Novi Porsche 911 GT3 RS.
Novi Porsche 911 GT3 RS je brezkompromisno zasnovan za maksimalno zmogljivost. Visokozmogljiv cestni dirkalnik dosledno uporablja dirkaške tehnologije in popolnoma sledi načelom avtomobilskega športa. Dodelan visokoturažni atmosferski motor, inovativno hlajenje, številne izboljšave aerodinamike in podvozja ter inteligentna lahka gradnja postavljajo ta avtomobil v sam vrh superšportnikov.
Nove dimenzije aktivne aerodinamike
Bistveno povečanje zmogljivosti so inženirji iz Porsche Motorsporta dosegli z vgradnjo sredinskega hladilnika, ki je bil prvič uporabljen v modelu 911 RSR, zmagovalnem dirkalniku dirke Le Mans. Kasneje je bil z istim konceptom hlajenja razvit tudi dirkalnik 911 GT3 R. Poševno vgrajen sredinski hladilnik je tako nadomestil kar tri hladilnike, ki so bili vgrajeni v predhodnike. Hladilnik je nameščen na mesto, kjer je pri drugih modeli 911 prtljažnik. Novonastali dodaten prostor pa odslej služi elementom aktivne aerodinamike.
Brezstopenjsko nastavljivi usmerniki zraka na sprednjem delu in dvodelni spojler na zadku v kombinaciji s številnimi aerodinamičnimi elementi pri hitrosti 200 km/h poskrbijo za kar 409 kilogramov pritisne sile. Številka je precej impresivna, sploh ob dejstvu, da s tem novi 911 GT3 RS ustvarja kar dvakrat večji pritisni tlak kot njegov predhodnik (generacija 991.2) in trikrat tolikšnega kot aktualni 911 GT3. Pri hitrosti 285 km/h znaša skupna pritisna sila k tlom že 860 kilogramov!
Prvič je serijski Porsche opremljen s sistemom za zmanjševanje zračnega upora (DRS). Na ravnih odsekih se za doseganje višje hitrosti sprednji usmerniki zraka in zadnji spojler s pritiskom na gumb postavijo v položni položaj ter tako omogočijo čimbolj neoviran zračni tok. Ob močnem zaviranju pri višjih hitrostih se zgodi ravno obratno. Aktivira se funkcija Airbrake, ki s pokončnejšim položajem vseh usmernikov ustvari aerodinamični zavorni učinek in s tem učinkovitost mehanskega zaviranja še dodatno poveča.
Dizajn novega 911 GT3 RS je podrejen številnim aerodinamičnim elementom. Najbolj opazen je seveda mogočen zadnji spojler, ki je vpet po metodi labodjega vratu. Spojler sestavljata dva usmernika, spodnji je fiksen, zgornji pa hidravlično nastavljiv.
Spojler je v primerjavi s predhodnikom dimenzijsko večji, njegova višina pa presega višino strehe. Takšna zasnova je pri dirkalnikih sicer običajna, prvič pa je takšna rešitev uporabljena pri cestnem avtomobilu. Sprednjega spojlerja novi 911 GT3 RS nima, saj njegovo vlogo opravljata usmernika, ki zrak usmerjata navzgor ali navzdol. Stranski zaslonki navzgor usmerjen zrak načrtno potiskata navzven in tako preprečujeta vsesavanje segretega zraka v motor. Odzračevanje sprednjih kolotekov poteka skozi rešetkaste odprtine v blatnikih.
Navdih pri zasnovi blatnikov so inženirji dobili pri legendarnem zmagovalcu Le Mansa - dirkalniku 911 GT1. Zadnji del blatnika je namreč poglobljen, poglobitev pa se nadaljuje tudi po vratih. Takšna rešitev zmanjšuje tlak v kolotekih, zrak pa s pomočjo usmernikov načrtno teče proti zadku avtomobila.
Odprtine na zadnjih blatnikih tokrat niso namenjene vsesavanju zraka, pač pa služijo izključno izboljšanju aerodinamike. Koloteka zadnje preme sta na zadnji strani prav tako poglobljena, usmerniki na stranskih delih odbijača pa zrak usmerjajo za avtomobil. Za optimalno zapuščanje zraka s podvozja je bil nekoliko modificiran tudi difuzor. Ta sicer v osnovi izvira iz modela 911 GT3.
Prilagajanje dirkalnega podvozja iz vozniške kabine
Tudi podvozje postreže s številnimi aerodinamičnimi posebnostmi. Ker je pretok zraka skozi koloteke novega 911 GT3 RS izjemno močan, so komponente dvojnega trikotnega vpetja na sprednji premi aerodinamično zasnovane v obliki kapljic. Takšna aerodinamična vodila pritisno silo pri maksimalni hitrosti povečajo za okoli 40 kilogramov. Tovrstne tehnološke rešitve so se doslej uporabljale le v vrhunskem dirkalnem športu. V primerjavi z modelom 911 GT3 ima različica RS za 29 milimetrov širši kolotek, zato so tudi vodila vpetja ustrezno daljša.
Za ohranitev ravnovesja pritisne sile pri zaviranju iz višjih hitrosti so inženirji bistveno zmanjšali vzdolžno nagibanje karoserije (t. i. antidive). To so dosegli z zamikom krogličnega zgloba spodnjega vzdolžnega vodila nekoliko navzdol. Večvodilna zadnja prema je s spremenjenimi stopnjami vzmetenja prav tako prilagojena in preprečuje prekomerno dviganje zadka ob zaviranju. K izboljšani vozni dinamiki dodatno pripomorejo še optimizirani asistenčni sistemi ter nove nastavitve krmiljenja zadnje preme.
V novem 911 GT3 RS lahko izbirate med tremi načini vožnje: Normal, Sport in Track. V načinu Track je mogoče osnovne nastavitve prilagajati individualno. Stisk in razteg blažilnikov sta na prednji in zadnji premi ločeno in večstopenjsko prilagodljiva. Tudi prečno zaporo diferenciala na zadnji premi lahko upravljate s preprostim vrtenjem stikala na volanu. Takšne prilagoditve v realnem času so izjemno hitre, intuitivne in izvirajo neposredno iz dirkalnega športa.
Na volanu so nameščena štiri posamezna vrtljiva stikala in tipka sistema za zmanjšanje zračnega upora (DRS). Posamezne nastavitve so vselej dobro grafično prikazane na dveh stranskih sedempalčnih zaslonih. Z izborom načina Track bosta zaslona prikazovala le bistvene informacije za vožnjo po dirkališču. Merilnik vrtljajev ostaja analogen, iz modela GT3 pa je prevzet prikaz izbrane prestave.
Visokoturažni atmosferski bokser motor
Tudi štirilitrski atmosferski visokoturažni agregat je bil v primerjavi z modelom GT3 še dodatno izpopolnjen. Velik delež povečanja moči, ki sedaj znaša 386 kW (525 KM), so inženirji dosegli z novimi odmičnimi gredmi s spremenjenimi profili odmikal. Neposredno iz motošporta prihajatata tudi sesalni sistem s posamičnimi dušilnimi loputami ter sistem togega krmiljenja ventilov. Modificiran je bil tudi samodejni sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama (PDK), ki ima v primerjavi z modelom GT3 skrajšana prestavna razmerja. Hlajenje menjalnika je izboljšano z odprtinami za zajemanje zraka na podvozju, kar omogoča dolgotrajne ekstremne obremenitve pri pogosti uporabi na dirkališču. 3,2 sekunde potrebuje 911 GT3 RS iz mesta do 100 km/h, kazalec hitrosti pa se ustavi pri 296 km/h.
Na sprednjo premo so inženirji namestili aluminijaste monoblock zavorne čeljusti s šestimi bati, ki objemajo zavorne kolute s premerom 408 milimetrov. Premeri batov so v primerjavi z modelom 911 GT3 povečani s 30 na 32 milimetrov, širša pa je tudi debelina kolutov, ki znaša 36 namesto 34 milimetrov. Na zadnji premi ostajajo koluti v velikosti 380 milimetrov ter štiribatne zavorne čeljusti.
Za voznike, ki se boste z novim 911 GT3 RS pogosteje podali za dirkališče, so na voljo opcijske kompozitne keramične zavore Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Te so na sprednji premi opremljene s 410 milimetrskimi, na zadnji pa s 390 milimetrskimi zavornimi koluti. Serijsko je avtomobil opremljen s kovanimi aluminijastimi platišči s centralnim vijakom. Za vrhunski mehanski oprijem skrbijo cestno homologirane športne pnevmatike v dimenzijah 275/35 R 20 spredaj in 335/30 R21 zadaj.
Načelo lahke gradnje
Že od predstavitve legendarnega modela 911 Carrera RS 2.7 stremijo vsi modeli RS k lahkotnosti. Avtomobil sestavljajo izredno lahko materiali. Še posebej izdatna je uporaba plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), iz katere so izdelani vrata, sprednja blatnika, streha in sprednji pokrov.
Lahek CFRP najdemo tudi v notranjosti, na primer pri serijskih školjkastih sedežih. S takšno zasnovo gradnje tehta avtomobil, kljub številnim dimenzijsko večjim komponentam, le 1.450 kilogramov.
Opcijska paketa Clubsport in Weissach
V notranjosti prevladujejo značilni RS materiali. Črno usnje, tkanina Racetex in številni elementi iz karbona ustvarjajo puristično-športni ambient. Ljubitelji dirkanja se lahko odločite za brezplačni paket Clubsport, ki med drugim vključuje jekleno varnostno kletko, ročni gasilni aparat ter šesttočkovni varnostni pas za voznika.
Za doplačilo je na voljo bistveno bogatejši paket Weissach. Sprednji pokrov, streha, deli zadnjega spojlerja ter pokrovi zunanjih ogledal so v sklopu tega paketa izdelani iz vidnega karbona. Lahek CFRP material je uporabljen tudi za stabilizatorje spredaj in zadaj, zadnje povezovalne drogove ter naletni del na zadnji premi. Tudi varnostna kletka je prvič izdelana in CFRP-ja, kar v primerjavi z jekleno kletko prihrani okoli šest kilogramov. Vsi ti lahki elementi še dodatno prispevajo k izboljšanju vozne dinamike avtomobila.
V paketu Weissach sta obvolanski prestavni ročici PDK menjalnika povsem dirkaški. Izdelani sta s posebno magnetno tehnologijo, zaradi katere voznik natančneje čuti točko upora, informacije o prestavljanju pa so tako bolj neposredne. Tudi pri nevzmeteni je mogoče prihraniti. Z opcijskimi kovanimi magnezijevimi platišči bo prihranek mase znašal kar osem kilogramov.
V Porsche Centru Ljubljana naročila za novi 911 GT3 RS že sprejemamo. Cena osnovnega modela znaša 256.328,51 EUR. Avtomobil po svojih željah pa si lahko sestavite na tej povezavi.
Ekskluzivni kronograf v izvedbi Porsche Design
Na roki voznika novega 911 GT3 RS seveda ne sme manjkati primerna ura. Po navdihu miselnosti avtomobilskega športa, kjer je maksimalna natančnost na prvem mestu, so urarski mojstri v švicarskem Solothurnu razvili kronograf 911 GT3 RS. Ta mehanska ura je rezervirana ekskluzivno za lastnike avtomobila. Za osnovno so uporabili s steklenimi kroglicami peskano ohišje iz naravnega ali črnega titana ter privito krono. Uro poganja mehanski mehanizem Porsche Design – manufakturni kaliber WERK 01.200, ki je zaradi svoje izjemne natančnosti prejel certifikat COSC.
Zagon, zaustavitev in vrnitev štoparice v ničelni položaj so s pomočjo funkcije Flyback združeni v en sam postopek. Kronografska gumba z laserskimi gravurami "Start/Stop" in "Next Lap" jasno nakazujeta, da je poslanstvo te ure več kot le prikazovanje časa. Celoten dizajn ure zaznamujejo oblikovalske posebnosti in materiali novega 911 GT3 RS.
PR: Porsche
PR: Porsche