V zadnji številki revije Naš stik, si lahko preberete test teslinega modela 3, long range dual motor, tukaj pa predstavljamo še stroškovnik njegove uporabe, ki kaže na tehnološke prednosti avtomobila tudi skozi prizmo majhnih operativnih stroškov.

Avtor:

Brane Janjič / Željko Purgar


Avtor fotografij:

Željko Purgar


V zadnji številki revije Naš stik, si lahko preberete test teslinega modela 3, long range dual motor, tukaj pa predstavljamo še stroškovnik njegove uporabe, ki kaže na tehnološke prednosti avtomobila tudi skozi prizmo majhnih operativnih stroškov. 


Za oceno stroškovne smiselnosti nabave električnega avtomobila, vključno z maloprodajno ceno vozila, smo primerjali teslo model 3 long range dual motor, z audijem A4 45 TFSI quattro. Avtomobila sta primerljive velikosti, zmogljivosti in štirikolesnega pogona. Za teslo model 3 z zmogljivejšo baterijo in dvema motorjema, s številnimi elementi dodatne opreme je treba odšteti 58.470 evrov. Cena osnovnega modela sicer znaša 49.490 evrov. Za primerljivo zmogljiv in opremljen audi A4 S line pa prodajalci zahtevajo 51.150 evrov. Za električni avtomobil je možno uveljaviti subvencijo Borzena za nakup električnega avtomobila. Glede na to, da se tehnološka naprednost avtomobilov znamke Tesla kaže predvsem v energetski učinkovitosti, torej zmerni porabi energije, pridobi uporabnik električnega avtomobila največ z razliko pri strošku energenta. Na cestah izven avtocestnega omrežja porabi avtomobil 11,5 kWh/100 km. Na povratni, prevladujoči avtocestni vožnji med Ljubljano in Mariborom, z največjo dovoljeno hitrostjo 130 km/h in v idealnih vremenskih razmerah, pa 16,5 kWh/100 km.
Mariborčan zaposlen v Ljubljani lahko tako ob nočnem polnjenju doma po nižji tarifi za električno energijo in omrežnino ter ob upoštevanju stroška nabave avtomobila, stroška energenta za vožnjo, stroškov vzdrževanja in drugih stroškov, kot je strošek nabave pametne polnilnice,  v petih letih prihrani skoraj 30 tisoč evrov. Če ima možnost energetske samooskrbe, pa se prihranek približa celo štiridesetim tisočakom. Prihranki glede na različne scenarije (obseg dnevnih voženj) in okoliščine uporabe (možnosti polnjenja) so prikazani v priloženi razpredelnici.
Glede na to, da se v osrednji del Slovenije vsak dan pripelje na delo več kot 102.000 medregijskih delovnih migrantov, ki si zaradi razpršene poselitve težko zagotovijo časovno sprejemljivo dnevno mobilnost z javnim potniškim prometom, so prihranki in veliko zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov v prometu, toliko večji razlog, zakaj je pri nakupu avtomobila smotrno dati prednost teslinem modelu 3, long range dual motor, pred primerljivim avtomobilom na fosilna goriva. Primerjalna prednost avtomobilov znamke Tesla je že dolgo predvsem lastno omrežje polnilne infrastrukture. Vendar so posebne ponudbe Ionity, Petrola in Gremo na elektriko Elektra Ljubljana, za posamezen način in obseg uporabe postale ugodnejše. To je dokaz, da se sicer počasi, vendar nezadržno bogati in spreminja tudi ta del podpornega okolja množične elektromobilnosti.
Zanimiv je tudi naslednji podatek. Če se poslovni uporabnik raje odloči za teslo model 3 z večjo akumulatorsko baterijo in štirikolesnim pogonom, kot za primerljiv avtomobil na fosilna goriva, bo ob neto plači med 2156 in 4292 evrov v petih letih samo pri dohodnini za osebno rabo službenega avtomobila s plačano energijo prihranil več kot 13.000 evrov. Podjetje pa bo v tem primeru za davek na prispevke in dohodnino prihranilo skoraj devet tisoč evrov. Ob 60.000 prevoženih kilometrov na leto bo znašal prihranek operativnih stroškov z upoštevanjem davčne olajšave na dobiček za nabavo električnega avtomobila in ob polnjenju na polnilnici, priključeni na omrežje poslovne stavbe čez dan, znašal celo več kot 25.000 evrov. Podrobnejše razlage tovrstnega poslovnega stroškovnega modela so objavljene na spletni strani elektromobilnost.si.

VIR: Naš Stik