Audi vstopa v kraljevski razred motošporta.
· Razvoj pogonskega sklopa za kraljevski razred motošporta od sezone 2026 naprej
· Hibridni pogonski agregat bodo razvili na lokaciji Audi Sporta v Neuburgu na Donavi pod vodstvom Adama Bakerja
· Nov pravilnik s poudarkom na trajnosti in stroškovni učinkovitosti - pomembna dejavnika za vstop
· Spremembe pri Audi Sportu: Julius Seebach po uspešnem prestrukturiranju štafetno palico predaja Rolfu Michlu
Prestižna znamka bo od leta 2026 naprej s posebej v ta namen razvitim pogonskim sklopom nastopala na svetovnem prvenstvu v formuli 1 zveze FIA. Projekt bo domoval na lokaciji Audi Sporta v Neuburgu na Donavi pri Ingolstadtu. S tem bo prvič po več kot desetletju pogonski sklop formule 1 spet izdelan v Nemčiji.
Audi je svoj vstop oznanil na tiskovni konferenci v okviru velike nagrade Belgije v Spa-Francorchampsu. Na dogodku sta na vprašanja odgovarjala Markus Duesmann, predsednik uprave družbe AUDI AG, in Oliver Hoffmann, direktor tehničnega razvoja, v prisotnosti izvršnega direktorja Formule 1 Stefana Domenicalija in predsednika Mednarodne avtomobilistične zveze FIA Mohammeda ben Sulayema.
"Motošport je stalnica v Audijevi DNK," je dejal Markus Duesmann. "Formula 1 je globalno prizorišče za našo znamko in hkrati zahtevni razvojni laboratorij. Kombinacija visoke zmogljivosti in konkurence je v naši panogi stalna gonilna sila za inovacije in prenos tehnologij. Z novim pravilnikom je prav zdaj nastopil pravi čas za naš vstop. Saj tako formula 1 kot Audi oba sledita jasnim trajnostnim ciljem."
Odločilnega pomena za vstop je, da svetovno najbolj priljubljena tekmovalna serija postaja bolj trajnostna in stroškovno učinkovita. Novi tehnični pravilnik, ki bo veljal od leta 2026, stavi na večjo elektrifikacijo in trajnostno gorivo. Poleg že obstoječih omejitev stroškov za ekipe bo z letom 2023 v pravilnik uvedena tudi omejitev stroškov za proizvajalce pogonskih sklopov. Poleg tega si je formula 1 zadala ambiciozni cilj, da bo kot tekmovalna serija do leta 2030 dosegla ničelno bilanco emisij CO2.
Aktivno sodelovanje pri preobrazbi formule 1
Oliver Hoffmann: "V luči velikih tehnoloških preskokov v smeri trajnosti, ki bodo v okviru serije izvedeni do leta 2026, lahko govorimo tudi o novi formuli 1. Formula 1 doživlja preobrazbo in Audi želi aktivno spremljati to potovanje. Tesna povezanost našega projekta formule 1 in tehničnega razvoja v družbi AUDI AG bo omogočila sinergije."
Od leta 2026 naprej se bo pri pogonskem sklopu, ki ga sestavljajo elektromotor, baterija, krmilna elektronika in motor z notranjim zgorevanjem, delež električne moči v primerjavi z današnjimi pogonskimi agregati v formuli 1 močno povečal. Električni pogon bo takrat imel skorajda takšno moč kot motor z notranjim zgorevanjem, ki doseže pribl. 400 kW (544 KM). Visokoučinkovite 1,6-litrske turbomotorje bo poganjalo trajnostno sintetično gorivo - kar je tudi predpogoj za Audijev vstop v serijo.
Visoka priljubljenost na ključnih trgih in pri mladih ciljnih skupinah
Svetovno poznana, izjemno čustvena in tehnološko visoko razvita - s temi lastnostmi formula 1 natančno izpolnjuje Audijeve zahteve. Dirke v seriji se odvijajo na vseh za znamko relevantnih trgih. Kot spektakularna platforma za najzahtevnejše elektrificirane dirkalnike na svetu je še posebej zanimiva za proizvajalce avtomobilov. Audi si je zadal cilj, da bo v tem konkurenčnem okolju dokazal bistvo svojega slogana "Prednost je v tehniki".
Veliko zanimanje za formulo 1 zajema cel svet, tekmovalna serija pa spada med športne prireditve z največjim dosegom na svetu. Leta 2021 je dirke skupno spremljalo 1,5 milijarde televizijskih gledalcev in gledalk. Formula 1 je priljubljena na ključnih trgih, kot sta Kitajska in ZDA, zanimanje zanjo pa še narašča, tudi pri mladih ciljnih skupinah. Na družbenih omrežjih formula 1 trenutno dosega najvišje stopnje rasti med svetovno najbolj priljubljenimi vrstami športa.
Razvoj pogonskega sklopa bo potekal na lokaciji Neuburg na Donavi
Pogonski sklop bo nastal v najsodobnejšem motošportnem kompetenčnem centru družbe Audi Sport v Neuburgu na Donavi, nedaleč od sedeža družbe AUDI AG v Ingolstadtu.
"Pri razvoju in proizvodnji pogonskega sklopa za formulo 1 se bomo oprli na dragoceno strokovno znanje naših sodelavcev iz motošporta, še naprej bomo investirali v naš motošportni center in poleg tega zaposlili visokospecializirane strokovnjake," je dejal Julius Seebach, direktor družbe Audi Sport, ki je v okviru prestrukturiranja področja motošporta pri Audiju organiziral vstop v formulo 1.
Lokacija v Neuburgu na Donavi je že opremljena s testnimi napravami za motorje za formulo 1, visokozmogljive elektromotorje in baterije. Poleg tega tam trenutno poteka potrebna razširitev na področjih kadrov, poslopij in tehnične infrastrukture, vse bistveno pa naj bi bilo dokončano do konca leta. Za projekt pogonskega sklopa je bila nedavno ustanovljena 100-odstotna hčerinska družba podjetja Audi Sport. Njeno vodenje in s tem vodenje projekta formule 1 kot generalni direktor prevzema Adam Baker. Izučeni inženir je doslej opravljal različne vodilne funkcije pri proizvajalcih in ekipah v motošportu. Preden je leta 2021 pričel z delom za Audi, je bil tri leta zaposlen pri mednarodni zvezi FIA.
Audi bo svojo odločitev, katera ekipa bo nastopila leta 2026, sporočil do konca leta.
Odločitev za formulo 1 določa motošportno usmeritev
Audi Sport združuje svoje moči za projekt formule 1. Zato bodo pri Audiju ukinili projekt LMDh. Družba Audi Sport je že nazadnje prekinila razvoj športnega avtomobila za vzdržljivostne preizkušnje. Poleg zasebnega motošporta pa bo nespremenjeno nadaljevala s svojim inovacijskim projektom z modelom RS Q e-tron na rallyju Dakar. V prihajajočem letu Audi cilja na skupno zmago v puščavi.
Naj gre za svetovno prvenstvo v rallyju, v športnih avtomobilih, prvenstvo DTM, Le Mans ali formulo E - Audi Sport je s številnimi naslovi postavil merila v veliko motošportnih serijah. "Formula 1 je naslednji veliki mejnik v Audijevi zgodovini motošporta," je povedal Julius Seebach.
Julius Seebach štafetno palico predaja Rolfu Michlu
Vstop v formulo 1 ne označuje le uspešnega zaključka prestrukturiranja Audijevega motošporta, ampak tudi pomembnega obdobja družbe Audi Sport GmbH. Njen direktor Julius Seebach s 1. septembrom 2022 odhaja v AUDI AG, kjer bo prevzel novo strateško poslovno področje v tehničnem razvoju in bo neposredno poročal upravnemu odboru.
Hoffmann se je v svoji vlogi člana uprave in kot predsednik sveta družbe Audi Sport GmbH Seebachu zahvalil za njegove dosežke: "Julius je sinonim za strateško daljnovidnost, dosledno ravnanje in trajnostne rezultate v časih, polnih izzivov." Pod njegovim vodstvom je družba Audi Sport GmbH večkrat zapored dosegla rekordne vrednosti v prodaji in dobičku. Z ofenzivo modelov RS se je podvojila prodaja, hkrati pa je bil na trg uspešno uveden prvi popolnoma električni model RS - RS e-tron GT.
Leta 2020 je Seebach prevzel tudi odgovornost za motošport pri Audiju in ga dosledno prilagodil za prihodnost. Pod njegovim vodstvom je bil v rekordnem času razvit najbolj kompleksni dirkalnik v Audijevi zgodovini - model RS Q e-tron za rally Dakar. Po uspešni premieri Audija RS Q e-tron s štirimi etapnimi zmagami na rallyju Dakar v januarju je že na drugem rallyju v Abu Dabiju sledila prva skupna zmaga in hkrati prva zmaga avtomobila z električnim pogonskim sklopom na puščavskem rallyju. Vstop v formulo 1 pomeni uspešen zaključek njegovega dela.
S 1. septembrom ga bo nasledil Rolf Michl, ki od februarja opravlja funkcijo operativnega direktorja za področje dirkanja pri Audi Sportu. Skupaj z dr. Sebastianom Gramsom bo sestavljal vodstvo družbe Audi Sport GmbH. Michl je po izobrazbi diplomirani ekonomist in dolgoletni član družine Audi Sport. Po različnih delovnih mestih v marketingu družbe AUDI AG in pri Audi Sportu je leta 2016 prevzel vodenje produktnega marketinga za modele RS. Po prestopu v podjetje Abt Sportsline, kjer je deloval kot vodja individualizacije, se je leta 2019 vrnil v Audi Sport GmbH kot vodja prodaje/marketinga. V tem času je Michl odigral odločilno vlogo pri oblikovanju palete in prodajnih uspehih. Hoffmann je še povedal: "Rolf je rojeni vodja in ima vse potrebne izkušnje iz motošporta in tekmovalnih serij, ki jih potrebuje za to funkcijo." Poleg svojih delovnih mest v marketingu je bil Michl leta 2014 odgovoren za zasnovo in izvedbo pokala Audi Sport TT.
PR in foto: Audi