalje, kar je primerljivo tudi s ceno povprečne petvratne limuzine z bencinskim motorjem iz segmenta B.
 
»Naša globalna konstrukcijska osnova Smart Car je izjemno učinkovita in njene zmogljivosti že izkoriščamo izven Evrope na novih Citroënovih modelih, ki so prilagojeni posameznim regijam, na trgih, kot sta Indija in Južna Amerika. Bila je idealno izhodišče za povsem novo evropsko linijo modela ë-C3 in čeprav je bila že od začetka zasnovana s povsem električnimi zmogljivostmi. Ob tem je dovolj prilagodljiva, da se na njej lahko namestijo pogonski sklopi z notranjim izgorevanjem ter večja in manjša vozila, vključno SUV-ji,« je povedala Laurence Hansen, direktorica produkta in strategije znamke Citroën.
 
POŠTENA CENA IN POENOSTAVLJENA IZBIRA
 
Ključna prednostna naloga je bila olajšati nakupno izkušnjo za stranke. Na številnih evropskih trgih bo povsem novi Citroën ë-C3 na voljo po dostopni ceni, pri čemer se bo cena osnovne izvedenke »You« začela pri 23.300 evrov.
 
»Nakup novega avtomobila lahko za kupca predstavlja velik izziv, saj mora dobro poznati raznolik nabor izvedenk in možnosti, med katerimi lahko izbira. Pri Citroënu želimo celoten postopek poenostaviti in ga narediti pravičnejšega za kupce s pristopom »Smart Range«, v sklopu katerega bodo na voljo serijski nivoji opreme in opcijski paketi kot tudi z večjo preglednostjo cen,« je dejal Nicolas Monnot, podpredsednik za globalno cenovno politiko in učinkovitost znamke Citroën.
 
Povsem nov, popolnoma električni ë-C3 bo svojim evropskim strankam na voljo v poenostavljeni liniji le dveh dobro opremljenih različic »You« in »Max«.
 
Osnovna izvedenka »You« ima visoko raven serijske opreme, vključno s prednjimi žarometi LED, vzmetenjem Citroën Advanced Comfort®, sistemom za samodejno zaviranje v sili, novim Citroënovim zaslonom v višini oči, informacijsko razvedrilnim sistemom »My Citroen Play s postajo za pametni telefon«, električnimi zunanjimi ogledali, samodejno osvetlitvijo, sistemom za vzvratno parkiranje, zadnjim spojlerjem, tempomatom, ročno klimatsko napravo in šestimi varnostnimi blazinami. Na voljo bosta dva paketa opcijske opreme in »My Citroën Play + z 10-palčnim zaslonom na dotik«.
 
Bogata izvedenka »Max« k temu dodaja še 17-palčna lita platišča z diamantno obdelavo, zadnje luči LED, dodatno zatemnjena zadnja stekla, sedeže v kombinaciji materiala TEP in tkanine, samodejno klimatsko napravo, 3D-navigacijo, brezžično polnjenje, zadnjo kamero, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in električni pomik zadnjih stekel. Opcijski paket »Winter Pack« ponuja ogrevano vetrobransko steklo, ogrevane prednje sedeže in ogrevan volan.
 
Povsem nov ë-C3 bo na voljo v petih prepoznavnih in kakovostnih barvah: bela Polar White, modra Montecarlo, rdeča Elixir, siva Mercury in črna Perla Nera. Citroënova značilna dvobarvna karoserija s streho v kontrastnem odtenku bo kupcem na voljo serijsko v črni ali beli barvi pri izvedenkah »Plus« in »Max«, pri čemer bo ločitvena linija na zadnjem stebričku lepo sledila ostri oblikovni liniji, vtisnjeni v pločevino zadnjega stebrička.
 
OKREPITEV BLAGOVNE ZNAMKE V EVROPI
 
Povsem nov ë-C3 je prvo 100-odstotno električno vozilo segmenta B, ki ga bo evropski proizvajalec ponudil v regiji v tej cenovni kategoriji in je bil zasnovan v Evropi, v Citroënovem studiu v obratu Stellantis Automotive Design Network v kraju Velizy-Villacoublayu pri Parizu, njegova izdelava pa bo potekala v proizvodnem obratu Stellantis Trnava na Slovaškem. Povsem novi Citroën ë-C3 bo v prodajne salone zapeljal v drugem četrtletju leta 2024.
 
Medtem ko Citroën pričakuje, da bo povsem nov ë-C3 močno pretresel trg za evropsko zasnovane in izdelane kombilimuzine B-segmenta, je na poti še več dobrih novic za kupce avtomobilov, ki iščejo še nižjo ceno za povsem električno mestno vožnjo. Povsem novemu modelu z dosegom 320 km se bo proti letu 2025 pridružila različica z dosegom 200 km, kar bo omogočilo, da bo povsem novi Citroën ë-C3 še bolj dostopen pri 19.990 evrih.
 
»Naše poslanstvo je povečati prisotnost Citroëna v Evropi na vsaj 5-odstotni delež evropskega trga. Ključni dejavnik za uresničitev tega načrta pa je uvedba povsem novega 100-odstotno električnega vozila ë-C3 po dostopni ceni, ki ga bomo v začetku leta 2024 vključili v našo ponudbo. Povsem nov ë-C3 ima tudi pomembno vlogo pri nadaljnji krepitvi Citroënovega programa elektrifikacije, saj dopolnjuje prihod naših novih modelov ë-C4 in ë-C4 X s podaljšanim dosegom ter edinstveno rešitev mobilnosti, ki jo predstavlja Citroën Ami,« dodaja Koskas.
 
Gre za model, ki stoji na čelu družine novih modelov, ki bodo imeli pomembno vlogo pri izboljšanju ponudbe produktov in vrednosti znamke Citroën v Evropi ter še bolj okrepili njen konkurenčni položaj v osrčju trga.
 
5. DRZNO OBLIKOVANJE Z NOVO IDENTITETO ZNAMKE
 
·         Na avtomobilu serijske proizvodnje bo premierno na voljo novi prepoznavni podpis znamke Citroën z velikim novim ovalnim logotipom z novo interpretacijo Citroënove dvojne puščice.
 
·         Višji in drznejši Citroën ë-C3 ponosno uvaja novo vizualno podobo Citroëna, ki je bila prvič predstavljena s konceptom Citroën Oli leta 2022, pri kateri je vertikalnost v nasprotju z vodoravnimi, tehnično oblikovanimi površinami.
 
»Prepričani smo, da povsem novi 100-odstotno električni Citroën ë-C3 spreminja pravila igre med petvratnimi limuzinami segmenta B, saj smo prisluhnili kupcem in tistim lastnostim, ki jih najbolj cenijo pri modelih SUV ter najboljše prednosti teh lastnosti upoštevali pri razvoju višje in bolj namenske oblikovne zasnove vozila. Čeprav je po dolžini in širini podoben svojemu predhodniku, smo ga naredili 100 mm višjega, kar mu daje večji občutek moči in prisotnosti na cesti, poleg tega pa ima večjo oddaljenost od tal in višji položaj sedežev, tako da se voznik in potniki bolje počutijo pri vožnji čez luknje, robnike in druge ovire na današnjih mestnih ulicah,« je povedal Pierre Leclercq, vodja oblikovalskega oddelka Citroën.
 
Novi podpis, ki je bil prvič predstavljen s konceptom Citroën Oli leta 2022, je videti kot mogočen tehnološki kontrast navpičnih in vodoravnih elementov. Na prednjem delu se na višji, bolj navpični površini bohoti veliki novi ovalni logotip dvojne puščice, ki je ponosno nameščen na sredini, na vsaki strani pa ga poudarjajo črne vodoravne rešetke s privlačno in tehnično interpretacijo dvojne puščice, ki so jo navdihnili arhitekturni parametrični vzorci.
 
Pomemben element je posebna nova zasnova prednjih in zadnjih luči, ki je bila prvič predstavljena na konceptnem vozilu Citroën Oli in ima edinstven tristopenjski svetlobni podpis z eno navpično in dvema vodoravnima lečama, ki sta skoraj videti kot lopatici.
 
Kratek, visok in vodoraven pokrov motornega prostora ima tehnično izklesane površine, ki lovijo svetlobo in so v kontrastu z bolj navpičnim sprednjim profilom, ki se pretaka v večje in bolj pokončno vetrobransko steklo ter daje avtomobilu večjo prostornino in poudarja občutek zaščite.
 
V bočnem profilu so vidne prednje in zadnje tehnično izklesane linije, ki se prek linije trupa prelivajo v nove značilne svetlobne sklope in prefinjene gube na vratnih ploščah, ki lovijo svetlobo in celoto vizualno popestrijo.
 
Prepoznavna identiteta vozila se nadaljuje na zadku s tehnično dovršenim oblikovanjem spodnjega dela prtljažnih vrat, nad katerimi se razteza vodoravni dekorativni trak v svetleči črni barvi z enakim tehničnim vzorcem v obliki dvojne puščice, kot je uporabljen na navpični sprednji strani in obkroža veliki, sredinsko umeščeni novi ovalni logotip znamke Citroën. Nova prepoznavna sklopa zadnjih luči sta pomaknjena na vogale vozila ter vsebujeta dve vodoravni in eno navpično lečo, ki povzemajo prednja optična bloka. Pod odprtino prtljažnih vrat se nahaja mogočen odbijač, ki je na zunanjih vogalih ukrivljen, da zagotavlja več aerodinamičnosti in še bolj poudari odločno držo vozila.
 
Večja 16- in 17-palčna jeklena platišča z diamantno obdelavo (serijska pri izvedenkah »Max«) so nameščena na skrajnih vogalih, kar nakazuje na stabilnost in trdnost, kljub temu pa vozilo ohranja kompaktno obliko, saj v dolžino meri zgolj 4,01 metra in v širino 1,76 metra.

VIR: Citroen