Avtomobilska znamka MG (Morris Garages) letos praznuje sto let, odkar je na britanske ceste zapeljal njihov prvi avtomobil MG 14/28. Vse od takrat ustvarjajo vozila, ki združujejo športnost, slog in dostopnost.
Avtomobilska znamka MG (Morris Garages) letos praznuje sto let, odkar je na britanske ceste zapeljal njihov prvi avtomobil MG 14/28. Vse od takrat ustvarjajo vozila, ki združujejo športnost, slog in dostopnost.
Tina Guček Novinarka Marketing magazina
Foto: arhiv MG
Podjetje je ustanovil Cecil Kimber, vodja prodaje v podjetju Morris Garages v Oxfordu, ki je pripadalo Williamu Morrisu (pozneje lordu Nuffieldu). Kimber je preoblikoval standardna Morrisova vozila v elegantnejše in športne modele, kar je bilo temelj za nastanek znamke MG. Njena vizija je bila ponuditi dostopne in zabavne športne avtomobile, ki bi navduševali voznike s svojo vodljivostjo, slogom in zmogljivostjo.
Prvemu modelu leta 1924 so kmalu sledili znani modeli, kot so MG K3 Magnette, MG T-series in MG A, znamka pa je postala priljubljena zaradi svojih klasičnih britanskih roadsterjev, ki so bili kompaktni, elegantni in dostopni.
Letos mineva sto let, odkar je na britanske ceste zapeljal prvi avtomobil znamke MG (Morris Garages): MG 14/28.
Model K3 Magnette iz leta 1935 je eden od najbolj ikoničnih dirkalnih avtomobilov MG.
Leta 1935 je podjetje predstavilo model K3 Magnette, enega od najbolj ikoničnih dirkalnih avtomobilov MG, ki je slovel po uspehih na znamenitih dirkah, kot sta Mille Miglia in 24 ur Le Mansa. Leta 1945 so predstavili MG TC Midget, prvi povojni model, ki je postal zelo priljubljen v ZDA. Serija T pa je postala sinonim za britanske roadsterje in športne avtomobile.
Deset let pozneje je MG predstavil model MG A, ki je s svojim modernejšim videzom in aerodinamično obliko predstavljal prelomnico v oblikovanju in hitro postal uspešnica po vsem svetu. Leta 1962 je MG žel nov uspeh, ko je na trg uvedel model MG B, ki je postal najbolje prodajan športni avtomobil svojega časa.
Model MG A iz leta 1955 je s svojim modernejšim videzom in aerodinamično obliko predstavljal prelomnico v oblikovanju.
Izzivi na prelomu stoletja
V 90-ih letih 20. stoletja se je MG soočil s številnimi izzivi. Leta 1994 je znamko skupaj s skupino Rover kupil sloviti nemški proizvajalec BMW, ki je želel razširiti svoj portfelj vozil z britanskimi znamkami, to pa je prineslo novo upanje in možnosti za oživitev znamke. Pod lastništvom BMW-ja so bili narejeni načrti za razvoj novih modelov MG, vendar je nemški velikan leta 2000 prodal Rover Group, vključno z MG, Phoenix Consortiumu, kar je privedlo do kratkega obdobja neodvisnosti kot MG Rover Group.
Leta 2005 je MG Rover Group zaradi finančnih težav propadel, premoženje znamke pa je pridobil kitajski proizvajalec Nanjing Automobile Corporation (NAC). Pozneje so znamko vkomponirali v novoustanovljeno podjetje SAIC Motor Corporation, ki je danes največji proizvajalec vozil na Kitajskem v državni lasti (hkrati pa sedmi največji na svetu in peti na kitajskem trgu).
SAIC je znamki vdahnil novo življenje in uvedel številne inovacije. Po dolgoletnem premoru se je MG leta 2011 vrnil na evropski trg z novimi modeli, kot sta MG6 in pozneje MG3. Leto 2020 je bilo leto ekspanzije, ko je znamka razširila svoj portfelj zlasti z uvedbo električnih modelov (elektrifikacija je namreč postala ključen del njihove strategije za prihodnost). Kljub spremembam lastništva pa je MG ves čas ohranjal svojo zgodovinsko vizijo: ustvarjanje vozil, ki združujejo športnost, stil in dostopnost.
Leto 2020 predstavlja leto ekspanzije, ko je znamka razširila svoj portfelj zlasti z uvedbo električnih modelov.
»Skozi svojo zgodovino je MG sporočal različne vrednote: od športnosti in elegance v svojih začetkih, do dediščine in kakovosti v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja ter pozneje ponovnega rojstva in inovacij v sodobnem času. Zdaj pa MG poudarja tudi trajnost in tehnološki napredek, kar se odraža v električnih in hibridnih modelih. MG je kljub spremembam ohranil tudi ključni element logotipa – oktagon, ki simbolizira prepoznavnost in stabilnost, s čimer še vedno črpa iz svojih korenin, a hkrati gleda v prihodnost,« je za MM povedal Tilen Hojč, direktor znamke za Slovenijo.
Na slovenskih cestah od leta 2022
V Sloveniji je znamka prisotna od novembra 2022, pravi razcvet pa se je zgodil leta 2023, ko so »osrečili« kar 837 kupcev. Prav tako je bilo leto 2023 prelomno tudi z vidika samih produktov znamke, saj so maja uspešno uvedli model MG4 EV, ki do danes sodi v peterico najbolj prodajanih električnih vozil v Sloveniji. Model MG4 EV je prvi iz popolnoma nove platforme, ki so jo inženirji SAIC-a razvili izključno za električna vozila MG.
Ob vstopu na slovenski trg so nase opozorili z imidž kampanjo, ki je združevala zunanje oglaševanje in digitalne medije. Na ta način so znamko MG postavili v središče pozornosti na že zasičenem avtomobilskem trgu. Osredotočili so se na produktno oglaševanje, saj so želeli, da potencialni kupci spoznajo bistvene prednosti vozil – visoko kakovost, dostopno ceno in praktičnost.
»Pomembno je bilo tudi, da izpostavimo tradicijo oziroma bogato britansko dediščino znamke, ki smo jo vključili v sporočilo, s katerim smo poudarili, da znamka temelji na britanski inovativnosti, izjemni kakovosti izdelave in zgodovini vozil, ki ponujajo odlično vozno izkušnjo. Na ta način smo želeli sporočiti, da MG ni le kakovostna in cenovno ugodna izbira, temveč tudi blagovna znamka z globokimi koreninami v avtomobilizmu, kar prinaša dodano vrednost za kupce,« pravi Aljaž Florjančič, vodja marketinga v MG MOTOR Slovenija.
Trajna prepoznavnost na vedno bolj zahtevnem avtomobilističnem trgu
Ker se zavedajo, da je v avtomobilski panogi konkurenca zelo močna, se razlikujejo z jasno in privlačno oglaševalsko strategijo. »Naši oglasi izpostavljajo ključno vrednost, ki jo prinašajo vozila MG – kakovostno izdelavo, bogato opremo in cenovno ugodnost –, zaradi česar so privlačna za širok spekter potrošnikov. Na ta način se osredotočamo na tiste prednosti, ki so za potrošnike pomembne in zaradi katerih vozila MG izstopajo med konkurenco. Poleg tega ustvarjamo oglase in vsebine, ki nagovarjajo osebno izkušnjo vožnje z vozili MG, bodisi preko videovsebin, ki prikazujejo vozno dinamiko in udobje, ali s sodelovanjem vplivnežev, ki delijo svoje avtentične vtise,« pravi Florjančič.
Aktualna ambasadorka blagovne znamke je Ajda Rotar Urankar, ki s svojo prepoznavnostjo in pozitivnim ugledom pripomore k dvigu prepoznavnosti MG in grajenju pozitivne podobe. Z vplivneži ustvarjajo vsebine, ki prikažejo njihovo vozno ponudbo skozi vsakodnevno uporabo in s tem izpostavijo ključne prednosti vozil na bolj osebni, dostopni ravni. S tem približajo vozila MG širšemu krogu ljudi, poudarjajo dostopnost in kakovost, ki ju znamka ponuja, ter ustvarjajo trajno prepoznavnost na vedno bolj zahtevnem avtomobilističnem trgu.
Poleg tega, da se pri oglaševanju močno zanašajo na kombinacijo zunanjih in digitalnih medijev, ki predstavljajo osnovo za avtomobilistični trg, so letos posebno pozornost namenili prisotnosti na televiziji, sodelovali pa so tudi na dogodku Ona365, kjer so neposredno predstavili znamko in vozila širši publiki. »Takšni dogodki nam omogočajo, da se povežemo s strankami na osebni ravni, predstavimo vrednote in prednosti blagovne znamke MG ter obenem omogočimo obiskovalcem neposreden stik z našimi produkti. To je le del naše strategije za bolj pristen stik s potrošniki in krepitev prepoznavnosti blagovne znamke v lokalnem okolju,« pravijo.
Vizualno privlačni oglasi hitro pritegnejo pozornost in spodbudijo interakcijo
Razmišljajo tudi o pomlajevanju strategije, saj želijo doseči mlajše občinstvo in ostati aktualni. Ena od priložnosti za to je TikTok, ki jim omogoča, da blagovno znamko prikažejo na bolj sproščen in kreativen način. Pri tem se lahko osredotočijo na prikaz vsakodnevnih situacij in pristnih izkušenj z vozili. »Tako TikTok kot drugi kanali nam ponujajo priložnost, da prilagodimo svojo vsebino potrebam uporabnikov ter poudarimo ključne lastnosti vozil MG, ki so pomembne za današnjega potrošnika. Na splošno opažamo, da so se za najučinkovitejše izkazali oglasi z videovsebinami, kjer so prikazane funkcionalnosti in vozne izkušnje, saj tako uporabnikom približamo dejansko uporabo vozil. Na družbenih omrežjih, kot sta Facebook in Instagram, so uspešni tudi vizualno privlačni oglasi, ki hitro pritegnejo pozornost in spodbudijo interakcijo. To nam pomaga graditi dolgoročno prepoznavnost blagovne znamke MG in ohranjati stik s ciljno publiko, obenem pa jasno komunicirati vrednost, ki jo ponujamo s svojo cenovno politiko in visokokakovostnimi vozili,« pravi Aljaž Florjančič. Dodaja, da z oglaševalskimi akcijami na družbenih omrežjih občinstvo vedno nagovarjajo z lokaliziranimi vsebinami, ki jih vidijo kot ključ do grajenja zaupanja pri domačih kupcih.
Letos in v prihodnjem letu so se kot sponzor pridružili tudi projektu Prodajni Mindset, saj pravijo, da jim ti dogodki omogočajo še tesnejši stik s ciljnim občinstvom in poglobljeno predstavitev vozil skozi prodajno naravnane aktivnosti ter mreženje, kar dodatno krepi prepoznavnost in ugled blagovne znamke MG na slovenskem trgu.
V avtomobilski panogi je konkurenca zelo močna, a pri MG pravijo, da se od tekmecev razlikujejo po jasni in privlačni oglaševalski strategiji.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu december 2024, #522. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
VIR: MM