14. november 2024 - Med 11. in 15. novembrom na Kitajskem poteka že tretji letošnji obisk vladno-gospodarske delegacije, tokrat ob priložnosti obiska ministrice za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Mateje Čalušić.

14. november 2024 - Med 11. in 15. novembrom na Kitajskem poteka že tretji letošnji obisk vladno-gospodarske delegacije, tokrat ob priložnosti obiska ministrice za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Mateje Čalušić. V gospodarski delegaciji v različnih delih obiska sodeluje skupaj 17 podjetij iz sektorjev prehrane, vinarstva, kmetijske mehanizacije in naravne kozmetike. Spremenjene geopolitične okoliščine pomembno vplivajo na evropsko in tudi slovensko gospodarstvo. Zato GZS poudarja pomen nadaljnje internacionalizacije slovenskega gospodarstva. Ob tem pozdravlja vse napore države pri krepitvi ekonomskih odnosov s tujino in odpiranju vrat slovenskim podjetjem predvsem na tretje trge.

Zaključuje se vladno-gospodarski obisk s področja kmetijstva, gozdarstva in prehrane na Kitajskem


Delegacija je med drugim obiskala sejem ProWine, mednarodni sejem vina in žganih pijač, kjer se med 12. in 14. novembrom predstavljajo tudi slovenski vinarji. Skupaj z ministrico so obiskali podjetje Huawei, kjer so spoznali najnovejši tehnološki razvoj na področju kmetijstva. Delegacija se je v sredo udeležila poslovnega foruma o trajnostnih priložnostih sodelovanja med Slovenijo in Kitajsko na področju omenjenih sektorjev, kjer je udeležence nagovorila tudi direktorica za strateški razvoj in internacionalizacijo GZS Natalija Stošicki. »Kot predstavnica Gospodarske zbornice Slovenije sem ponosna, da lahko spremljam usklajenost ciljev naše poslovne delegacije s kitajsko vizijo kakovostne in trajnostne rasti,« je bila jasna Stošicki in dodala, da verjame, da »imajo naši izdelki mesto na tem živahnem kitajskem trgu ne glede na to, ali gre za naše vinske kleti, ki so pripravljene Kitajsko seznaniti z bogato slovensko vinarsko tradicijo, ali prehranske inovatorje, ki želijo zadovoljiti okuse potrošnikov, ki so ozaveščeni glede zdrave prehrane.« Izrazila je prepričanje, da »bodo slovenski izdelki, izdelani skrbno, kakovostno in globoko spoštljivo do narave, na Kitajskem našli navdušeno publiko. Današnji dan označuje začetek številnih uspešnih partnerstev, ki jih bodo poganjali medsebojno spoštovanje, skupne vrednote in predanost odličnosti.« 

 

Poleg poslovnega foruma so potekali tudi individualni bilateralni sestanki za podjetja ter bilateralna srečanja s podjetji Aldi, PMG in Shanghai Yiyi International Trading Co., Ltd., ki so med največjimi trgovci in uvozniki za živilske izdelke in vino na Kitajskem. Delegacija se je v Pekingu udeležila poslovnega zajtrka s predstavniki kitajske vlade, institucij ter podjetij. Slovenska podjetja so predstavila svoje izdelke ter se udeležila individualnih B2B sestankov. Del delegacije je sodeloval tudi na bilateralnem srečanju, ki ga je ministrica opravila na »National Forestry and Greenland Administration of China«, celotna gospodarska delegacija pa se je pridružila bilateralnemu sestanku ministrice na »Ministry of Agriculture and Rural Affairs«, kjer so udeleženci razpravljali o sodelovanju na področju čebelarstva, prehranski varnosti in trajnostnem kmetijstvu, trgovini s kmetijskimi proizvodi ter sodelovanju pri tehnološkem razvoju kmetijstva.

 

V petek je načrtovan še obisk »Chinese Academy of Agricultural Sciences« in semenske banke ter ogled tradicionalne kitajske čajne tržnice.

 

Silvan Peršolja, Klet Brda, je povedal, da je »Kitajska za vinarje že od nekdaj obetaven trg, vino pa je najboljši komunikator za Slovenijo na Kitajskem. Vseeno ima kitajski trg za vinarje svoje vzpone in padce. Če želiš uspeti, je nujno, da si redno tukaj prisoten. Vsaka dodatna aktivnosti, pa naj bo to vladni obisk ali sklepanje večjih poslov kateregakoli slovenskega podjetja na Kitajskem, poveča vidnost Slovenije tukaj in spodbuja potrošnjo slovenskih izdelkov

 

Aleša Mižigoj, Medex, je dejala, da so »na kitajskem trgu že pristoni, predvsem preko spletnih trgovin. Našo prisotnost želimo razširiti tudi v specializirane trgovine za naravne izdelke in lekarne. Za naravne izdelke opažamo, da so na Kitajskem sicer šele v začetkih, vendar pričakujemo porast v naslednjih letih. Predvsem nas zanima tudi trg naravnih izdelkov za otroke, saj želijo mame tudi na Kitajskem svojim otrokom zagotoviti čimbolj naravne in kvalitetne izdelke, ki jih Medex ponuja

 

Tina Štrubelj, Nelipot (Istost d.o.o.): »Kitajska me je popolnoma presenetila, kot da vstopiš v prihodnost na mnogih področjih. Njihov napredek v 30 letih je enostavno dih jemajoč. Tržno so naravni in organski izdelki tukaj šele v zametkih in trg za to se bo odpiral po njihovih napovedih v roku 2-5 let. Z mojega vidika je tako zelo dobro, da sem vzpostavila nekaj prvih poslovnih stikov s tukajšnjimi distributerji, ki jih bom v prihodnjih letih lahko razvijala in upam, da tudi zapeljala v uspešno zgodbo

 

Pomen nadaljnje internacionalizacije slovenskega gospodarstva tako na EU kot tretje trge

 

Mag. Marjana Majerič, izvršna direktorica na Gospodarski zbornici Slovenije, je ob sedaj že tretji gospodarski delegaciji na Kitajsko, ki jo je organizirala GZS v sodelovanju z državnimi institucijami, ponovno poudarila, da  »ne gre za vprašanje, če prioritiziramo Kitajsko. Slovensko gospodarstvo mora iskati dobre zgodbe v svetu. Prav je, da imamo dobre odnose tako s Kitajsko kot z Združenimi državami Amerike, velik potencial je tudi v Indiji in Saudovi Arabiji. Seveda je naš ključni partner EU, ampak slovensko gospodarstvo mora biti pogumno in iskati priložnosti globalno.« Kitajska je najpomembnejši azijski trg tako za EU kot za Slovenijo. Slovenija je lani iz Kitajske uvozila za blizu 2 mrd evrov blaga, tja pa izvozila blaga v vrednosti 262 mio evrov. Z leti se v blagovni menjavi primanjkljaj povečuje, z izjemo v letu 2023, ki se je zmanjšal za 8 %, po podatkih Banke Slovenije (plačilne bilance). Menjava pri storitvah je skoraj uravnotežena, saj smo uvozili iz Kitajske za 76 mio evrov storitev, tja pa smo jih izvozili za 72 mio evrov.

 

Poleg tega je pomembno odpiranje v države t. i. bloka držav v razvoju – BRIC, ki poskušajo skupaj z Rusijo in Kitajsko ustvariti konkurenčnega tekmeca napram trgom ZDA in EU. Za slovensko izrazito izvozno gospodarstvo je v spremenjenih geopolitičnih okoliščinah zato pomembno, da razprši svoj izvoz poleg EU trgov tudi na trge tretjih držav. Marjana Majerič zato izpostavlja pomen gospodarske diplomacije: »Gospodarstveniki so na tujih trgih lahko zelo uspešni. A marsikatera vrata do uradnikov, ki jih potrebujejo za izvedbo posla, lahko odpre zgolj politika. Zato sem hvaležna in vesela, da tako vlada kot predsednica republike prepoznavajo pomen internacionalizacije, ki v razmerah vse večjih geostrateških trenj še pridobiva na pomenu. Spreminjajo se dobavne verige in za naša podjetja je pomembno, da se vanje čim bolj uspešno vključijo. Zato podpiramo vsa prizadevanja, ki vodijo h krepitvi gospodarskih odnosov ne le znotraj EU, ampak tudi na oddaljenih trgih.« Pri tem je še posebnega pomena podpora države tako v obliki finančnih spodbud pri trženju in nastopanju na tretjih trgih kot krepitvi gospodarskega sodelovanja z državami.

 

GZS ohranja in krepi internacionalizacijo med ključne naloge svojega delovanja. Zato aktivno spodbuja internacionalizacijo in promovira slovensko gospodarstvo kot zanesljivega partnerja za sodelovanje, s poudarkom na inovacijah, trajnostnem razvoju in konkurenčnosti. Predvsem pri krepitvi na tretje trge, kjer so najpomembnejši Indija, Kitajska in ZDA, je še kako koristna podpora države. V letošnjem letu je GZS (so)organizirala prek 20 gospodarskih delegacij, od tega več kot 10 v države izven EU (Kitajska, Vietnam, Zalivske države idr.). Pri teh delegacijah je GZS sodelovala tako s predstavniki vlade RS, kabinetom predsednice republike kot s tujimi partnerji.



Natalija Stošicki, direktorica za strateški razvoj in internacionalizacijo na GZS
Srečanje z DG Yu Yuantang z ministrstva za trgovino (MOFCOM)

VIR GZS