Javnost obveščamo, da članice Združenja bank Slovenije, banke in hranilnice, v zadnjih dneh beležijo povečano število lažnih SMS sporočil in lažnih sporočil prek elektronske pošte, ki jih prejemajo njihove stranke.
Javnost obveščamo, da članice Združenja bank Slovenije, banke in hranilnice, v zadnjih dneh beležijo povečano število lažnih SMS sporočil in lažnih sporočil prek elektronske pošte, ki jih prejemajo njihove stranke.
V sporočilih se pošiljatelji izdajajo kot banka ali druga zunanja institucija in prejemnike sporočil vodi na lažno spletno stran (npr. skrivajo se za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali da gre za izboljšanje varnostnih ukrepov ali pošiljke ni bilo mogoče dostaviti) ter od njih zahtevajo obvezno potrditev in/ali vnos osebnih in kartičnih podatkov.
Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil, seveda v breme vašega bančnega računa ali plačilne kartice.
Javnost oziroma stranke bank in hranilnic ponovno opozarjamo, da prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil ne klikate na povezavo v sporočilu, ki jo prejmete prek elektronske pošte ali mobilnega telefona in na povezavo ne vnašate podatkov. Tako sporočilo, ki je uvod v prevaro, je treba takoj zbrisati. Če dvomite v prejeto pošto, ali ste v lažno spletno banko morebiti že vnesli svoje identifikacijske podatke, se nemudoma obrnite na kontaktni center banke ali svojega osebnega bančnika ter kartico blokirajte.
Naj spomnimo, banke ali hranilnice od vas nikoli ne bodo zahtevale, da vnašate svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS sporočil. To je lahko prvi znak, da gre za prevaro.
Banke in hranilnice v zadnjem času zaznavajo, da narašča tudi število investicijskih prevar. Te potekajo na način, da goljufi žrtve pokličejo po telefonu in pod pretvezo, da gre za izplačila višjih vsot kripto dobičkov iz preteklosti ali pa želijo izplačati zneske iz naslova pomoči pri povrnitvi sredstev iz preteklih kripto prevar. Ko pridobijo zaupanje, žrtev prepričajo v odobritev oddaljenega dostopa (v večini primerov prek programa Anydesk) do naprav in digitalnih kanalov ali pa žrtev prepričajo, da po navodilih goljufov potrdi nakazilo kartične transakcije v kripto menjalnice (v večini v Binance).
Zaznati je, da je bila v zadnjem času pogosto žrtev tovrstnih prevar starejša populacija pred upokojitvijo in pa upokojenci.
Ponovno poudarjamo, ne nasedajte pravljicam o ogromnih zaslužkih in ponudbah, ki so časovno omejene. Posvetujte se s preverjenimi strokovnjaki in neznancem ne omogočajte oddaljenega dostopa do vaših naprav in jim ne razkrivajte občutljivih podatkov ter gesel prek telefona oz. spleta. Taka zahteva je zagotovo znak, da gre za prevaro.
Če ste bili žrtev investicijske prevare, zadevo nemudoma prijavite na policijo in SI-CERT, pri banki/hranilnici pa preverite možnost za preklic in vračilo nakazil.
Več o tem, kakšne metode uporabljajo spletni goljufi, da bi se dokopali do vaših podatkov in vas denarno oškodovali, lahko preberete na spletni strani https://pazi.se/ in na spletni strani slovenskega nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT.
PR - Združenje bank Slovenije