Kot slovenska ima tudi hrvaška gorska reševalna služba poleti precej dela. Količino intervencij so poskušali nekoliko zmanjšati z velikimi oglasnimi plakati, ki so jih postavili po vsej Hrvaški.
Kot slovenska ima tudi hrvaška gorska reševalna služba poleti precej dela. Količino intervencij so poskušali nekoliko zmanjšati z velikimi oglasnimi plakati, ki so jih postavili po vsej Hrvaški.
»Če ste si želeli leteti, bi morali rezervirati letalsko karto, ne pa klicati nas,« piše na oglasnih panojih, na katerih je podoba reševalnega helikopterja. Z njimi opozarjajo (predvsem) turiste, naj bolj premišljeno načrtujejo svoje poletne aktivnosti.
»Če ste si želeli leteti, bi morali rezervirati letalsko karto, ne pa klicati nas,« piše na oglasnih panojih, na katerih je podoba reševalnega helikopterja. Z njimi opozarjajo (predvsem) turiste, naj bolj premišljeno načrtujejo svoje poletne aktivnosti.
Ker je znano, da imajo ogromno dela v tem času tudi slovenski gorski reševalci, smo za mnenje o oglasih prosili tudi predstavnike Gorske reševalne zveze Slovenije. Kot pravijo, so oglas kolegov s hrvaške Gorske reševalne službe opazili tudi sami, zdi pa se jim zanimiv in učinkovit način komuniciranja. »Sicer smo redno na vezi z regijskimi gorsko reševalnimi službami in spremljamo delo drug drugega. Svoja znanja delimo tudi na skupnih posvetih. Aprila letos smo imeli v Paklenici prvo srečanje regijskih gorsko reševalnih služb, letos jeseni je v načrtu tudi drugo srečanje v Makedoniji. Za produkcijo česa podobnega se sami v tej sezoni nismo odločili zaradi visokih stroškov oglaševanja, pa tudi zaradi velike obremenjenosti zaposlenih v pisarni GRZS,« pravijo, a dodajajo, da bi bila zaradi velikega števila intervencij to zanimiva možnost v prihodnosti.
»Tudi pri nas se namreč soočamo z vsako leto rekordnim številom intervencij, predvsem tujcev – glede na statistiko rešujemo približno polovico Slovencev in približno polovico tujih turistov. Dejstvo pa je, da nam trenutno finančno stanje Gorske reševalne zveze Slovenije in status neprofitne organizacije ne omogoča vlaganja v oglaševanje, produkcijo, dodatne kadre in vse, kar takšen projekt tudi zahteva. Si pa še naprej prizadevamo za povezovanje z različnimi deležniki,« so povedali za MM. Povezali so se npr. s Slovensko turistično organizacijo in ostalimi deležniki (Slovenia Outdoor, PZS, Policija, ZGVS, Skupnost Julijskih Alp, TNP, ARSO) in pripravili vodnik Varno v gore, da bi nagovorili čim več tujih turistov in tistih, ki imajo stik z njimi. Podobnih sodelovanj si želijo tudi v prihodnje.
Hkrati opozarjajo, da takšne akcije nesreč ne morejo povsem preprečiti: »Menimo, da osveščevalne akcije zagotovo pripomorejo k boljši informiranosti in manjšemu številu nesreč zaradi nepripravljenosti, neprimerne opreme ali nepoznavanja terena, samih nesreč pa ne morejo čisto preprečiti. Te se bodo žal zmeraj dogajale, še posebej v gorah, in sama odprava na turo je vedno odgovornost vsakega posameznika posebej,« še povejo.
Povzeto iz MM Marketing Magazin